27 листопада 2025, 18:37

1500 танкерів. 83,9 млрд доларів на рік. Чому тіньовий флот росії – загроза світу

🇬🇧 Лондон. Асамблея Міжнародної морської організації (IMO), яка відбувається раз на два роки.

Чому ми тут і чому це важливо для України?


1⃣ По-перше, росія намагається повернутися до керівних органів ІМО.

Останні 6 місяців ми працюємо над тим, щоб цього не сталося.

Тут у Лондоні провели вже понад десять зустрічей високого рівня з міністрами транспорту різних країн і сотні розмов із делегаціями.

Повністю синхронізували координацію з Британією, Францією, європейським та не лише партнерами.

2⃣ По-друге, це майданчик, де за кілька днів в одному місті можна зустрітися з міністрами транспорту європейських країн, Норвегії, Фінляндії, + міністром Сінгапуру, Саудівської Аравії та багатьох інших держав.

3⃣ По-третє, тут ми ведемо предметні розмови про інвестиції у транспортну й морську галузь України, відновлення портової інфраструктури, міжнародну безпеку і, звичайно -

4⃣ про російський тіньовий флот, що сьогодні налічує близько 1500 танкерів – майже 20% світового флоту.

Це старі, небезпечні судна, які:

▫ возять підсанкціну російську нафту та підживлюють найбільше оборонну сферу рф,

▫ уникають контролю й постійно змінюють прапори,

▫ вимикають AIS всупереч Конвенції SOLAS,

▫ створюють серйозні ризики аварій, розливів палива й екологічних катастроф.

Тіньовий флот росії зараз обробляє 70-85% усього експорту російської нафти.

І перевозить близько 1,7 мільйона барелів нафти на день.

росія заробляє на нафті тіньового флоту близько 230 млн доларів США ЩОДНЯ -

це приблизно 83 млрд 950 млн доларів США за рік. ❕


Навіть день простою таких суден – це мінус мільйони для російського бюджету.

Три місяці ефективної зупинки тіньових схем – це вже мільярди, які росія не витратить на ракети й дрони проти України.

Тіньовий флот – це не лише про санкції. Це фінансовий ресурс для війни.

Кожен перекритий канал обходу санкцій = менше зброї, якою росія може бити по наших містах.

🇺🇦 Україна представила партнерам 5 напрямів протидії тіньовому флоту – від прозорості власності та жорсткого портового контролю до санкційної відповідальності й технологічного моніторингу.

➡ Провели зустрічі з міністрами та заступниками міністрів низки країн, а також окрему зустріч у FCDO / Foreign Office щодо тіньового флоту з керівником санкційного департаменту.

Посилюємо координацію, посилюємо санкції, синхронізуємо підходи з США та ЄС.

Британія тут справжній лідер і ми дуже вдячні за цю позицію.

Окремий важливий результат роботи – запуск програми технічної допомоги ІМО Україні (за підтримки Британії, Франції та Єврокомісії):

▪ оцінка потреб відновлення портової інфраструктури,

▪ впровадження "Єдиного морського вікна",

▪ навчання щодо реагування на розливи нафти + Національний план дій,

▪ фізична присутність експертів ІМО в Україні.

Україна – не лише сторона, що обороняється.

Ми – країна, яка пропонує рішення й формує нові правила глобальної морської безпеки.

➡ У п'ятницю в ІМО відбудеться ключове голосування щодо росії.

Тримайте за Україну кулачки.

Працюємо в Лондоні, щоб море залишалося простором свободи, а не шантажу. 🌍⚓

#тіньовийфлот

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

1500 танкерів. 83,9 млрд доларів на рік. Чому тіньовий флот росії – загроза світу

🇬🇧 Лондон. Асамблея Міжнародної морської організації (IMO), яка відбувається раз на два роки. Чому ми тут і чому це важливо для України? 1⃣ По-перше, росія намагається повернутися до керівних органів ІМО...

Звіт Єврокомісії про розширення – найкращий для України за три роки

➡ Європейська Комісія оприлюднила звіт у межах Пакета розширення ЄС-2025. 🇪🇺🇺🇦 Для України це – найкращі за три роки оцінки й чіткий сигнал: рухаємося вперед без жодних "відкатів назад"...

Японія допоможе Україні пройти цю зиму

➡ Провела більше 10 зустрічей із міністерствами, агентствами та бізнесом Японії. Головна задача: термінова допомога щодо проходження цієї зими та відновлення після обстрілів росією критичної інфраструктури...

Внутрішньо переміщені особи з ТОТ отримають допомогу на нове житло

Внутрішньо переміщені особи, чиє житло залишилось на ТОТ – зможуть отримати допомогу для купівлі нового у безпечніших регіонах. Продовжую інформувати про рішення Уряду у сфері Мінрозвитку...

Запускаємо найбільший інвестиційний проєкт у портовій сфері за всю історію України

➡ Разом із Прем'єр-міністром України Юлією Свириденко та Віцепрем'єр-міністром з відновлення – Міністром розвитку громад і територій України Олексієм Кулебою – дали старт першому під час повномасштабної війни публічно-приватному проєкту в портовій галузі...

Конференція з відновлення України в Римі

🇺🇦 Це була перша для мене Конференція з відновлення, де я була не як учасник, а як співорганізатор – наше Міністерство було відповідальне від української сторони за окремі блоки конференції разом з Мінекономіки, МЗС та іншими...