9 січня 2023, 18:54
Транспортний фронт 2022: міжнародна торгівля
2022го Україна експортувала майже 99,8 млн тонн товарів та імпортувала – понад 30,34 млн тонн товарів. Вартість експорту склала майже 44,2 млрд дол, а імпорту – більш як 54,5 млрд доларів.
Ключові для країни і світу події значно вплинули на нашу спроможність експортувати та імпортувати товари різними видами транспорту. Ми порівняли показники за 2 попередні роки. 2022го Україна змогла забезпечити дві третини експорту і майже половину імпорту в порівнянні з 2021им роком.
Початок широкомасштабної агресії
Перевезення морем і небом стали майже неможливими. Експортувати і імпортувати більшість товарів Україні довелось суходолом.
Обсяг експорту залізничним транспорт від початку великої війни збільшився майже вдвічі. А обсяг імпорту зменшився вчетверо.
Автомобілісти від лютого нарощували показники імпорту та експорту. 2022 року вантажівками і кораблями з України було експортовано товарів, вартість яких була майже однакова – на 16,23 і 17,86 мрлд дол відповідно. А імпорту вантажівки ввезли в країну в 5,5 разів більше, ніж кораблі. До великої війни такого співвідношення не міг передбачити жоден економіст.
"Зернова угода"
З 24 лютого рух морського транспорту зупинився майже повністю. Експортний рух морем значно пожвавився тільки в серпні, коли почала діяти "Зернова угода". Однак до попередніх обсягів перевезень морський торговельний флот не повернувся досі.
Обсяг "морського" імпорту в березні відносно січня скоротився майже в 5 разів і на цьому рівні залишається донині.
"Транспортний безвіз" з ЄС та скасування дозвільного режиму з низкою країн
Домовленості про спрощення умов роботи для українських перевізників з Євросоюзом дозволили збільшити обсяг експортованого та імпортованого вантажівками на чверть. Додатково приблизно по 200 тисяч тонн товарів їхали з України та в Україну щомісяця починаючи з липня.
Збільшенню обсягів перевезень посприяла і скасування дозвільного режиму зокрема з Молдовою, Північної Македонією, Туреччиною та Грузією.
Щоб надалі розвивати сухопутне сполучення зі світом, ми працюємо над збільшенням пропускної здатності кордону – розбудовуємо залізничну і автомобільну прикордонну інфраструктуру. Цього року вперше за 25 років відкрили новий пункт – "Красноїльськ – Вікову де Сус", продовжуємо будівництво "Нижанковичів" та "Д'яківців", реконструювали "Краківець-Корчову". Маємо перші результати перемовин з польськими колегами про організацію спільного прикордонного і митного контролю – склали текст майбутньої Угоди.
Дякую всім, хто тримав транспортний фронт у цей непростий рік
Щиро ваші,
Міністерство відновлення.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.