16 серпня 2018, 17:01

Переможні технології виборів-2019

Для перемоги на президентських виборах найбільш важливими стануть вдале позиціонування, доступ до національних телеканалів та мережа феодалів. Приблизно такі ж технології будуть потрібні для проведення "списочної" кампанії до парламенту. В той же час, на виборах до ОТГ і в мажоритарних округах важливу роль відіграватиме підкуп виборців, як доповнення до "зручного прапора" та господарських характеристик кандидата.

Із двох десятків заявлених претендентів на посаду Президента України поки що найбільш вдалими позиціонуваннями є наступні:

"Лише я врятую країну від реваншу проросійських сил";

"Лише я можу перемогти цю владу";

"Лише я поверну країну до стану початку 2013 року і поремонтую все, що було поламано з того часу".

На жаль, всі ці меседжі танцюють навколо оцінки дій нинішньої влади у галузі зовнішньополітичної ідеології та трактування історичних подій, або ж обігрують загальне незадоволення населення своїм економічним і соціальним становищем. Позитивного порядку денного насправді поки не презентовано, і вибір пропонується за схемою "менше зло". Поки недостатньо опрацьованим є позиціонування "Лише я проведу справжнє оновлення влади і встановлю нові, справедливі правила гри", і відповідь щодо цієї стратегії ми мабуть побачимо у продовженні "Слуги народу". Тізер попереднього фільму, де герой В.Зеленського розстрілює депутатів із автоматів, набрав 10 мільйонів переглядів на YouTube і підтвердив запит суспільства на саме таке позиціонування наступного Президента.

Більшість заявлених претендентів на участь у виборах не сформулювали свого позиціонування, не змогли поки відрізнитися від інших і тому не матимуть перспективи росту рейтингу. Багато хто з них не отримає навіть впізнаваності вище 15-20%, їм можна порадити змінити зовнішній вигляд, зачіску, додати акцент, оговорки та впізнавані деталі реквізиту для виступів. Навіть для тих кандидатів, які беруть участь у виборах не для перемоги, а для отримання квоти у формуванні парламентських списків – впізнаваність і рейтинг знадобляться.

Основне джерело політичної інформації для українського виборця – центральні телеканали. Саме тому, приватні власники чотирьох основних медіа-груп вирішальним чином впливають на формування електоральних уподобань. "Змова олігархів" – страшний сон того кандидата, який не стане обєктом такої змови. Саме через політичну силу телеканалів навіть зараз партії витрачають більшість бюджетних коштів на телерекламу. Ініціативи заборонити пряму політичну рекламу на телебаченні виглядають дещо наївними. Адже в такому разі роль олігархів лише зросте. Бюджети підуть в тінь на "джинсу", а редакційна політика каналу визначатиме, кого можна, а кого не потрібно запрошувати до дебатних студій та новинних програм.

Щодо кампанії на місцях – то її потрібно будувати на базі місцевих політичних авторитетів: мерів, депутатів-мажоритарників, власників заводів та агрохолдингів. У цих справжніх ЛОМів є і адмінресурс, і впливовість, і мережі довірених людей. Можна звичайно набирати агітаторів і членів комісій на вільному ринку, проте таку сітку завжди можуть перекупити або залякати, та і відповідальності в неї менше.

Вже зараз кандидати в Президенти обіцяють феодалам підтримку на парламентських і місцевих виборах, повну автономію на своїй території ("васал мого васала – не мій васал"), окремих тримають на гачку правоохоронного адмінресурсу чи старого компромату. В той же час, найбільш розумні феодали розкладають електоральні яйця в різні штабні кошики і поки обіцяють підтримку кільком штабам одночасно. І чим ближче до виборів, тим більше вони дивитимуться в сторону переможця.

Вивчивши досвід кампанії Трампа, наші штаби вирішили все ж таки не працювати з сегментацією електоральних груп та мікротаргетуванням політичної реклами. Хоча, технічні передумови для цього в Україні є: населення масово охоплене соцмережами, дані Приватбанку чи "Нової пошти" є достатніми для застосування інструментів Big Data. Проте, якщо кандидат і стратеги штабу не можуть сформулювати 2-3 меседжі для національної кампанії, проблемою в застосуванні інструменту є власне наповнення контенту. Поки що основні рекламні кампанії застосовують однакові меседжі для всіх цільових груп. Максимум – це географічне таргетування до рівня області у Фейсбук-кампанії одного із штабів.

А окрім білих та сірих технологій, варто у 2019 очікувати і компромату, і фейків, і спроб недопустити реєстрації певного кандидата, і вуличних акцій непокори. Гібридні вибори вони такі.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...

Гарантії безпеки та країна-фортеця

Навколо Києва посилено будуються фортифікації, це візуально помітно при подорожах особливо у північному напрямку. Робота проводиться масштабна і капітальна, з використанням важкої будівельної техніки, великої кількості бетону та металу...

Безпека, євроінтеграція і відновлення – виклики для аналітичних центрів

Українська держава перебуває на етапі масштабних трансформацій. Повномасштабна війна змінила пріоритети суспільства, висунула нові вимоги до економіки та до державного управління...

Мир в Україні стане основою для післявоєнної архітектури безпеки в регіоні.

Посол Великобританії в НАТО Девід Куоррі заявив, що Україні не варто сподіватися на суттєвий прогрес у питанні членства на саміті НАТО у Вашингтоні...

Оборонні закупівлі мають стати прозорими і ефективними

Під час війни ставлення суспільства до можливої корупції ще більш жорстке, особливо прискіплива увага – до закупівель у сфері оборони. Скандальні журналістські розслідування привели до значного резонансу, кримінальних проваджень та кадрових рішень...