Ще раз про офшори. Що порушив Порошенко та його колеги
Завдяки унікальним витокам інформації, ми дізнались про наявність офшорів у багатьох топ-посадовців, з президентом Порошенком включно.
Я вже писав про те, у чому зараз полягає кричуще порушення Порошенком і Ко антикорупційного законодавства і яким чином порушників необхідно притягнути до відповідальності.
14 жовтня 2014 року Верховна Рада України з великою помпою прийняла Закон України "Про запобігання корупції", який був проголосований у присутності президента Порошенка. Цим Законом були визначені, зокрема, дії президента України по усуненню конфлікту інтересів у разі наявності в нього підприємств або корпоративних прав.
Але ситуація з офшорами та повна безкарність Порошенка за грубе порушення антикорупційного законодавства засвідчила, що боротьба з корупцією в Україні – це блеф, а створення усіляких антикорупційних бюро та антикорупційних агентств – то лише розбазарювання бюджетних та грантових коштів і замилювання очей західних партнерів.
Окрім того, серед правопорушень, притаманних президенту та його соратникам, варто згадати ще одне. Це – порушення законодавства, що регулює порядок здійснення інвестицій за кордон резидентами України.
Відповідно до постанови Правління Національного банку України "Про затвердження Інструкції про порядок видачі індивідуальних ліцензій на здійснення інвестицій за кордон" N122 від 16.03.99, пункт 1.10, для здійснення усіх видів інвестицій (незалежно від строків та сум) резидентам потрібно обов'язково попередньо одержати ліцензії. Вклавши гроші (хоч які малі) у статутний капітал іноземних компаній, Порошенко та інші любителі офшорів порушують цю норму.
Наразі Національний банк України офіційно підтвердив у відповідь на моє депутатське звернення, що Порошенко не отримував відповідної ліцензії на здійснені їм операції.
Що йому за це мають зробити?
Декрет Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання та валютного контролю" за здійснення іноземних інвестицій за кордон без отримання ліцензії встановлює відповідальність у вигляді штрафу в сумі, еквівалентній сумі інвестиції, перерахованій у валюту України за обмінним курсом Національного банку України на день інвестиції за кордон (частина 2 статті 16). У свою чергу, порядок відповідальності за порушення порядку отримання індивідуальної ліцензії Національного банку України передбачено в Постанові Правління Національного банку України N49 від 08.02.2000 р. "Про затвердження Положення про валютний контроль" (надалі – Постанова НБУ N49).
Відповідно до п. 2.2. Постанови НБУ N49, здійснення резидентами і нерезидентами операцій з валютними цінностями, що потребують одержання ліцензії Національного банку згідно з пунктом 4 статті 5 Декрету, без одержання індивідуальної ліцензії Національного банку тягне за собою накладення штрафу в сумі, еквівалентній сумі зазначених валютних цінностей.
Не зайвим буде нагадати, що президент України – це звичайний державний службовець, який повинен нести точно таку відповідальність перед законом, як і будь-який інший чиновник. Встановлений Конституцією України імунітет президента означає лише заборону його кримінального переслідування під час виконання президентських повноважень. У той же час президент України є суб'єктом антикорупційного законодавства й може бути притягнутий до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу та включений у списки осіб, яким заборонено обіймати посади на державній службі через скоєння корупційного правопорушення.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.