8 вересня 2022, 15:46
У дружби України і Польщі теж бувають випробування
Продовжуємо шукати спільну мови з польськими урядом та перевізниками. Ситуація протягом серпня дійшла до критичної межі. Окрім чисельних локальних конфліктів і бійок між водіями в черзі, вже тиждень триває страйк перевізників з польського боку на пункті пропуску "Дорогуськ-Ягодин".
Наразі у черзі перебуває 2673 автівок, позавчора черга сягала вже 58 (!) кілометрів. До чого призвів страйк видно на графіку. Враховуючи, що через пункт пропуску Ягодин виїжджає майже 40% усього експорту на польському кордоні це призводить до величезних збитків, які за даними митниці становлять до 60 млн грн на добу.
Нині польські протестувальники погрожують влаштувати подібні перекриття дороги ще й у пунктах пропуску "Гребенне-Рава Руська" та "Медика-Шегині".
Після консультацій з польськими колегами Міністерство інфраструктури разом з Мінагро, Державною митною та при кордонною службами підготували низку пропозицій, які вже надіслані польській стороні і є всі шанси, що криза буде вирішена.
Ми наполягаємо, що ситуацію може суттєво покращить збільшення кількості працівників фітосанітарної та ветеринарної інспекції Республіки Польща. Україна також пропонує обговорити можливість скасування контролю вантажівок, що перевозять ріпак для виробництва біодизелю та тих, що їдуть транзитом через Польщу у напрямку експорту з України, якщо вони будуть попередньо опломбовані.
Зі свого боку всі причетні до цього українські служби готові розпочати сортування транспортних засобів на кордоні залежно від вантажу. Це дозволить вирівняти навантаження на польських інспекторів різних служб, що працюють на кордоні. Фактично Україна готова випускати на польський бік ті автівки, які інспектори сусідньої країни готові оформити невідкладно, без очікування. Таким чином всередині сусіднього пункту пропуску вдасться зменшити затори.
Також Україна у найкоротші терміни готова підготувати і відкрити для позачергового виїзду пустих вантажівок з України до Польщі пункти пропуску "Грушів-Будомєж", "Угринів – Долгобичув" та "Смільниця-Кросцєнко". Потрібна згода і дії від польських колег. Ми також готові спланувати спільні кроки щодо можливості відкриття до середини жовтня поточного року місць перетину державного кордону "Нижанковичі – Мальховіце" та "Варяж – Усьмеж" для тимчасового виїзду незавантажених автомобілів.
Збільшити пропускну здатність пунктів вдасться, якщо польська сторона перестане враховувати порожні вантажівки в кількість оформлених за зміну. Фактично вони проїжджають в рази швидше, ніж завантажені і без жодного оформлення. Оптимальним рішенням стало б збільшення кількості вантажівок, що перетинають кордон з 300 до 500 на добу.
Усі вищезгадані пропозиції попередньо обговорені між службами наших країн. І сьогодні зранку відповідний лист був направлений на адресу Міністерства сільського господарства та сільського розвитку Республіки Польща, Міністерства інфраструктури Республіки Польща, Міністерства фінансів Республіки Польща та Міністерства внутрішніх справ Республіки Польща.
Рішенням Прем'єр-міністра Республіки Польща вже створений антикризовий штаб, який координує Міністерство внутрішніх справ Республіки Польща. З українського боку працює відповідна група "Відкритий кордон".
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.