1500 танкерів. 83,9 млрд доларів на рік. Чому тіньовий флот росії – загроза світу
🇬🇧 Лондон. Асамблея Міжнародної морської організації (IMO), яка відбувається раз на два роки.
Чому ми тут і чому це важливо для України?
1⃣ По-перше, росія намагається повернутися до керівних органів ІМО.
Останні 6 місяців ми працюємо над тим, щоб цього не сталося.
Тут у Лондоні провели вже понад десять зустрічей високого рівня з міністрами транспорту різних країн і сотні розмов із делегаціями.
Повністю синхронізували координацію з Британією, Францією, європейським та не лише партнерами.
2⃣ По-друге, це майданчик, де за кілька днів в одному місті можна зустрітися з міністрами транспорту європейських країн, Норвегії, Фінляндії, + міністром Сінгапуру, Саудівської Аравії та багатьох інших держав.
3⃣ По-третє, тут ми ведемо предметні розмови про інвестиції у транспортну й морську галузь України, відновлення портової інфраструктури, міжнародну безпеку і, звичайно -
4⃣ про російський тіньовий флот, що сьогодні налічує близько 1500 танкерів – майже 20% світового флоту.
Це старі, небезпечні судна, які:
▫ возять підсанкціну російську нафту та підживлюють найбільше оборонну сферу рф,
▫ уникають контролю й постійно змінюють прапори,
▫ вимикають AIS всупереч Конвенції SOLAS,
▫ створюють серйозні ризики аварій, розливів палива й екологічних катастроф.
Тіньовий флот росії зараз обробляє 70-85% усього експорту російської нафти.
І перевозить близько 1,7 мільйона барелів нафти на день.
росія заробляє на нафті тіньового флоту близько 230 млн доларів США ЩОДНЯ -
це приблизно 83 млрд 950 млн доларів США за рік. ❕
Навіть день простою таких суден – це мінус мільйони для російського бюджету.
Три місяці ефективної зупинки тіньових схем – це вже мільярди, які росія не витратить на ракети й дрони проти України.
Тіньовий флот – це не лише про санкції. Це фінансовий ресурс для війни.
Кожен перекритий канал обходу санкцій = менше зброї, якою росія може бити по наших містах.
🇺🇦 Україна представила партнерам 5 напрямів протидії тіньовому флоту – від прозорості власності та жорсткого портового контролю до санкційної відповідальності й технологічного моніторингу.
➡ Провели зустрічі з міністрами та заступниками міністрів низки країн, а також окрему зустріч у FCDO / Foreign Office щодо тіньового флоту з керівником санкційного департаменту.
Посилюємо координацію, посилюємо санкції, синхронізуємо підходи з США та ЄС.
Британія тут справжній лідер і ми дуже вдячні за цю позицію.
Окремий важливий результат роботи – запуск програми технічної допомоги ІМО Україні (за підтримки Британії, Франції та Єврокомісії):
▪ оцінка потреб відновлення портової інфраструктури,
▪ впровадження "Єдиного морського вікна",
▪ навчання щодо реагування на розливи нафти + Національний план дій,
▪ фізична присутність експертів ІМО в Україні.
Україна – не лише сторона, що обороняється.
Ми – країна, яка пропонує рішення й формує нові правила глобальної морської безпеки.
➡ У п'ятницю в ІМО відбудеться ключове голосування щодо росії.
Тримайте за Україну кулачки.
Працюємо в Лондоні, щоб море залишалося простором свободи, а не шантажу. 🌍⚓
#тіньовийфлот
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.






