25 липня 2010, 16:41

Справжній анафема не Мазепа, а безбожний ''Петрушка-пихайЖуй'' – він же російський імператор Петро I

Давно хотів написати, що якби РПЦ була протягом своєї історії справжньою слугою Господа, а не рабою московських царів, пітерських імператорів та знову московських генсеків, то вона наклала би анафему не на Мазепу, який власним або державним коштом спорудив близько 30 церков, а на безбожного царя Петра.

Петро ліквідував патріаршество, переплавив церковні дзвони на гармати та створив антицерковний "Всешутейший, Всепьянейший и Сумасброднейший Собор", який влаштовував оргії рід час великих церковних свят.

Поки я довго запрягав, мою роками плановану роботу блискуче виконала Оксана Пахльовська на сторінках "Українського тиждня". Сподіваюсь, автор не каратиме мене за щедре цитування й прагнення популяризувати її ідеї в нашій затурканій московською пропагандою Україні.



От що написала в журналі "Тиждень" пані Пахльовська:

"Запитання для андерсенівського хлопчика, здивованого голими сідницями короля: в чому ж полягало "зрадництво" Мазепи? Наприклад, у розбудові української освіти – елітарної і водночас демократичної, освіти, відкритої на європейську науку і приступної для всіх суспільних станів. У Києві, Чернігові, Переяславі, в інших містах і навіть селах України завдяки Мазепі поставали школи, бурси, друкарні. Мазепа перетворив Київську колегію на Академію: реформована за часів гетьманування Мазепи, Академія була першою вищою школою для всіх православно-слов'янських народів, квітучим центром філософії, поезії, театру, музики, живопису, архітектури, природничих наук. Тут викладання велося латиною, тут вивчалися разом з церковнослов'янською мовою польська, давньогрецька і єврейська, а згодом і німецька та французька. Тут закладалися основи плюралізму й толерантності української культури.

А в чому полягав "благотворний" вплив Росії на українську освіту й науку? В руйнації "оних". 1720 року Петро І заборонив друк, а потім і викладання українською, "дабы народ малоросийский не почитал себя отличным от великоросийского". Були вилучені з викладання польська й латина. На заборонені й проголошені "єретичними" книжки українських авторів було накладено... "прокляцтво и анафему, не точию сугубо и трегубо, но и многогубо". А при німкені Катерині вже й служби дозволялося правити лише "голосом, свойственным российскому наречию".

Також "зрадник" Мазепа прагнув об'єднання України – аби злютована вірою і культурою соборна країна мала більше сили протистояти ворогам.

Чи візьмімо церкву. "Зрадник" Мазепа залишив по своєму життю "мазепинське Бароко" – грандіозний духовний і архітектурний спадок. Своїм коштом та коштом військового скарбу гетьман спорудив близько тридцяти церков, а також відбудував найцінніші пам'ятки княжої доби. Відновив Києво-Печерську Лавру та Софійський собор, побудував Софійську дзвіницю. Ще й Церкві Гробу Господнього в Єрусалимі переслав срібну плиту...

Словом, Російська Церква проголосила анафему будівничому української церкви та української освіти, провіднику свободи і соборності своєї нації, архітектору європейської України.

Лише Мазепа "міг вирвати Україну з хаосу Руїни, знаходити компроміси з протиборчими таборами, будувати і створювати, перемагати і об'єднувати", – пише російська дослідниця Тетяна Таїрова-Яковлєва у своїй книжці "Мазепа" в серії "Жизнь замечательных людей" (2007). І далі: "Дивно, як політична вистава з анафемою, влаштованою Мазепі Петром I для здійснення певних завдань, на три сторіччя вкорінялася в свідомості більшості російських істориків. Прокляття "зради" – звинувачення, яке сприймалося сучасниками лише як привід для знищення автономії України, – набуло форми аксіоми і незаперечного гріха".

Політична анафема – результат політизованого російського православ'я. Впродовж століть – від Івана Грозного і далі – в Росії знищувалася церква віруючих і творилася церква влади. Між царською Росією та радянською насправді мало що змінилося: чиновники в рясах поступилися місцем "священикам" у погонах.

