Рецепт для Партії Регіонів
Сьогодні, приблизно в один і той саме час, коли відбувалось засідання Уряду змін, на якому розглядався розроблений нами проект змін до Державного бюджету, Прем'єр міністр України Азаров у виступі в НАН України, коментуючи державний бюджет 2010 заявив :
"Можна критикувати цей бюджет як завгодно. І я б перший його розбив, перебуваючи в опозиції, вщент. Тому що він не виділяє необхідних ресурсів на те, на це, на п'яте-десяте. Але він не може виділяти, тому що для нас на першому місці стоїть завдання підйому економіки", – зазначив прем'єр.
Про те, які завдання, насправді, стоять на першому місті для партії Регіонів та чинної влади я докладно писав у попередньому дописі. Нагадаю загальний висновок: Державний бюджет України є, по суті, бюджетом партії регіонів, а українці, за ухваленим законом, працюватимуть не на фінансування та впровадження обіцяних реформ, а на компенсацію витрат на виборчу кампанію та утримання апарату Президента, Кабінету Міністрів, Верховної ради, Податкової адміністрації та багато інших "цікавих" проектів діючої влади.
В коментарях були закиди: ",А, ви, що пропонуєте? Зробіть краще, а потім виступайте! Де ваші конкретні пропозиції?..."
Доповідаю: сьогодні Уряд змін ухвалив на своєму засіданні два законпроекти "Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік". Зміни стосуються: зменшення видатків на утримання Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, апарату центральних та місцевих органів виконавчої влади і збільшення видатків на забезпечення якісної освіти та медицини, обороноздатності країни, соціальної підтримки дітей, інвалідів, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС та розвитку малого підприємництва а також усунення корупційної складової.
Це не чергова політична заява, не пусте інформаційне повідомлення про наміри, це – законопроекти, які народний депутат Яценюк вніс до Верховної ради України.
Якої ще конкретики не вистачає!?
Партії регіонів залишається лише взяти і проголосувати:
• За перерозподіл видатків Державного бюджету України на 2010 рік шляхом зменшення видатків на утримання державного апарату та відповідно їх збільшення на забезпечення якісної освіти та медицини, обороноздатності країни, соціальної підтримки дітей, інвалідів, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС та розвитку малого підприємництва.
• За чітке встановлення, на законодавчому рівні, кореляції зміни заробітної платні державних службовців в залежності від зміни середніх доходів на душу населення по країні, що зробить неможливим у майбутньому ситуацій неконтрольоване збільшення адміністративних витрат;
• За привязку збільшення заробітної плати усіх державних службовців до показників зростання середніх доходів на душу населення по країні;
• За неможливість збільшувати заробітну плату державних службовців більш як на ¾ показника зростання середніх доходів на душу населення по країні;
• За те, що разі зменшення середніх доходів на душу населення по країні зменшення заробітної платні усіх державних службовців наступного року має удвічі перевищувати показник, на який зменшилися середні доходи на душу населення по країні;
• За вилучення норм,які містять корупційну складову
• За обмеження можливості неконтрольованого збільшення в Україні державного боргу;
• За встановлення мораторію на підняття тарифів на житлово-комунальні послуги.
Чи може не це мали на увазі регіонали, коли говорили про покращення життя українців уже сьогодні?
Нещодавно звернув увагу на заяву Президента В.Януковича: "Суспільство очікує, що все сьогодні стане краще, ніж було учора. Безумовно, якщо б ми знали як це зробити, ми б це зробили. Але рецепту немає".
На що, дозволю собі відреагувати: шановний, пане Президенте, рецепт є. І ми знаємо як зробити так, щоб, принаймні, вже сьогодні ставало краще. Беріть і користуйтесь. Головне, щоб було бажання...
p.s. З повним текстом законопроектів "Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" можна ознайомитись на сайті Верховної ради України.
