Ірина Славінська Літературний оглядач

УДАІ та сексизм

31 липня 2014, 01:53

Нині на мейл udai@udai.kiev.ua надіслала запит в київське УДАІ. Вранці надішлю цього листа також аналоговою паперовою поштою.

А запит отакий – щоб не загубити:

Доводжу до вашого відома, що опублікована на сайті http://www.udai.kiev.ua/ стаття "Жінка за кермом, водіння автомобілів жінками, протипоказання" (url-адреса http://www.udai.kiev.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=106%3A0010&catid=37%3Aprdrv&Itemid=211) містить низку висловлювань, що є сексистськими та є проявом гендерної дискримінації.

Процитую та прокоментую деякі з сексистських висловлювань, що містяться в статті (збережено стилістику та орфографію оригіналу):

"Теорія жінкам дається легше, чим водіння" – чи є дослідження, які доводять, що теорія та практика кермування автомобілем по-різному даються особам різної статі?

"Поки вони їздять із інструктором, все виходить і водіння робить приємність. Коли ж починаються самостійні виїзди, захвати випаровуються при перших труднощах і через недолік волі багато жінок припиняють водити машину. У них псується настрій, зникає бажання їздити, виникає підозра, що це їм не дане" – чи справді тільки водії-початківці жіночої статі відчувають подібні труднощі?

"Автомобіль потрібно сприймати як свою невід'ємну частину й управлятися з ним повністю самостійно – машина жінки повинна бути доглянута й без тютюнового смороду в салоні" – а які критерії доглянутості машини водія чоловічої статі?

"Жінці, що пересіла з пасажирського сидіння на водійське, рідко вдається любуванням вітринами або пейзажем, не хочеться базікати, слухати музику, доводиться й попотіти, і не раз злякатися потоку машин, що мчаться, не дають перешикуватися в потрібний ряд або виїхати на головну дорогу" – тобто, водії чоловічої статі після пересадки з пасажирського сидіння подібних труднощів не мають? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Зате якості жінок-водіїв із солідним стажем – обережність, розважливість, дисциплінованість, життєвий досвід і свідоме дотримання правил – дають їм переваги перед багатьма водіями-чоловіками" – тобто київське УДАІ стверджує, що водії чоловічої статі свідомо не дотримуються правил дорожнього руху? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Жіноча логіка проявляється й в особливостях водіння автомобіля – воно надає ніжним жінкам упевненість і силу, боязкість переходить у старання не порушувати правила дорожнього руху, не перевищувати швидкості, зникає острах дороги, вони зазнають насолоди від керування потужною технікою" – термін "жіноча логіка" не є науковим і нічого не означає, це просто сталий сексистський вислів. Що насправді мали на увазі в УДАІ міста Києва?

"Жінки відчувають стрес при поїздках у темний час доби й при керуванні автомобілем у великих незнайомих містах" – тобто, водії чоловічої статі таких труднощів не відчувають? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Жінкам не занадто затишно на дорозі, вони більш чутливі до несправедливості. Чоловіча солідарність гуртує водіїв-чоловіків, а жінка може розраховувати тільки на себе" – чи означає це, що на працівників київського УДАІ водіям жіночої статі розраховувати не випадає? Також цікаво, яким чином поміж водіями, які знаходять у машинах, часто з тонованим непрозорим склом, вдається вгадувати, людина якої статі сидить на водійському кріслі. Можливо, є якісь особливі дослідження особливостей поведінки зграй водіїв чоловічої статі – чи могли би їх процитувати?

"Жінки частіше помиляються при водінні, тому що багато не певені у собі, в оцінці ситуацій, нелегко виходять зі складних умов на дорозі, швидше стомлюються. Їм властиві тривожність, помисливість і інші прояви стресу" – які є дослідження на користь даної гіпотези?

Жінки гостріше й хворобливіше реагують на неприємності вдома й на роботі, довгий час перебувають в збудженому стані, а це заважає водінню. Емоційність жінок особливо проявляється в критичних ситуаціях і нерідко ускладнює обстановку – які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Жінкам не варто під час керування машиною обговорювати або обмірковувати проблеми, що глибоко зачіпають їх, – будь те суперечки із чоловіком, захоплені міркування про улюблені або серйозні фінансові питання. При водінні й без того досить напружених моментів" – тобто, у водіїв чоловічої статі є якісь інші "напружені моменти" під час кермування автомобілем? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Жінки не завжди водять однаково надійно" – чи означає це, що водії чоловічої статі завжди "водять однаково надійно"? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Причинами подій у жінок нерідко бувають: недооцінка своїх здатностей, непотрібна обережність, надмірна поступливість, недостатній досвід, зайвий страх – вони змушують жінку гальмувати, замість того щоб збільшити швидкість і уникнути події, тобто спрацьовує інстинкт, а не розум" – причиною яких саме подій є наведені фактори? Протиставлення "інстинкт, а не розум" стосовно водії жіночої статі є сексистським та неаргументованим. Чи, можливо, є дослідження на користь подібної гіпотези?

