УДАІ та сексизм
Нині на мейл udai@udai.kiev.ua надіслала запит в київське УДАІ. Вранці надішлю цього листа також аналоговою паперовою поштою.
А запит отакий – щоб не загубити:
Доводжу до вашого відома, що опублікована на сайті http://www.udai.kiev.ua/ стаття "Жінка за кермом, водіння автомобілів жінками, протипоказання" (url-адреса http://www.udai.kiev.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=106%3A0010&catid=37%3Aprdrv&Itemid=211) містить низку висловлювань, що є сексистськими та є проявом гендерної дискримінації.
Процитую та прокоментую деякі з сексистських висловлювань, що містяться в статті (збережено стилістику та орфографію оригіналу):
"Теорія жінкам дається легше, чим водіння" – чи є дослідження, які доводять, що теорія та практика кермування автомобілем по-різному даються особам різної статі?
"Поки вони їздять із інструктором, все виходить і водіння робить приємність. Коли ж починаються самостійні виїзди, захвати випаровуються при перших труднощах і через недолік волі багато жінок припиняють водити машину. У них псується настрій, зникає бажання їздити, виникає підозра, що це їм не дане" – чи справді тільки водії-початківці жіночої статі відчувають подібні труднощі?
"Автомобіль потрібно сприймати як свою невід'ємну частину й управлятися з ним повністю самостійно – машина жінки повинна бути доглянута й без тютюнового смороду в салоні" – а які критерії доглянутості машини водія чоловічої статі?
"Жінці, що пересіла з пасажирського сидіння на водійське, рідко вдається любуванням вітринами або пейзажем, не хочеться базікати, слухати музику, доводиться й попотіти, і не раз злякатися потоку машин, що мчаться, не дають перешикуватися в потрібний ряд або виїхати на головну дорогу" – тобто, водії чоловічої статі після пересадки з пасажирського сидіння подібних труднощів не мають? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Зате якості жінок-водіїв із солідним стажем – обережність, розважливість, дисциплінованість, життєвий досвід і свідоме дотримання правил – дають їм переваги перед багатьма водіями-чоловіками" – тобто київське УДАІ стверджує, що водії чоловічої статі свідомо не дотримуються правил дорожнього руху? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Жіноча логіка проявляється й в особливостях водіння автомобіля – воно надає ніжним жінкам упевненість і силу, боязкість переходить у старання не порушувати правила дорожнього руху, не перевищувати швидкості, зникає острах дороги, вони зазнають насолоди від керування потужною технікою" – термін "жіноча логіка" не є науковим і нічого не означає, це просто сталий сексистський вислів. Що насправді мали на увазі в УДАІ міста Києва?
"Жінки відчувають стрес при поїздках у темний час доби й при керуванні автомобілем у великих незнайомих містах" – тобто, водії чоловічої статі таких труднощів не відчувають? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Жінкам не занадто затишно на дорозі, вони більш чутливі до несправедливості. Чоловіча солідарність гуртує водіїв-чоловіків, а жінка може розраховувати тільки на себе" – чи означає це, що на працівників київського УДАІ водіям жіночої статі розраховувати не випадає? Також цікаво, яким чином поміж водіями, які знаходять у машинах, часто з тонованим непрозорим склом, вдається вгадувати, людина якої статі сидить на водійському кріслі. Можливо, є якісь особливі дослідження особливостей поведінки зграй водіїв чоловічої статі – чи могли би їх процитувати?
"Жінки частіше помиляються при водінні, тому що багато не певені у собі, в оцінці ситуацій, нелегко виходять зі складних умов на дорозі, швидше стомлюються. Їм властиві тривожність, помисливість і інші прояви стресу" – які є дослідження на користь даної гіпотези?
Жінки гостріше й хворобливіше реагують на неприємності вдома й на роботі, довгий час перебувають в збудженому стані, а це заважає водінню. Емоційність жінок особливо проявляється в критичних ситуаціях і нерідко ускладнює обстановку – які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Жінкам не варто під час керування машиною обговорювати або обмірковувати проблеми, що глибоко зачіпають їх, – будь те суперечки із чоловіком, захоплені міркування про улюблені або серйозні фінансові питання. При водінні й без того досить напружених моментів" – тобто, у водіїв чоловічої статі є якісь інші "напружені моменти" під час кермування автомобілем? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Жінки не завжди водять однаково надійно" – чи означає це, що водії чоловічої статі завжди "водять однаково надійно"? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Причинами подій у жінок нерідко бувають: недооцінка своїх здатностей, непотрібна обережність, надмірна поступливість, недостатній досвід, зайвий страх – вони змушують жінку гальмувати, замість того щоб збільшити швидкість і уникнути події, тобто спрацьовує інстинкт, а не розум" – причиною яких саме подій є наведені фактори? Протиставлення "інстинкт, а не розум" стосовно водії жіночої статі є сексистським та неаргументованим. Чи, можливо, є дослідження на користь подібної гіпотези?
