18 грудня 2020, 14:21

УКРОБОРОНПРОМ: Проблема #2. Штучне обмеження прибутку оборонних підприємств

Продовжуємо стисло і зрозумілою мовою розповідати про проблеми підприємств Концерну "Укроборонпром" та оборонної галузі загалом.

Рік тому я очолив у "Укроборонпромі" напрям координації взаємовідносин з державними органами влади. Сьогодні у зону моєї відповідальності входить також управління активів та корпоративних права Концерну.

Ви здивуєтесь, але в Україні річний банківський депозит приносить більше "прибутку", ніж контракт за державним оборонним замовленням на виготовлення озброєння та військової техніки.

І пов'язано це не з карантином та епідемією, а з абсурдною політикою держави по відношенню до національних виробників озброєння та військової техніки.

Справа у тому, що рентабельність контрактів державного оборонного замовлення жорстко регулюється постановою уряду, яка визначає, що прибуток підприємств-виконавців не може перевищувати 5% на закупівлі комплектуючих та 30% а на власних витратах.

На додаток до цього на оборонні контракти накладені додаткові обмеження Міноборони, замовлення яких складає приблизно 86% державного оборонного замовлення. Внутрішнім наказом міністерства вказано, що прибуток не на комплектуючі та роботи не може перевищувати відповідно 1% та 20%.

Таким чином, середня рентабельність контракту за державним оборонним замовленням разом з адміністративними витратами складає приблизно 6-8%. Його виконання може тривати від одного до трьох років та пов'язаний з величезними ризиками, які не завжди залежать від заводів.

Якщо ж ви на той самий термін покладете гроші у банк, вам гарантовані від 8 до 10%.

ЩО ВАЖЛИВО. Це обмеження НЕ стосується інозмених виробників та постачальників – при закупівлі озброєння за імпортом рентабельність ніхто не перевіряє!

А тепер спробуйте мотивувати державні підприємства брати участь у державному оборонному замовленні...

З усіх проблем, з якими стикаються вітчизняні виробники озброєння та військової техніки ця – найбільш абсурдна. Втім, вирішення у цієї проблеми є і воно дуже конкретне.

Постанова Кабінету Міністрів України N464 від 27.04.2011 про ДОЗ визначає, що прибуток підприємств-виконавців держоборонзамовлення на закупівлі комплектуючих не може перевищувати 5%, а на власних витратах – 30%.

Втім, сьогодні рівень прибутку підприємств-виконавців ДОЗ штучно обмежений та складає 1% на закупівлю комплектуючих та 20% на власні витрати підприємства.

Таке обмеження запроваджене відомчим актом Міноборони N2591/у/2 від 18.10.2016 р., хоч і не зареєстрованим у Мінюсті.

Звичайно, це негативно впливає на роботу підприємств та значно скорочує можливості для розвитку виробників продукції оборонного призначення.

Це питання неодноразово підіймалося на рівні Офісу Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства оборони України та Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості.

При чому, йдеться не тільки про державного виробника – приватні компанії теж від цього потерпають.

РІШЕННЯ

Треба відновити дію Постанови КМУ N1093 від 23.08.2017 р. Вона визначала, що прибуток у складі ціни не може перевищувати 5% витрат підприємства на придбання комплектуючих і робіт (послуг), а також 30% решти витрат у складі виробничої собівартості продукції (робіт, послуг).

"Укроборонпром" підготовив та надіслав проекти відповідних рішень Міністерству стратегічних промисловостей Укрїани офіційним шляхом.

ПРОБЛЕМИ ОБОРОНКИ ПРО ЯКІ Я ПИСАВ РАНІШЕ:

Проблема #1. Недосконала система ціноутворення на товари і послуги військового призначення

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому Трипільська ТЕС не була достатньо захищена та чи вдасться ворогу знищити українську енергосистему

Через втрату Трипільської ТЕС виникло багато питань про ступінь захисту енергетичних об'єктів України від атак ворога. Агентство відновлення захищає лише частину енергетичних об'єктів розподільчої мережі, але далеко не всі...

Проєкти відновлення: зустрічі держави і бізнесу

До кінця листопада плануємо провести чотири великі зустрічі з представниками будівельного ринку прифронтових областей, які найбільше постраждали від воєнних дій...

Нові правила тендерів відновлення

Наприкінці літа Агентство відновлення розпочало перші тендери на проектні та будівельні роботи з відновлення житла та соціальної інфраструктури...

У Ягідному розпочинається відбудова житла: відновлюємо одне з найбільш постраждалих українських сіл

Розбиті й понівечені житлові будинки, зруйнований сільський клуб, спалена військова техніка окупантів на вулицях та школа, яка перетворилася на вʼязницю для 370 людей – таким село Ягідне на Чернігівщині бачили ті, хто приїздив туди після деокупації...

Розпочали відновлювальні роботи у Макарові Київської області

Це один із населених пунктів, який найбільше постраждав через вторгнення російських військ. Відбудова житла у таких містах і селах – один із наших пріоритетів...

Запрошуємо на тендери з відновлення Посад-Покровського 

Агентство відновлення оголосило перші 2 тендери на будівництво 13 житлових будинків у селі Посад-Покровське Херсонської області. Усього буде проведено  9 тендерів – від 5 до 14 будинків у кожному...