"Жінкам важливо дотримуватися правильного режиму, по можливості достатьно відпочивати, не переоцінювати свої сили, не утомлюватися надмірно, не вживати алкогольні напої й не піддаватися думці, що чорна кава, наркотики й нікотин можуть хоча б на якийсь час заповнити недолік сил" – тобто водіям чоловічої статі легше "дотримуватися правильного режиму, не переоцінювати свої сили, не утомлюватися надмірно, не вживати алкогольні напої й не піддаватися думці, що чорна кава, наркотики й нікотин можуть хоча б на якийсь час заповнити недолік сил"? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Психологи розрізняють 3 типу автомобілісток" – які саме психологи? Хотілося би почитати список літератури, що дала підстави для узагальнень, які я процитую нижче.

"У моменти небезпеки деякі жінки скрикують, закривають очі й байдуже чекають подальших подій. У них не виходять швидкі розв'язки в складних ситуаціях, навіть якщо їм і вдається подолати реакцію переляку. Якщо вони усвідомлюють цей свій недолік, то повинні їздити обережно й уникати небезпечних ситуацій. Для них життєво важливо вивчити й зафіксувати в підсвідомості якнайбільше засобів, що допомагають врятуватися в момент, коли ними опановує страх, але все-таки не можна гарантувати, що вони їх правильно застосують" – Чи означає це, що подібних проявів немає у водіїв чоловічої статі? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Інші усвідомлюють небезпечні ситуації, знають, що повинні робити для порятунку, але з десяти можливих рішень найчастіше вибирають одинадцяте. Їхньої дії не можуть зрозуміти інші водії, і події неминучі" – Чи означає це, що подібних проявів немає у водіїв чоловічої статі? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Треті вчасно зауважують небезпеку, приймають найбільш правильне рішення і здійснюють його. Ці якості розвилися в результаті комбінації знань, тренувань і відповідних психофізичних даних" – В результаті комбінації яких факторів ці риси розвиваються у водіїв чоловічої статі? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Вагітні жінки не повинні ані вчитися водити автомобіль, ані керувати автомобілем перший рік після навчання. Вагітній жінці та матері що годує взагалі краще не сідати за кермо й навіть не їздити на передньому сидінні автомобіля" – Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Майбутньої матері слід уникати всього, що може діяти на неї негативно" – було би добре, якби в майбутніх матерів була можливість уникнути читання сексистської статті, якій присвячений цей лист, але шансів нема, бо стаття лежить у відкритому доступі.

"Зрозуміло, що мати більше думає про своє немовля, що про кермове колесо, важіль перемикання передач, педалях і складних дорожніх ситуаціях" – чи означає це, що водії чоловічої статі, в яких є діти, про автомобіль думають більше, ніж про дітей? Які є дослідження на користь даної гіпотези?

"Жінки з довгими розпущеними волоссями ризикують потрапити в аварію, якщо при русі волосся закриють водієві огляд. За кермом жінки не можуть звичним рухом голови або рук відкинути волосся назад, і волосся заважають керуванню автомобілем. Кращі зачіски з короткими або зафіксованими волоссями" – Які є дослідження на користь даної гіпотези? Якщо ця гіпотеза таки піддтверджується, то чи це не означає потребу примусово стригти всіх водіїв жіночої статі? Також тема до роздумів – чи довге волосся заважає лише водіям жіночої статі, чи таки і водіям чоловічої статі теж? Якщо заважає водіям обох статей – можливо, варто примусово стригти водіїв усіх статей?

"Не слід забувати, що сильно стягнутий пояс або тугу білизну утрудняють подих і кровообіг. Недостатнє кровопостачання мозку приводить до вповільнення реакції, передчасної утоми й млявості, що не сприяє ні водінню, ні свіжості обличчя" – а як білизна впливає на свіжість обличчя водіїв чоловічої статі?

