Цей Уряд має піти. І Закон дозволяє це зробити вже сьогодні!
ЗАЯВА ЛІДЕРА ДЕПУТАТСЬКОГО ОБ'ЄДНАННЯ "РОЗУМНА ПОЛІТИКА" ДМИТРА РАЗУМКОВА
Чому процедура відставки чинного складу Кабінету Міністрів України є необхідним та політично відповідальним рішенням?
Більшість базових показників соціально-економічного розвитку України різко погіршились. Виник реальний ризик втрати керованості уряду над процесами, що відбуваються у соціальному і економічному житті держави. Це створює загрозу послаблення обороноздатності та спроможності України давати відсіч агресору. Це дає всі підстави для ініціювання відставки Прем'єр-міністра та Кабінету Міністрів України навіть в умовах воєнного стану. Бездіяльність та непрофесіоналізм не можна прикривати правовим імунітетом, якщо від цього залежить доля країни.
Кабінет Міністрів укотре демонструє нездатність до адекватного планування державних фінансів – у першу чергу для забезпечення потреб безпеки та оборони. Внаслідок помилок уряду другий рік поспіль виникає дефіцит ресурсів для фінансування Збройних сил України. У цьому році – на рівні більше 400 млрд. гривень.
Ще одним свідченням непрофесіоналізму вважаю зрив термінів затвердження та внесення до Верховної Ради України бюджетної Декларації на 2026-2028 роки. Це прямо вказує на те, що ситуація з дефіцитом і недофінансуванням буде повторюватись і поглиблюватись, що є неприпустимим!
В останні місяці проявляється все більше кризових явищ у реальному секторі національної економіки. Зокрема, падіння промислового виробництва у першому кварталі поточного року на 6,1%, а в окремих базових секторах – на понад 10%. Скорочення обсягу будівельних робіт, в тому числі інженерних споруд та фортифікацій, на 26,6%. З огляду на загострення ситуації на фронті та посилення агресії це викликає найбільшу стурбованість.
Уряд показав повну нездатність забезпечити продовження "торговельного безвізу" з ЄС, через що держава втратить 3,5 млрд євро на рік. Ми бачимо комплексний провал урядової політики у сфері зовнішньої торгівлі та залучення інвестицій. У перші чотири місяці поточного року падіння експорту склало 7,4%, дефіцит зовнішньої торгівлі товарами зріс до 12.4 млрд. доларів США тобто на 50% у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
За 4 місяці поточного року надходження прямих іноземних інвестицій в Україну становили лише 0,7 млрд. доларів. При цьому, скорочується навіть реінвестування прибутків у національну економіку, що свідчить про недовіру інвесторів до політики Кабінету Міністрів.
Водночас, споживча інфляція стрімко зростає. За п'ять місяців – до 15,9% у порівнянні з відповідним періодом минулого року, що призводить до істотного падіння рівня життя найбільш соціально вразливих груп населення. Вважаю неприпустимим подальше "замороження" рівнів мінімальної зарплати та пенсії, що прирікає сотні тисяч українських громадян на виживання у злиднях.
Вимагаю підтримати внесення у порядок денний роботи парламенту та прийняття законопроекту об'єднання "Розумна Політика" N13214 від 25.04.2025, який передбачає збільшення мінімальної пенсії до розміру двох прожиткових мінімумів.
Внаслідок підвищення податків минулого року закрилося 210 тисяч ФОПів, що є рекордною кількістю за останні 5 років. А це – втрата ще більшої кількості робочих місць та зменшення податкових надходжень у держбюджет.
Як незадовільну оцінюю роботу уряду щодо подолання безробіття. На четвертому році війни уряд тільки розробляє стратегію зайнятості, при цьому безробіття залишається на високому рівні – від 12%. Водночас майже у всіх секторах відчувається шалений брак кадрів, що стримує відновлення економіки.
Висловлюю глибоку стурбованість з приводу ситуації, що складається у сфері надання житлово-комунальних послуг населенню. Наголошую на необхідності державної допомоги українським родинам у вирішенні проблем комунальних боргів, забезпечення підготовки житлово-комунального господарства до опалювального сезону 2025-2026 років.
Чи можна змінити Уряд під час війни?
Коли хтось стверджує, що цього нібито не можна робити під час воєнного стану, – раджу читати законодавство уважно.
Стаття 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" має на меті не допустити ліквідації органу державної влади як інституції. Про це в ініціативі жодним чином не йдеться. Ми говоримо про заміну людей, які обіймають посади міністрів, і які не справляються зі своїми обов'язками!
Окремо варто вказати, що в уже згаданому законі йдеться і про припинення повноважень омбудсмена, органів прокуратури і тих, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність та досудове розслідування. Хочу нагадати, що саме під час дії воєнного стану – 31 травня 2022 року – була звільнена з посади Уповноваженого Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова. А напередодні, 17 червня 2025 року, Верховна Рада призначила нового генерального прокурора – попередній також був звільнений під час воєнного стану. І тоді й зараз занепокоєнь через можливу невідповідність із законом у монобільшості не виникало.
З огляду на системність та комплексність проблем звертаюся до представників усіх депутатських фракцій і груп із закликом підтримати нашу ініціативу щодо відставки Кабінету Міністрів.
Усі парламентські сили мають діяти спільно для того, щоб якомога швидше сформувати новий склад Кабінету Міністрів України. У тому числі – бути готовими делегувати до нового складу уряду своїх представників.
Нагадую всім колегам-народним обранцям, що наш головний обов'язок перед громадянами – забезпечувати гідне життя Української держави і Українського народу. Маємо не допустити поглиблення кризових явищ, відновити керованість ситуацією в економіці, допомогти людям і посилити нашу здатність боротися і давати відсіч агресору.
Тільки беручи на себе відповідальність, ми повернемо довіру громадян до Парламенту та Уряду.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.