Як рятували контракт на постачання бронетранспортерів
Це той самий контракт про "фінську сталь", через який влітку цього року розгорівся скандал і про який було написано та знято матеріали "Бігус" і "Дзеркало Тижня".
Контракт був підписаний у грудні 2016 року, фінансувалось виготовлення БТРів за рахунок кредиту під держгарантії. За три попередні роки Збройні Сили не отримали жодної одиниці даної техніки. "Харківське конструкторське бюро з машинобудування ім. О.О. Морозова" опинилося на межі банкрутства. Починаючи з липня місяця підприємство щомісяця виплачувало мільйони гривень штрафних санкцій, пені та відсотків за кредитом. Крім цього, накопичувались заборгованість по заробітній платі й оплаті комунальних платежів. А відключення електроенергії та відсутність опалення у виробничих приміщеннях напередодні зими сукупно загрожували повною зупинкою заводу.
Перші переговори з порятунку контракту відбулися на початку вересня. Наразі контракт повністю відновлено: військове представництво вже прийняло 12 одиниць техніки; БТРи поїхали 92 окрему механізовану бригаду ЗСУ імені кошового отамана Івана Сірка. Решта, 33 одиниці техніки плануються бути поставлені до 31 серпня 2020 року.
Це один з найбільших контрактів підприємств Концерну в рамках виконання Державного оборонного замовлення. Його вартість – 1,5 млрд грн. Для нашої команди це був ще й управлінський виклик, оскільки відновлення цього контракту було б неможливе без залучення органів державної влади і, насамперед, відновлення втраченої довіри.
Справа в тому, що на момент приходу нового керівництва Концерну контракт вже був зірваний – терміни поставки військової техніки закінчились у червні 2019 року. Як наслідок, штрафні санкції та вже понесені збитки. Ні Міністерство оборони, ні тим паче керівництво Концерну юридично не могли взяти на себе зобов'язання щодо розірвання або продовження контракту.
До вирішення проблемного контракту підключились особисто президент і прем'єр-міністр. Доручення глави держави і подальше рішення Кабінету міністрів дало можливість Міністерству оборони підписати додаткову угоду, а ХКБМ – відновити виробництво військової техніки.
І, звичайно, треба відзначити величезну роль Мінекономіки та Міністерства фінансів, без яких це взагалі було б неможливо.
До речі, важлива деталь – для виготовлення корпусів бронетранспортерів (а це відповідно до конструкторської документації) буде використовуватися броня українського виробництва марки "71".
Окремо, по-людськи хотілося б подякувати тим, хто особисто протягом чотирьох місяців у щоденному режимі допомагав у вирішенні цього питання – заступника міністра економіки Світлана ПАНАІОТІДІ, заступник міністра оборони Анатолія ПЕТРЕНКА, заступник міністра фінансів Василь ШУКРАКОВ. Окремі слова вдячності висловлюю в.о. Директора Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння і військової техніки МОУ Едуарду МОГИЛІ.
І я також щиро вітаю 92-у окрему механізовану бригаду з отриманої сучасною технікою, а співробітників "ХКБМ" – з оплатою 278 мільйонів грн. за першу партію техніки та вашу нелегку працю!
#ХронікіУкроборонпрому
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.