"Жінкам важливо дотримуватися правильного режиму, по можливості достатьно відпочивати, не переоцінювати свої сили, не утомлюватися надмірно, не вживати алкогольні напої й не піддаватися думці, що чорна кава, наркотики й нікотин можуть хоча б на якийсь час заповнити недолік сил" – тобто водіям чоловічої статі легше "дотримуватися правильного режиму, не переоцінювати свої сили, не утомлюватися надмірно, не вживати алкогольні напої й не піддаватися думці, що чорна кава, наркотики й нікотин можуть хоча б на якийсь час заповнити недолік сил"? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Психологи розрізняють 3 типу автомобілісток" – які саме психологи? Хотілося би почитати список літератури, що дала підстави для узагальнень, які я процитую нижче.
"У моменти небезпеки деякі жінки скрикують, закривають очі й байдуже чекають подальших подій. У них не виходять швидкі розв'язки в складних ситуаціях, навіть якщо їм і вдається подолати реакцію переляку. Якщо вони усвідомлюють цей свій недолік, то повинні їздити обережно й уникати небезпечних ситуацій. Для них життєво важливо вивчити й зафіксувати в підсвідомості якнайбільше засобів, що допомагають врятуватися в момент, коли ними опановує страх, але все-таки не можна гарантувати, що вони їх правильно застосують" – Чи означає це, що подібних проявів немає у водіїв чоловічої статі? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Інші усвідомлюють небезпечні ситуації, знають, що повинні робити для порятунку, але з десяти можливих рішень найчастіше вибирають одинадцяте. Їхньої дії не можуть зрозуміти інші водії, і події неминучі" – Чи означає це, що подібних проявів немає у водіїв чоловічої статі? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Треті вчасно зауважують небезпеку, приймають найбільш правильне рішення і здійснюють його. Ці якості розвилися в результаті комбінації знань, тренувань і відповідних психофізичних даних" – В результаті комбінації яких факторів ці риси розвиваються у водіїв чоловічої статі? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Вагітні жінки не повинні ані вчитися водити автомобіль, ані керувати автомобілем перший рік після навчання. Вагітній жінці та матері що годує взагалі краще не сідати за кермо й навіть не їздити на передньому сидінні автомобіля" – Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Майбутньої матері слід уникати всього, що може діяти на неї негативно" – було би добре, якби в майбутніх матерів була можливість уникнути читання сексистської статті, якій присвячений цей лист, але шансів нема, бо стаття лежить у відкритому доступі.
"Зрозуміло, що мати більше думає про своє немовля, що про кермове колесо, важіль перемикання передач, педалях і складних дорожніх ситуаціях" – чи означає це, що водії чоловічої статі, в яких є діти, про автомобіль думають більше, ніж про дітей? Які є дослідження на користь даної гіпотези?
"Жінки з довгими розпущеними волоссями ризикують потрапити в аварію, якщо при русі волосся закриють водієві огляд. За кермом жінки не можуть звичним рухом голови або рук відкинути волосся назад, і волосся заважають керуванню автомобілем. Кращі зачіски з короткими або зафіксованими волоссями" – Які є дослідження на користь даної гіпотези? Якщо ця гіпотеза таки піддтверджується, то чи це не означає потребу примусово стригти всіх водіїв жіночої статі? Також тема до роздумів – чи довге волосся заважає лише водіям жіночої статі, чи таки і водіям чоловічої статі теж? Якщо заважає водіям обох статей – можливо, варто примусово стригти водіїв усіх статей?
"Не слід забувати, що сильно стягнутий пояс або тугу білизну утрудняють подих і кровообіг. Недостатнє кровопостачання мозку приводить до вповільнення реакції, передчасної утоми й млявості, що не сприяє ні водінню, ні свіжості обличчя" – а як білизна впливає на свіжість обличчя водіїв чоловічої статі?
Прошу надати роз'яснення стосовно появи статті сексистського змісту на сайті УДАІ ГУ МВС у місті Києві та опублікувати вибачення на сайті http://www.udai.kiev.ua/
Запитувану інформацію прошу надати у визначений законом строк