Прошу надати роз'яснення стосовно появи статті сексистського змісту на сайті УДАІ ГУ МВС у місті Києві та опублікувати вибачення на сайті http://www.udai.kiev.ua/

Запитувану інформацію прошу надати у визначений законом строк

powered by lun.ua
Коментарі — 30
Julia Majok _ 06.05.2015 15:29
IP: 74.125.18.---
Краще б я коментарі до статті не читала... Не думала, що у нас стільки кончених співвітчизників
Vassanta Kara _ 16.08.2014 00:59
IP: 213.179.252.---
Kisu On:

о! Троль з пустим журналом:-)
Вася Іванов _ 14.08.2014 19:02
IP: 141.170.229.---
мдя...що називається хотіла "блєснуть умом", а вийшло лажово. Привід – мізерний, доводів в свою сторону – нуль, стаття, яка б лайняна вона не була – про жінку за кермом, а не про порівняння жінки за кермом і чоловіка.
Юрій Дзядик _ 10.08.2014 19:06
IP: 77.52.153.---
Ірино, є як спостереження, так і наукові дослідження про особливості поведінки за кермом чоловіків та жінок. Звісно, потрібно викласти фахово, культурно, не ображаючи чиюсь гідність. Про гідність мова. А не про те, що жінки такі самі, як чоловіки.
Alexander_II _ 10.08.2014 16:17
IP: 89.252.9.---
Це, Ірино, не той результат, яким варто хвалитися.

Батько-генерал, увесь при параді, іде по центральній вулиці міста і веде за руку хлопчика. Усі військові, вгледівши генерала, виструнчившись, віддають йому честь. А хлопчик потім захоплено вихваляється між ровесниками: "Мені на свято усі військові честь віддавали!"

У вас та ж ситуація. Євроеліта, що тримає у своїх руках світові гроші, пропагує нам свої псевдоцінності, проти яких свого часу боролися їхні батьки й діди. Знищується інститут сім'ї, пропагується фемінізм, сексуальні збочення, тощо. На цьому тлі виникають абсолютно штучно вирощені різні "проблеми", наприклад – ґендерна. Журналісти, що жвавенько зорієнтувалися у нових реаліях, починають їх мусолити і у найкоротші терміни та при мінімальних затратах виявляються на гребні хвилі. "О, яка я крута! Мене навіть дядьки в міліцейські формі слухають!" А насправді вони поступаються не вам, а
тому генералові (тій силі) що за вами стоїть.

Такою перемогою соромно хвалитися.
Ірина Славінська _ 10.08.2014 12:37
IP: 37.229.204.---
Можу похвалитися результатом – ДАІ визнали свою помилку, статтю зняли з сайту. От тільки вибачатися за мову ненависті не поспішають. Про це я збираюся запитати в наступному листі.
Andrii Anisimov _ 09.08.2014 18:05
IP: 37.115.153.---
спгс
Kisu On _ 09.08.2014 18:00
IP: 95.133.127.---
Коза за кермом покалічила мого брата, він тепер інвалід назавжди. Покалічила тому, що вона коза, і жоден чоловік не здійснив би такого маневру, який дано здійснити тільки жінці. Так що стули свою пельку феміністична потвора.
tos07 _ 07.08.2014 15:56
IP: 80.91.163.---
У автора проблемы с противоположным полом, это понятно. Только зачем писать такие опусы? что бы получить разрядку напряжения?
Alexander_II _ 01.08.2014 10:43
IP: 89.252.9.---
krasota:
Alexander_II _ 31.07.2014 22:01

Это вам внимательно необходимо читать ЧТО я имела в виду. И я, надеюсь, в моем, как вы выразились, сарказме вы поймали суть проблемы. Могу намекнуть – что вопрос не в половой принадлежности, а в чем то другом;))
пс в своей специальности я круто "вставляю" мужикам. И они это признают...
Ну, нельзя так узко мыслить.
Я знаю детей, которые выигрывают у взрослых мастеров и даже гроссмейстеров в шахматы. Факт. Но разве этот факт даёт основания заключать, что "дело не в возрасте, а в чём-то другом"? Подавляющему большинству детей это не под силу. И ЭТО ЕСТЕССТВЕННО. А 10-летний малыш, сыгравший в ничью с гроссмейстером – ЭТО НЕЕСТЕССТВЕННО. Он в чём-то переразвит (очень часто за счёт того, что в чём-то другом недоразвит). Вот и вся премудрость. Статистика не делается на исключениях. Дальше объяснять?
Если вы лучше мужиков-экстремалов водите машину, то объективная статистика вас не касается.
IO95 _ 01.08.2014 01:21
IP: 46.172.151.---
а ще пропоную забрати права в спермотоксікозних на зубилах і енурезників на бусах))
IO95 _ 01.08.2014 01:19
IP: 46.172.151.---
для пущого бурлєнія пропоную спитати в ДАІ які особливості водіння у негрів і євреїв))
wed _ 31.07.2014 22:16
IP: 74.125.17.---
автор все частіше виглядає схибленої на пункті феменськості – 2/3 фраз, до яких вона присікується, є тривіальностями, десятками років перевіреними,
здогадуюсь, що і з рештою не гірше...

