Чи потрібний окремий закон про столицю?
Наявність такого закону передбачено чинною Конституцією. Цю норму закладено в перед усім в інтересах центральної влади, з метою полегшення доступу для придворних мафіозних кланів до найдорожчих в Україні ресурсів – перед усім землі, нерухомості та фінансових потоків, що генеруються у Києві.
Корені закону про столицю сягають червня 1995 року, коли Л. Кучма та О. Мороз фактично ініціювали ухвалення альтернативної Конституції України у вигляді т.зв. "Конституційної угоди", де вперше в українському законодавстві міста Київ і Севастополь було виокремлено із загального правового поля місцевого самоврядування.
Головною "особливістю" самоврядування у цих містах стала та, що замість міськвиконкомів їм були нав'язані державні адміністрації, голови яких призначалися особисто Президентом. Водночас передбачалося, що Президент призначає головами Київської і Севастопольської держадміністрацій осіб, яких обрано головами цих міськрад рад. Ці норми із варіаціями відтворено у Конституції і законах, чинних до сьогодні із вже наведеною метою.
Нинішню владу вже не влаштовує необхідність призначати головою виконавчого органу Київради – Київської міської держадміністрації Київського міського голову, відтак нафантазували новий закон про столицю.
Направду, коли вже нинішня монобільшість не здатна ухвалити нову Конституцію України, а йде шляхом косметичних правок наявної, якою передбачено ухвалення окремого "київського закону", то його можна скласти лише із трьох статей:
1. Самоврядування у столиці України – місті Києві здійснюється відповідно до Конституції України та Закону України про місцеве самоврядування.
2. Столичні функції у місті Києві здійснюються відповідно до Генеральної Угоди між Кабінетом Міністрів України та Виконавчим комітетом Київської міської ради. Зазначена Генеральна Угода набуває чинності після затвердження Київською міською радою.
3. Київська державна адміністрація утворюється з метою здійснення Генеральної Угоди про виконання м. Києвом столичних функцій та координує розробку Генерального плану Київської міської агломерації – Великий Київ.
У пояснювальній записці доречно вказати, що до Конституції України будуть внесені зміни, які передбачатимуть, що Київська область ліквідується, утім як і всі інші, АР Крим – теж. Натомість створюються 100 районів (повітів).
Без утворення адміністративної одиниці нового типу – агломерації подальший розвиток урбаністичних середовищ в Україні матиме хаотичний характер, що лише погіршуватиме якість життя у великих містах.