На засідання бюджетного комітету Верховної Ради Мінфін делегував доповідати свого завгоспа
6 березня відбулось перше, дійсно, робоче засідання бюджетного комітету. Як представник опозиції, зробив свої висновки та спостереження. Серед них виділив два суттєві моменти, які неприємно мене здивували та викликали обурення. Перше – це так званий "організаційний" і другий – це ставлення виконавчої влади (у даному випадку Мінфіну) до бюджетного комітету, тобто, до найвищого законодавчого органу – Верховної Ради.
Сама процедура та організація проведення комітету регулюється Регламентом Верховної Ради та законом "Про комітети ВРУ". У цих документах білим по чорному розписано, як скликаються засідання, як надаються проекти рішень та документи, як проводяться комітети, та зрештою, хто за що відповідає.
Приємно вразила явка членів на засіданні, адже прийшли майже всі депутати, за винятком, двох чи трьох. Виходить, за особисте голосування бились не дарма.
Негативно вразило дотримання процедур, яке, як то кажуть, "хромає" на обидві ноги. Вже на початку засідання мені вручили змінений порядок денний, який відрізнявся від того, що був наданий завчасно згідно процедури. Раптово з'явилось 2 додаткових питання, які повинні видаватись, як мінімум за добу. Ретельно вивчити їх неможливо було, тому змушений був утримуватись при голосуванні.
Здивувала атмосфера та стиль спілкування багатьох членів комітету – зовсім не діловий, а швидше вальяжно-неформальний. Відчувалось, що більшість депутатів не мають професійного досвіду роботи у колегіальних органах прийняття рішень (чи то в місцевих радах, чи то в корпоративних наглядових радах, чи радах директорів). За відсутності певної ділової культури, таке ставлення депутатів також, мабуть, можна пояснити відсутністю представників ЗМІ на засіданнях комітету. До речі, цей факт мене дуже і дуже здивував, адже бюджетний комітет зовсім не "останній". Спіймав себе на думці, що бурхлива реакція деяких членів комітету, включаючи окремих керівників, до активності першого заступника пані Оксани Калетник, за мірками Сполучених Штатів, мабуть, все ж таки, не дотягує до кваліфікації "sexual harassment", але дуже близько підпадає під кваліфікацію гендерної дискримінації. Хотілось би відзначити активну позицію пані Калетник у роботі комітету.
Є й інший бік медалі: один з голів підкомітету повідомив, що одне з питань уже розглядалось на засіданні підкомітету, тому немає потреби його обговорювати. Правда, йому слушно зауважив мій колега від опозиції, що Рада та комітет – "місце для дебатів". В цьому контексті, звернув увагу присутніх, що на моє письмове офіційне звернення до голів підкомітетів, до яких я не входжу, але маю право на участь у роботі з правом дорадчого голосу, повідомляти мене про проведення їхніх засідань, відреагував лише один (депутат Михальчишин із "Свободи"). Всі інші – проігнорували. Якщо засідання комітету не "місце для дебатів", а можливість потрапити на засідання підкомітетів не забезпечується інформаційно де ж тоді вивчати та обговорювати проекти рішень!?! Невже так складно у наші дні організувати відповідні повідомлення за допомогою електронної пошти або СМС!?!
Та найбільше мене вразила демонстративна неповага Міністерства фінансів до бюджетного комітету. Це ж треба, для розгляду Законопроекту N2160 щодо змін до бюджетного кодексу, делегували доповідати, УВАГА!, аж самого заступника міністра, керівника апарату Мінфіну Юрія Шевченка. Іншими слова – завгоспа, людину, яка відповідає за організаційні та господарські питання в Мінфіні, але аж ніяк не за бюджетне законодавство та бюджет країни. На жодне з запитань депутатів він, по суті, не відповів. Як мантру повторював, що проект розглядався на підкомітеті і висновок підкомітету – позитивний.
На моє запитання – надати відповідь у конкретних цифрах щодо відносних обсягів гарантій, за якими уряду довелось відповідати за позичальників, спочатку пан Шевченко відповів, що взагалі не володіє цифрами, а вже за хвилину після моєї репліки щодо відповідних історичних даних – заявив, що мої дані не відповідають дійсності Це при тому, що пригадати бодай якусь цифру не зміг!
Не подумайте, я не проти завгоспів та адміністраторів, поважаю кожну професію, але я за те, щоб кожний займався своєю справою. Ну не може Мінфін бути представлений завгоспом. На засіданнях бюджетного комітету це має бути або профільний заступник міністра, або у разі неможливості його присутності, керівник бюджетного або іншого відповідного профільного департаменту. При такому ставленні дуже скоро Мінфін на засіданнях бюджетного комітету почнуть представляти прибиральниці з цього відомства.
Отже, з великим нетерпінням чекаю на наступне засідання комітету 13 березня.
Народний депутат України (УДАР), член бюджетного комітету
РІЗАНЕНКО П.О.
Спеціально для "Української правди"
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.