18 вересня 2020, 15:11

Лікбез по безвізу для Арахамії

Після голосування новою коаліцією (Слуги, ОПЗЖ та Коломойськими) за конкурсну комісію по обранню керівника САП, голова фракції СН Давід Арахамія зявив цитую:

"Я вам напоминаю, что у нас есть ассоциация с ЕС – там сотни, а то и тысячи документов, которые ратифицированы. Там никакого САП нет, там есть независимость антикоррупционной структуры...".

Такі заяви голови президентської фракції є або повним невіглаством, або цинічною брехнею.

Угода про асоцію України та ЄС – це не тисячі документів, а один документ, який передбачає поглиблену співпрацю України та ЄС в, перш за все, економічній, а також політичній сферах.

Про Антикорупційні органи там не йдеться взагалі. Є лише згадка, що сторони будуть вести боротьбу з корупцією.

Але безпосередньо і безвізового режиму угода про асоціацію України та ЄС не стосується.

Діалог про лібералізацію візового режиму між Україною та ЄС – це окремий процес і він був розпочатий 29 жовтня 2008 року.

22 листопада 2010 року було затверджено план візової лібералізації, де, зокрема, йшлося про обов'язковість боротьби з корупцією та затверджувалися необхідні кроки.

Створення САП було умовою візової лібералізації ("отримання безвізу") з ЄС.

- На початку 2015 Україна взяла на себе зобов'язання створити незалежну антикорупційну інфраструктуру: "Створити дієве та незалежне Національне антикорупційне бюро, Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру та Національне агентство з питань запобігання корупції з чіткими керівними принципами міжвідомчої співпраці".

- В кінці 2015 Україна взяла на себе зобов'язання забезпечити незалежність САП: "Забезпечити до першого кварталу 2016 року незалежність та цілісність спеціалізованої антикорупційної прокуратури, в тому числі шляхом внесення змін до Закону "Про прокуратуру" належних гарантій для відбору та звільнення керівництва відомства".

А тепер найголовніше. При оцінці виконання цих зобов'язань у 2020 ЄС звернув увагу, що наявний конкурс на обрання голови САП може порушувати вимогу візової лібералізації, а тому рекомендував виправити процедуру призначення:

"Зокрема, звертаємо увагу на постійні занепокоєння щодо незалежності та доброчесності САП, у тому числі шляхом забезпечення надійної процедури відбору для наступного керівника САП. Переконайтесь, що призначення та звільнення керівництва усіх правоохоронних органів відбувається суворо відповідно до закону".

Створення та незалежне функціонування САП, в тому числі незалежна процедура відбору керівника, були також умовою для отримання кредитів від МВФ.

- 2015 рік. Недоліки у процесі відбору керівництва антикорупційної прокуратури, такі як відсутність об'єктивних критеріїв при призначенні членів відбіркової комісії та кандидатів, підкреслили необхідність відповідної законодавчої та інституційної бази для подальшого вдосконалення з метою повного забезпечення незалежності та цілісності САП. З цією метою процедури відбору, призначення та звільнення керівництва та персоналу бюро повинні відповідати вимогам більш суворої незалежності та доброчесності.

- 2020 рік. "Ми розглянемо законодавчу базу для вдосконалення процедур відбору посадових осіб САП". "Крім того, на керівні посади в антикорупційних установах відбір повинен проводити деполітизована комісія з відбору з відповідними процедурами та критеріями відбору".

ЧитайТе!

powered by lun.ua

Що не так із проголосованим законом про брехню в деклараціях та чому його ветує Президент

Учора Верховна Рада знищила систему електронного декларування, проголосувавши законопроєкт N4651. Всього кілька поправок звели нанівець ініціативу президента відновити реальне покарання за брехню в декларацію – не має значення, яка відповідальність, якщо її точно не буде...

Війна за крісло керівника САП: як представники Ради зривають конкурс на догоду Татарову

У понеділок та вівторок відбулися перші співбесіди, на яких обирають керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Учора на засіданні Конкурсної комісії відбулися безпрецедентні порушення порядку проведення конкурсу...

Спікер Ради Разумков сказав неправду, виправдовуючи затягування ліквідації ОАСКу

"Для того, щоб потрапити законопроекту в зал, ... він повинен пройти комітет, бути підготовленим до розгляду. Станом на сьогодні ще цей законопроект НЕ ПІДГОТОВЛЕНИЙ", - сказав спікер Верховної Ради Дмитро Разумков...

Незалежність Бюро економічної безпеки під загрозою. На кому відповідальність?

Влада ризикує показати, що вона зливає Бюро економічної безпеки (БЕБ) ще до того, як воно буде створене. Саме цей орган у майбутньому буде займатися економічними правопорушеннями, а отже – його робота напряму буде пов'язана з фінансами бізнес- чи державних структур...

Наступ на ПриватБанк: що Коломойський і Ко завтра можуть виграти в українських судах

Після перших підозр НАБУ менеджерам Привату часів Коломойського у криміналі на 136 мільйонів та на 8,2 мільярди гривень, їхні "господарі" вирішили активізувати свої судові процеси проти держави...

ТОП-5 вироків за статтею Стерненка, коли обвинувачених відпускали

Минулого тижня країною прокотилася хвиля протестів за правосуддя та справедливість. Вирок Сергію Стерненку, винесений суддею, любителем Сталіна та Леніна, показав відсутність справедливості в країні...