13 лютого 2016, 13:26

Громадська Національна Асамблея – зупинити самознищення держави

За чверть сторіччя пострадянської історії України наше суспільство кілька разів являло світові неймовірні явища і події, яких могло б вистачити на добрі 100-200 років для більшості країн західної цивілізації.

Від Студентської революції на граніті до мирного і безкровного проголошення Незалежності, від аж двох безпрецедентних Майданів до волонтерського і добровольчого рухів. Українське суспільство повсякчас, вже у поколіннях, демонструє потужну життєздатність, стверджуючи, тепер вже і кров'ю, найсвітліші ідеали гуманізму і справедливості.

Українська влада – так само у поколіннях – відтворюється у потворному середовищі корупції, невігластва та здирництва. Нетривалі періоди, коли влада намагалася демонструвати ефективність та відповідальність, повсякчас змінюються темними часами її мародерства та зневаги до громадян. Навіть під час справжньої війни.

Катарсис неминучий. Наявна – пострадянська модель української державності себе вичерпала. Суперечності між державою і суспільством є непереборними. Закони історії невблаганні – не держава "рихтує" під себе суспільство, а навпаки. В українських умовах трансформацію держави ще досі можливо здійснити у мирний спосіб.

"Третій майдан", ще одна революція – прямий шлях до знищення країни Україна. Це загалом усвідомлюється українським політичним класом. Принаймні його відповідальною, патріотичною частиною.

Вчора лідер партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко та лідер "Антикорупційного руху" Валентин Наливайченко на спільній прес-конференції виклали план перезаснування держави. Його основою є системний процес створення та імплементації нової Конституції України. Саме у наявній суперечливій моделі чинної Конституції, яка закріплює хронічний клінч між президентом і прем'єр-міністром, зберігає радянську систему територіальної організації влади та мафіозну правоохоронну систему, автори плану вбачають одну з докорінних вад державного ладу.

Ю. Тимошенко та В. Наливайченко закликали фахових правознавців, сумлінних політиків та лідерів громадської думки об'єднатися у Громадську Національну Асамблею для розробки інноваційного тексту Основного Закону.

Розроблений Асамблеєю, проект Конституції має бути винесеним на всенародне обговорення. Тоді, після доопрацювання за його результатами, Конституція має бути ухваленою Референдумом, що його пропонується провести одночасно із позачерговими виборами парламенту. При цьому, автори Плану закликають підтримувати на виборах лише ті політичні сили, які візьмуть на себе публічне зобов'язання проголосувати у новому парламенті за підтриману Референдумом Конституцію.

Роль Асамблеї не буде вичерпано лише розробкою проекту основного закону. На неї також пропонується покласти місію підготовки національної стратегії розвитку України – від економіки в умовах шостого укладу до нових соціальних практик.

Асамблея має стати інтегральним середовищем продукування інноваційних, проривних ідей і технологій суспільного розвитку. Так само вона виступить засобом відвернення хаосу, яким загрожує самознищення (корупційне самопоїдання) чинної наразі влади.

Системна політична криза розгортається. Чи є ще вихід з неї?

Одним з наслідків часткового оприлюднення матеріалів операції "Мідас" стала очевидність розколу правоохоронної системи. Лінія розділу пролягає між "старими" традиційними правоохоронними установами і Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою та Національним антикорупційним бюро України...

Реальність загрози застосування ядерної зброї ІІ

Невстиг я зробити вчора допис на УП про винекнення нових чинників ядерної загрози, коли це раптом Пу провів чергове телезасідання рашистської ради безпеки, де було здійснено оцінку нової американської ракетної системи "Темний орел", яку США готові розмістити в Європі вже наступного року...

Реальність застосування ядерної зброї

До початку цієї війни загальноприйнятою була думка, що ядерна зброя існує, як чинник стримування агресії і ніколи не може бути застосована. Проте знавіснілий напад рашистів на Україну показав, що навіть наявність зобов'язуючих документів, резолюції ООН, світова громадська думка та санкції не заважають ядерній країни напасти на найближчого сусіда і вести війну вже стільки часу, скільки для Радянського Союзу тривала Велика Вітчизняна...

Опозиція домоглася збільшення доходів бюджету на 175 мільярдів гривень

Державний бюджет наступного року буде вкрай напруженим. Видатки на війну зменшити неможливо, соціальні зобов'язання держави – так само. Іноземні партнери звісно допомагають Україні, проте у них дедалі більше питань до ефективності використання цих коштів...

Якщо витягти стрижень війни?

Путін зірвав зустріч у Будапешті, бо прагне продовження війни. Навіщо? Російська економіка на межі рецесії. Внутрішня і зовнішня легітимність режиму зникає...

Парламент має повернути проект Держбюджету – 2026 в Уряд для кардинальної переробки

Вперше в історії українського парламентаризму у Верховній Раді діє урядова коаліція у складі лише однієї партії – "монобільшість". Здавалося б, що у таких ідеальних для влади умовах координація між Кабінетом Міністрів і його фракцією мала би бути ідеальною...