з.і. ціла стаття виглядає, як коментар записного троля "чому? а чому? а цитату дай? а хто підтвердить?"...
і нуль дослідницької заангажованості – здогадуюся, що такого рівня допис і в стінгазету не беруть
krasota _ 31.07.2014 22:12
IP: 109.197.219.---
Alexander_II _ 31.07.2014 22:01

Это вам внимательно необходимо читать ЧТО я имела в виду. И я, надеюсь, в моем, как вы выразились, сарказме вы поймали суть проблемы. Могу намекнуть – что вопрос не в половой принадлежности, а в чем то другом;))
пс в своей специальности я круто "вставляю" мужикам. И они это признают. И отлично вожу автомобиль – потому что посредственно меня не устраивает – а учил меня чемпион-профессионал. Я себе ставила такие цели. Но "круто и профессионально" водить автомобиль я не хочу. Хотя тренер сказал что он может это организовать на уровне "муж будет выходить и выкручивать футболку". Но какие-то вещи я делаю посредственно- потому что на отлично – мне не нужно. Вот и все.
krasota _ 31.07.2014 22:02
IP: 109.197.219.---
Ирина, по моей просьбе, уточните у ГАИ как влияет ожирение +30 кг на внимательность мужчин за рулем и какой там у них кровоток в малом тазу застаивается? Меня очень волнует этот вопрос. Как реагируют на аварийную обстановку мужчины у которых было половое воздержание больше недели и не обращают ли они внимания на юбки длинной выше колена на 15 см в марте месяце. Как это сказывается на дорожной обстановке в ночное время.
Alexander_II _ 31.07.2014 22:01
IP: 89.252.9.---
krasota:
А вам ответили ещё до того, как вы задали ваши саркастические вопросы. Внимательнее читайте комментарии и не заставляйте комментаторов повторяться.

Читайте Bohdanchyck _31.07.2014 21:34:

Кстати, женщины намного чаще чам мужчины отвечают эмоционально, раньше чем подумают и всё хорошо взвесят.
krasota _ 31.07.2014 21:52
IP: 109.197.219.---
я в шоке от комментариев. гаи наняло троллей:)))
Все что здесь комментаторы приводят в защиту информации в статье- это только домыслы не имеющие научных обоснований. Автор просит у ГАИ научные обоснования, исследования, которые доказывают приведенные высказывания.
Вторым пунктом прошу на сайте МОЗ опубликовать как хирурги-женщины отличаются от хирургов-мужчин и что им нельзя оперировать, на сайте Минтранса – как диспетчеры-женщины отличаются от диспетчеров-мужчин и т.п... А если пойти еще глубже то можно изучить разницу в стиле вождения беременной-хирурга-женщины от стиля вождения мужчины-преподавателя -с-ожирением таких же размеров, и как его лишний вес и пузо пережимают сосуды и влияют на внимательность за рулем.
Стиль вождения и поведение за рулем зависит и коррелирует с совершенно другими личностными и волевыми характеристиками. Страх на первых порах есть у всех, не у всех есть ответственность.
Bohdanchyck _ 31.07.2014 21:34
IP: 74.125.19.---
"чи є дослідження, які доводять, що теорія та практика кермування автомобілем по-різному даються особам різної статі?"

- пані Славінська, Transportation/Traffic Research Instituteс є в багатьх країнах світу, вони вивчають гендерні особливості водіння і регулярно публікують свої дослідженя...
Навчіться робити пошук в інтернеті!