То чи не варто вулицю Мазепи назвати просто відразу іменем Петра І?! Адже це він 1718 року заслав до Лаври своїх аґентів у чернечому вбранні, які підпалили Лавру і знищили її архів з українськими літописами й актами ще княжої доби. Це він 1721 року видав маніфест, яким призначав себе головою церкви і скасовував інститут патріаршества, замінивши його "Святейшим Правительствующим Синодом" – фактично репресивним органом поліційної цензури. Так що Сталін і Путін мали гідного попередника.

А передувала створенню Синоду ще одна інституція. Вирісши в Німецькій слободі, ненавидячи церкву і православну віру, Петро І, аби посіяти в народі презирство до церкви, створив "Всешутейший, Всепьянейший и Сумасброднейший Собор" – "орден" періодичних оргій, що збігалися якраз із церковними святами. На цих "соборах" цар і його поплічники топили жах від власних тортур та екзекуцій у горілчаному і сексуальному угарі, перекладаючи церковні ритуали на блюзнірську пародію, а церковнослов'янську мову – на такий рідний сьогоднішньому політичному (і не тільки) і російському і українському сьогоденню МАТ. Російські аристократи – члени "собору" Мєншикови і Ґоловіни, Турґєнєви і Мусін-Пушкіни – мали додаткові імена, що оберталися навколо одного-єдиного слова, нещедрого на нюанси. Тобто країною правили "Починих..." і "Дуйнах...", "Изымайх..." і "Розломих... Траханиотов"...

А якби духовні особи богоспасенної Лаври захотіли переназвати вулицю Мазепи іменем Петра І, то варто пам'ятати, що на цьому "соборі" імператор іменував себе "Пахом-пихайх...".

"То, что называют "истинным", "ортодоксальным" православием, и есть это разложение, омертвение". І належать ці слова не кому, а видатному російському філософу Ніколаю Бєрдяєву. Злютованість Церкви і Влади переворила "Святу Росію" на "Каїнову землю", якщо вжити вираз російського релігійного письменника Васілія Розанова".


Повністю статтю Оксани Пахльовської можна прочитати тут.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Тут був незаконний пост Ігоря Луценка

Народний депутат Ігор Луценко в день виборів вивісив пост, який агресивно контрагітує проти одного із кандидатів. Щодо неправдивості тверджень в тексті, готовий подискутувати з Ігорем пізніше...

''Наслідки'' Львівського форуму: і ''Занепад влади'', і ''Великий вибух популізму''.

Франсуа Міттеран ніби якось поскаржився Михайлові Горбачову, як непросто впоратися з країною, в якій чотириста сортів сиру. На що товариш генеральний секретар відповів: "Куди важче управляти державою, в якій в магазинах взагалі нема сиру"...

Кіно і Патріарх. Біографія Святійшого за 42 хвилини

Cоціальна реклама, якщо хочете. Забув написати про це вчасно. А давно хотів порекомендувати фільм про Патріарха Філарета, який вийшов ще наприкінці липня на каналі ICTV...

Частка української на ТБ неприпустимо мала. Саморегуляція була би кращим виходом. Власники не почули. Слово за законодавцями. Що казав Президент про мовні квоти

Сьогодні Верховна Рада, нарешті, має розглянути у другому читанні закон про впровадження квот для української мови на телебаченні. Робиться це лише щодо тих компаній, які користуються державним частотним ресурсом...

Країни Східної Європи сильно помиляються, коли вважають, що західні народи "заради них вступлять в третю світову війну". З уроків історії

Країни Східної Європи сильно помиляються, коли вважають, що західні народи "заради них вступлять в третю світову війну". Вони самі мусять захищати незалежність від можливої в майбутньому агресії з боку великих держав...

Сьогодні – Хресний Хід нашого Київського Патріархату

l – 28 липня 2016 р. Українська Церква відзначатиме річницю хрещення Київської Руси-України. З цієї нагоди у Володимирському патріаршому кафедральному соборі (бульв...