Для тих хто зацікавився нашими пропозиціями наведу їх в узагальненому вигляді:
щодо вилучення норм, які містять корупційну складову Уряд Змін пропонує:
- встановити, що продаж спеціальних дозволів на користування надрами здійснюється виключно на аукціонах (чинний Бюджет надає Кабінетові Міністрів право визначати "особливі випадки");
- надати право державним підприємствам збільшувати зовнішні та внутрішні запозичення виключно на підставі окремої постанови Кабінету Міністрів України;
- встановити рівноправність між суб'єктами господарювання державного сектору економіки при отриманні державних кредитів та державних гарантій;
- обмежити право Міністерства фінансів України брати зобов'язання від імені України, пов'язані із здійсненням запозичень та наданням державних гарантій, у тому числі щодо відмови від суверенного імунітету в можливих судових справах, пов'язаних із поверненням кредитів (позик) тощо;
- забезпечити справедливий порядок повернення податку на додану вартість облігаціями внутрішньої державної позики;
- виключити право Міністерства фінансів України здійснювати перерозподіл видатків за бюджетними програмами, а також перерозподіл обсягів коштів між субвенціями з державного бюджету місцевим бюджетам та місцевими бюджетами;
- обмежити право Кабінету Міністрів України збільшувати дефіцит Державного бюджету України;
- заборонити Кабінету Міністрів України здійснювати продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності до прийняття відповідного закону;
- запровадити мораторій на підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги та спожиті у побуті природний газ і електроенергію, послуги громадського транспорту (крім таксі).
Щодо зменшення видатків на утримання Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, апарату центральних та місцевих органів виконавчої влади і збільшення видатків на забезпечення якісної освіти та медицини, обороноздатності країни, соціальної підтримки дітей, інвалідів, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС та розвитку малого підприємництва Уряд змін пропонує:
- зменшити на 20% видатки у Державному бюджеті України на 2010 рік на утримання Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, апарату центральних та місцевих органів виконавчої влади. Прийняття законопроекту надасть можливість зменшити видатки на утримання адміністративного апарату державних органів на загальну суму 4 млрд. 365 млн. 463,1 тис. грн.
Зазначені кошти спрямувати на фінансування освіти та медицини, обороноздатності, соціальної підтримки дітей, інвалідів та ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, а також підтримання малого підприємництва та місцевих бюджетів, зокрема:
- збільшити видатки на закупівлю і модернізацію озброєння та військової техніки для Збройних Сил України на 500 млн. грн. на відновлення боєздатності, утримання, експлуатацію, ремонт озброєння та військової техніки на 250 млн. грн.; забезпечення живучості та вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і складів озброєння, ракет і боєприпасів Збройних Сил України на 250 млн. грн.;
- збільшити видатки на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах на 200 млн. грн.; на інформатизацію та комп'ютеризацію загальноосвітніх навчальних закладів на 500 млн. грн.; на придбання шкільних автобусів для перевезення дітей, що проживають у сільській місцевості на 300 млн. грн.;
- на спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу, що надається загальнодержавним закладам охорони здоров'я на 100 млн. грн., на програми та централізовані заходи з імунопрофілактики на 100 млн. грн., на централізовану закупівлю рентгенологічного, діагностичного та іншого обладнання для закладів охорони здоров'я на 600 млн. грн., на централізовані заходи з трансплантації органів та тканин на 100 млн. грн., на забезпечення медичних заходів по боротьбі з туберкульозом, профілактики та лікування СНІДу, лікування онкологічних хворих на 100 млн. грн.;
- на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру на 100 млн. грн., на забезпечення окремих централізованих заходів з лікування цукрового діабету на 100 млн. грн., на заходи по боротьбі з виробництвом та розповсюдженням фальсифікованих та субстандартних лікарських засобів на 100 млн. грн., на спеціалізовану протезно-ортопедичну та медично-реабілітаційну допомогу інвалідам у клініці Науково-дослідного інституту протезування, протезобудування та відновлення працездатності на 100 млн. грн., на санаторно-курортне оздоровлення інвалідів на 100 млн. грн., на комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 150 млн. грн., на здійснення заходів з реалізації державної політики з питань дітей та заходів, спрямованих на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності на 250 млн. грн., на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку та інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян) на 100 млн. грн.;
- збільшити видатки з реалізації Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні на суму 365 млн. 463,1 тис. грн.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.