30 червня 2010, 10:21

Нові правила дорожнього руху: небезпека гарантована

На сайті Державтоінспекції України вивісили проект нових правил дорожнього руху України. Міліціонери кажуть: "Зараз ми збираємо пропозиції від автомобілістів, аби ці правила стали кращими". Проте виникає резонне запитання: "Кращими для кого?

Для даішників, для водіїв, чи для пішоходів?". Наразі я бачу, що в цих правилах повністю забули про людей, які ходять пішки. Так само автори пропонують неприпустимі речі по відношенню до водіїв. Найбільш захищеною ланкою залишаються самі міліціонери. І найголовніше – на безпеку руху нові правила майже не впливають. З позитиву можна виділити хіба що європейську норму проїзду з включеними фарами і в черговий раз вказано на те, що ремені безпеки слід все ж таки використовувати за призначенням.

Отже перше запитання, на яке мені б хотілося відповісти: "А чи потрібно так кардинально змінювати наші ПДР?". Якщо підходити до цього серйозно і комплексно, то, напевне, так. Але навіть школяр у середній школі скаже вам, що проста зміна правил ні до чого не приведе. Рік тому ДАІ боролося з аварійністю на дорогах одним методом: зменшували гранично допустиму швидкість на аварійних ділянках. Тоді один інспектор розповів мені – начальство звинувачувало його, що на ділянці (один із районів Київської області) різко зріс травматизм. Насправді статистику псувало одне ДТП, в якому постраждало відразу кілька осіб. Коли його запитали, що він може запропонувати для того, щоб покращити ситуацію, він відповів: "Давайте заборонимо їздити в машинах більше, ніж по двоє людей". На жаль, вся наша система дорожньої безпеки, попри всі розповіді про наш похід в єврозону, базується на двох китах. Вони непорушно стоять і будуть стояти, навіть якщо ми повністю продублюємо правила дорожнього руху найбезпечніших автомобільних країн – Австрії та Німеччини. Перше – заборона і обмеження всього і вся. По суті система дорожнього руху базується на презумпції вини водія. А це, в свою чергу, породжує другу проблему – збільшення штрафів. Останні провокують не стільки покращення рівня безпеки на дорогах, скільки збільшення суми хабарів. Написавши це, я просто уявляю, як хтось мені каже, а чому ж Ви не заявляєте, що у Вас вимагають хабара. Але давайте не брехати один одному: в цьому ніхто ніколи не зізнається, бо хабар завжди дешевший і психологічно комфортніший спосіб вирішити питання. Заявивши про хабарництво, водій не тільки отримає головний біль, але в результаті ще й заплатить штраф.

Друге питання, яке виникло в мене після ознайомлення із новими правилами: "А що зміниться на дорозі після їх введення?". На жаль, відповідь проста: майже нічого. Чому? Читайте пункт перший.

І нарешті останнє. Всі ми дуже любимо говорити про те, як було б здорово, коли б даішники були чесними і непідкупними. Але, говорячи про це, більшість із нас лукавить. Бо насправді, якби так сталося, то в ДАІ все було б так, як у Німеччині, і водіям довелося б їздити за правилами дорожнього руху. Тоді не було б жодного сенсу вигадувати нові правила.

PS.

І наостанок дозволю собі одну пораду. Перш ніж братися за правила дорожнього руху, подивіться спочатку на дороги. Адже з двох бід – дурнів і доріг, саме останні є головною причиною аварій. Можна безконечно переписувати правила, але, поки ми не подивимося в корінь, нічого не зміниться.

Політична ''джига'' чи локомотив змін?

Щоб не вигадали наші депутати, народ обов'язково виживе. Цією мудрістю українці ставлять діагноз сучасному парламенту. Соціологи стверджують – 78% громадян не вірять своїм обранцям і не розуміють чиї інтереси вони захищають...

Прес-служба: Спецназівці влаштували полювання на Віктора Пилипишина

Близько 15 осіб зайшли до його палати, пред'явили якусь постанову про порушення кримінальної справи і прямо в палаті відразу почали допит. При цьому так звані правоохоронці не зважили на відсутність адвоката, порушивши елементарні правові норми...

Старі пісні про головне, або що заважало нам зберегти 71 мільярд

Звернемося до цифр. "У період з 2007 року до липня 2010 року територіальна громада міста втратила 3500 гектарів землі, оціночна вартість яких сягає 75 млрд...

Де шукати столичні диво-сади?

Тільки протягом весняного двомісячника благоустрою планують висадити 13 тис. дерев та 25 тис. кущів. Рекордсменом буде Дарницький район, де посадять більше 5 тис...

Нотатки на полях Стратегічного плану, або як порозумітися з інвесторами

Громадський рух "Кияни передусім!" висловлює категоричну незгоду з такими підходами. Ми закликаємо міську владу розпочати відкритий діалог із забудовниками, оприлюднивши детальний перелік проблемних об'єктів в історичній частині нашого міста із зазначенням переліку інвесторів та забудовників...

Нотатки на полях Стратегічного плану, або для кого пишеться стратегія розвитку

Над стратегією розвитку Києва до 2025 року працюватимуть Фонд "Ефективне управління" та "The Boston Consulting Group" (BCG). Для розробки Стратегії розвитку Києва до 2025 року створюється консорціум...