19 грудня 2011, 20:12

З козлами на торг

"Ще встигнеш з козами на торг" – українське народне прислв'я.

Навряд чи зміст діяльності Верховної Ради може становити інтерес для громадян, які мають предмети власної зайнятості. Немає жодної суспільної верстви – студентів, підприємців, пенсіонерів, службовців чи робітників, – яка б вважала, що діяльність цього парламенту є суспільно потрібною. Та, незважаючи на таке ставлення більшості громадян, у парламенті відбуваються якісь процеси та події. На одну таку подію я сьогодні втрапив. Комітет з питань регуляторної політики та підприємництва організував обговорення законопроекту про внутрішню торгівлю.

Шедевральний, слід сказати, це документ , який на радість законодавців та торгівельної громадськості внесено Кабінетом Міністрів. У кожну шпарину взаємин покупця із продавцем влада з допомогою, згаданого проекту намагатиметься встромити свого "некорумпованого і компетентного" скажімо... носа. Регулювати пропонується усе: від графіку роботи торгівельних яток (ст.7п.8) до торгівлі в інтернеті (ст.8). Бажаючі самі можуть зробити висновок про якість законопроекту, прочитавши його. Особливу увагу раджу звернути на ст. 24, де передбачено санкції за порушення цього закону.

Представники зацікавленої і компетентної громадськості під головуванням Наталії Королевської, голови Комітету, обурювалися примітивністю, недалекоглядністю та безвідповідальністю розробників проекту. Вимагали його відкликати, не приймати чи накласти на нього вето, у гіршому разі.

В мене теж, попервах склалося враження, що законопроект той є просто соціально небезпечним. Втім, я помилився. Направду, він є дуже навіть суспільно корисним. Чим більше з допомогою таких текстів влада демонструватиме рівень свого розуміння суспільних процесів, тим очевиднішим для суспільства є рівень її соціальної неадекватністі.

Закон про внутрішню торгівлю є виявом дії іншого, нещодавно сформульованого закону Безмежності українського політичного глупства. Він полягає ось у чому: немає такого очевидно дурного кроку, здійснення якого, здається неможливим з точки зору здорового глузду, який би не був радо готовий здійснити котрийсь з українських політиків.

На круглому столі домовилися створити робочу групу, яка б придумала як унеможливити прийняття згаданого законопроекту, або як його, хочаб поліпшити.

Було б добре також вже почати міркувати над тим, як вичавити корупційну складову з собівартості та кінцевої ціни товарів і послуг, які виробляються та/або продаються в Україні. Як запровадити принцип презумпції законності підприємництва, за якого усяка комерційна діяльність вважатиметься законною, аж поки не буде достеменно доведено її суспільну небезпеку. Як визначити список видів комерційної діяльності які взагалі не підлягають державному регулюванню – репетиторство, усі види ремонтів, програмування...

Це мало б стати предметом політичної діяльності відповідальних політичних сил. Наразі не стане, бо вони нині за округи гризуться.

Нам – споживачам слід запам'ятати, що якість товарів і послуг є предметом взаємин покупця і продавця. Втручання держави у ці взаємини має бути винятком, а не правилом, як це намагаються нав'язати законом.

Втім, де нам це зрозуміти, коли ми ж самі на виборах купуємо туфтових політиків, які продають потім нам послуги у вигляді тих туфтових законів, які, немов ті вікопомні козли, які "постоянно мєшают нам жить".

Системна політична криза розгортається. Чи є ще вихід з неї?

Одним з наслідків часткового оприлюднення матеріалів операції "Мідас" стала очевидність розколу правоохоронної системи. Лінія розділу пролягає між "старими" традиційними правоохоронними установами і Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою та Національним антикорупційним бюро України...

Реальність загрози застосування ядерної зброї ІІ

Невстиг я зробити вчора допис на УП про винекнення нових чинників ядерної загрози, коли це раптом Пу провів чергове телезасідання рашистської ради безпеки, де було здійснено оцінку нової американської ракетної системи "Темний орел", яку США готові розмістити в Європі вже наступного року...

Реальність застосування ядерної зброї

До початку цієї війни загальноприйнятою була думка, що ядерна зброя існує, як чинник стримування агресії і ніколи не може бути застосована. Проте знавіснілий напад рашистів на Україну показав, що навіть наявність зобов'язуючих документів, резолюції ООН, світова громадська думка та санкції не заважають ядерній країни напасти на найближчого сусіда і вести війну вже стільки часу, скільки для Радянського Союзу тривала Велика Вітчизняна...

Опозиція домоглася збільшення доходів бюджету на 175 мільярдів гривень

Державний бюджет наступного року буде вкрай напруженим. Видатки на війну зменшити неможливо, соціальні зобов'язання держави – так само. Іноземні партнери звісно допомагають Україні, проте у них дедалі більше питань до ефективності використання цих коштів...

Якщо витягти стрижень війни?

Путін зірвав зустріч у Будапешті, бо прагне продовження війни. Навіщо? Російська економіка на межі рецесії. Внутрішня і зовнішня легітимність режиму зникає...

Парламент має повернути проект Держбюджету – 2026 в Уряд для кардинальної переробки

Вперше в історії українського парламентаризму у Верховній Раді діє урядова коаліція у складі лише однієї партії – "монобільшість". Здавалося б, що у таких ідеальних для влади умовах координація між Кабінетом Міністрів і його фракцією мала би бути ідеальною...