1 жовтня 2021, 18:24
Запущено систему автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю
Це – постанова N00001 про адміністративне правопорушення за перевантаження транспортного засобу, яке "побачила" НЕ ЛЮДИНА, А СИСТЕМА автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю.
Систему було запущено сьогодні опівночі. І символічно, що перший автоматичний штраф за перевантаження – одразу максимальний – 51 тис грн. Вантажівка рухалась з перевищенням допустимої норми маси на вісь 39%. Це вкотре доводить, що функція контролю – ключова у питанні збереження об'єктів Великого будівництва.
📲 ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ
За допомогою вмонтованих в дорожнє покриття датчиків, система WIM (Weigh-in-Motion) дозволяє визначити вагу автомобіля. Камери фіксують швидкість, габарити та номерні знаки транспортних засобів. Дані про порушення передаються та опрацьовуються в Центрі обробки даних Державної служби України з безпеки на транспорті.
Інспектор не може скасувати зафіксоване порушення, він лише перевіряє дані, формує постанову та накладає електронний підпис. Після цього постанова з реквізитами на сплату автоматично надсилається порушникові.
При цьому відповідальність за порушення встановлених габаритно-вагових норм тепер значно підвищено у залежності від розміру перевантаження:
▪від 5 % до 10 % – 8 500 грн
▪від 10 % до 20 % – 17 000 грн
▪від 20% до 30 % – 34 000 грн
▪більше 30 % – 51 000 грн
😈 ЧИ МОЖНА СХОВАТИСЬ ВІД СИСТЕМИ
Ні. Хіба що об'їжджаючи станції контролю, і до цього ми теж готуємось. Втім, за рік майданчики запрацюють по всій Україні. Наразі ж повноцінно функціонують та збирають дані 52 WIM-комплексів по всій країні. До кінця року їх кількість буде подвоєна. Кінцева мета – покрити станціями головні транспортні артерії країни.
ЩО ДУЖЕ ВАЖЛИВО, з сьогоднішнього дня відповідальність за порушення будуть нести однаково як перевізник, так і вантажовідправник. Саме відправник вантажу є першою ланкою перевезень.
❗ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО І ЧОМУ МИ ЦЕ РОБИМО
Руйнівний вплив на дорогу навіть від 25% перевантаження збільшується в три рази і дорівнює руху 70,5 тисяч (!) автомобілів. Кожен п'ятий кілометр зруйнованих доріг – це наслідок саме перевищенням допустимих вагових норм.
Наша мета – не нарахувати якомога більше штрафів, а захистити дороги та мотивувати перевізників та вантажовідправників НЕ порушувати, дотримуватися правил і запобігти руйнуванню доріг. Зараз ми розміщуємо майданчики WiM на всіх ключових дорожніх і мостових об'єктах Великого будівництва.
🙏 МИ ВДЯЧНІ усім, хто вже усвідомив неминучість штрафування. У переддень запуску системи кількість порушень різко впав: частка порушників знизилась майже утричі! Якщо раніше вона становила 12% від загального потоку вантажного транспорту. То вже сьогодні становить лише 4%. Вочевидь, перевізники очікували на запуск WIM-комплексів і усвідомлюють наслідки.
Ми пропрацювали усі нормативні документи таким чином, щоб уникнути випадків, коли можлива похибка зачіпає добросовісних перевізників.
🚔 Запуск системи автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю – один з перших кроків реформування Державної служби безпеки на транспорті . У понеділок ми презентуємо нове бачення служби та її функцій.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.