приклади
fhwa. dot. gov / ohim /womens/chap26.pdf
onlinepubs. trb. org /onlinepubs/conf/cp46v2.pdf
Alexander_II _ 31.07.2014 21:03
IP: 89.252.9.---
Ірино, а що там було не так?
Може вам, наприклад, не сподобалося, що жінки легше за чоловіків засвоюють теорію, але важче – керування? Мене також це не дуже переконало. Я б написав, що жінки теорію засвоюють гірше, а водіння набагато гірше. І це було б (і ми з вами у цьому не сумніваємося) об'єктивно. Тим не менше, ви їм ще й щось там написали.

Ірино, фемінізм, ґендерна політика, та всі ці європейські псевдоцінності, які нам нав'язують за допомогою різних журналістів (а особливо журналісток) що полюбляють ґранти і добре розбираються "куди віє вітер" – подальше заглиблення у збочення, породжені в добу модернізму. На теренах постмодерну вони виглядають шляхетно, але колись вам буде за них соромно. Не піддавайтесь цій облуді, краще залишайтесь жінкою, не перетворюйтесь у юні-секс-тварину виду "фемен обыкновенный, стервозный". Вас Бог створив кращою.

З повагою
123456 _ 31.07.2014 19:08
IP: 77.87.36.---
бабы в конец о. все хотят чтоб им за п на халяву досталось. распустили бабье в конец, как право голоса дали. хотите равноправия смской развод и п к родителям
IO95 _ 31.07.2014 17:36
IP: 46.172.151.---
Kinder, Küche, Kirche.))
Walery _ 31.07.2014 09:46
IP: 93.75.92.---
Женщины часто путают "лево" и "право". Такова их природа. Не зря у них одежда застегивается на другую сторону. Женщины обладают более аналогичным умом, нежели мужчины. Поэтому на анализ дорожной ситуации они тратят на доли секунды больше времени. В условиях аварийной ситуации, когда нужно принять решение быстро, они часто теряются, бросают все и кричат:"МАМА!!".
На эту же можно найти ролик "меня машина убила" и "инструктор ху...ктор"
А теперь сами подумайте, что для них было бы лучше, варить борщ или водить машину.
ПС. Процентов 5-10 женщин водителей ездят адекватно. Но нужно отдать им должное – практически все заранее включают поворотники.
Walery _ 31.07.2014 09:46
IP: 93.75.92.---
Женщины часто путают "лево" и "право". Такова их природа. Не зря у них одежда застегивается на другую сторону. Женщины обладают более аналогичным умом, нежели мужчины. Поэтому на анализ дорожной ситуации они тратят на доли секунды больше времени. В условиях аварийной ситуации, когда нужно принять решение быстро, они часто теряются, бросают все и кричат:"МАМА!!".
На эту же можно найти ролик "меня машина убила" и "инструктор ху...ктор"
А теперь сами подумайте, что для них было бы лучше, варить борщ или водить машину.
ПС. Процентов 5-10 женщин водителей ездят адекватно. Но нужно отдать им должное – практически все заранее включают поворотники.
liga _ 31.07.2014 09:29
IP: 37.25.102.---
По моим ощущениям от вождения в статье всё правда и ничего оскорбительного нет. Напротив, утверждение что большинство женщин чувствует себя неуверенно первое время за рулем это то, что нужно знать, чтобы не бросить в это самое время. Гормональный фон у женщины все время меняется, 2 недели в месяц работает гормон прогестерон который снижает внимательность. Во время беременности концентрация прогестерона возрастает, кроме того на поздних сроках плод пережимает сосуды и женщина может упасть в обморок. Это нужно за рулем? После родов гормональный фон складывается так, чтобы женщина полностью сосредоточилась на своём малыше, иначе женщины просто бросали бы своих новорожденных детей. Логично, что это не способствует процессу вождения, где нужно быть максимально сосредоточенной на дороге. Нормальная статья, ничего плохого нет в том, чтобы учитывать свои физиологические и психологические особенности при управлении объектом повышенной опасности, которым есть автомобиль.
Gonsales _ 31.07.2014 09:11
IP: 93.77.16.---
Хай ДАІ просто дасть статистику аварій вчинених жінками і чоловіками і все. Жінки і чоловіки таки відрізняють, і ця відмінність виливається у різну поведінку за кермом. Те що в ДАІ можуть сидіти тупі самці не відміняє що цей текст в принципі правильний і спрямований на захист життя людей. А схибленим як і авторкиня на фемінізмі можна дозволити їхати і ходити на червоне світло, як компенсацію.
Україна та Європа1085 Aтака Путіна1223 Корупція1335 Зеленський19 Донбас14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter