''НОВІ ЛІДЕРИ''. Відповіді на питання.
Закінчився перший етап національного телепроекту "Нові Лідери". Ми отримали 1397 заявок зі всієї України. Сьогодні розпочинається другий – дуже важливий етап проекту, коли буде відбуватися голосування тих, хто зареєструвався на сайті як виборець. Це відкрита можливість, і кожен з вас може оцінити кандидатів та віддати голос за найдостойнішого, проаналізувавши перед цим його проект та програмну мету.
Ми дуже раді, що наш проект не тільки звернув увагу суспільства на можливість побачити нові обличчя та почути нові думки, але й став каталізатором величезної кількості важливих для країни ціннісних дискусій. Це важлива лабораторія осмислення та аналізу суспільних процесів. Ми вдячні за ваші думки та обговорення – всі вони допоможуть зробити проект кращим та змістовнішим.
Це дуже масштабний проект, і не все є таким простим, яким може видаватися на перший погляд. На початку проекту ми дуже хвилювалися – які це будуть люди, які програми пропонуватимуть. Тепер ми спокійні. І я дуже раджу всім почитати анкети кандидатів – час, витрачений на це, того вартий.
Хочу підкреслити, що Нові лідери – це позаполітичний, нерозважальний, просвітницький проект.
Це означає, що проект не ставить за мету формування політичної партії з його учасників, а також – супровід конкретних учасників у їхній політичній або громадській кар'єрі. Серед учасників, які подали свої аплікації – активні люди з різних сфер діяльності (освіта, бізнес, екологія, юриспруденція, економіка тощо). Нашим завданням є і залишиться виключно відбір серед аплікантів найбільш цікавих, структурованих, реальних пропозицій та ідей, які мають на меті розвиток та становлення майбутнього України.
Чи має проект на меті пошук, виховання чи "творення" лідерів?
Завданням проекту не є пошук, а тим більше – формування нових лідерів. Формат телепроекту – не найкращий інструмент для цього. Переважна більшість аплікантів – уже сформовані люди з конкретними досягненнями в минулому та з чіткою метою на майбутнє. Наше завдання – показати Україні людей, які наразі мають бажання, але не мають змоги донести свої ідеї до широких кіл однодумців та опонентів через відсутність соціальних ліфтів та доступу до загальнонаціональних медіа.
Хто і як обиратиме учасників?
Процедура відбору має чітку структуру. З поданих аплікацій – їх 1397 – будуть відібрані всі ті, хто виконав формальні вимоги до подання аплікацій. З учасників, чия програмна мета буде опублікована на сайті проекту, буде обрано 100 кандидатів, з яких 50 – зареєстрованими на сайті виборцями (зараз це 6007 осіб, кожен громадянин України має можливість зареєструватися на віддати свій голос за обраного кандидата), 50 – Відбірковим комітетом проекту, враховуючи важливі речі: гендерний та регіональний критерій. З обраних відповідно до такого порядку 100 осіб Відбірковий комітет обере 10 кандидатів. І з цих 10 – виключно громадяни України – телеглядачі – оберуть переможця проекту відповідно до правил телевізійного формату голосування.
Чи підуть 1397/100/10/1 лідери в політику?
Це їхнє право і питання виключно до них. Після закінчення проекту ніяким чином нами не буде відбуватися "проштовхування" в політику жодного з учасників. Звісно, їхня впізнаваність та медійність буде спокусою для різних партій запрошувати цих людей у свої партії чи списки. Який зробити вибір і як використати можливості проекту – виключна персональна відповідальність кожного учасника. Впевнена, що хтось, звісно, вирішить спробувати себе у "великій політиці", хтось – залишиться поза політикою та продовжить самостійно розвивати свої проекти та ідеї.
Чи є проект ініціативою групи StarLightMedia і чи впливає акціонер групи на його правила та зміст?
Відповідально та грунтовно відповідаю – Ні. Акціонер та керівництво медіа-холдингу не впливає на правила та зміст проекту і не є його ініціаторами. Для людей, які давно інтегровані в медійне середовище не є секретом, що ініціатива подібного проекту вже кілька років "витала у повітрі". Ми вважаємо, що ії час настав саме зараз. Тому саме громадськість звернулася з пропозицією та ідеєю цього проекту до медіа-групи StarLightMedia, директором одного з каналів якої (ICTV) є випускник УШПС Олександр Богуцький.
Яка роль громадських організацій у проекті і за яким принципом вони запрошувались до участі у ньому?
Роль громадських організацій, яку представляє Громадська наглядова рада – бути на сторожі позаполітичності проекту, прозорості правил та їх дотримання усіма учасниками, гарантувати максимальне обмеження впливу безпосередніх донорів проекту на його перебіг. Громадську наглядову раду проекту спільно формувала StarLightMedia та Лабораторія законодавчих ініціатив. Розділивши відповідальність за комунікацію з широким колом громадських організацій на двох – хтось мав зустрічі з представниками StarLightMedia, хтось – зі мною, як кураторкою УШПС. Після зустрічей з представниками громадянського суспільства, була сформована Громадська наглядова рада, учасники якої погодили правила проекту та майбутньої спільної роботи, разом з повним списком організацій, які входять до Громадської наглядової ради. 34 організації визначалися щодо об'єднання навколо цього проекту. Так, серед них є організації, до яких з'явилися питання щодо їхньої можливої ангажованості та негативного впливу на репутацію проекту. Ми впевнені, що на майбутньму засіданні Громадьскої наглядової ради це питання буде вирішене шляхом спільної позиції більшості.
Щодо питання структури фінансування проекту та його обсягів.
По-перше, це ефірний телевізійний час групи StarLightMedia, який група виділяє на проект. Він складається з 8 телевізійних ефірів протягом 2 місяців восени та супроводження всього проекту.
По-друге, це створення змістовного та привабливого глядачеві телевізійного продукту, яке коштує біля 800 000 доларів та фінансується як групою StarLightMedia, так і Міжнародним фондом "Відродження", компаніями DragonCapital, "Нова Пошта" та іншими представниками бізнесу. Щодо роботи Громадської наглядової ради та Відбіркового комітету – то ця робота повністю волонтерська та неоплачувана.
У що ми віримо?
Ми вважаємо, що цей проект – не тільки майданчик, на якому суспільство зможе побачити обличчя людей, які претендують на нову якість та пропонують нові смисли. Ми впевнені, що він також вплине на розуміння громадян, наскільки відповідальною є їхня роль – роль свідомого виборця.
Ми дуже гарно розуміємо і хочемо донести суспільству, що тільки масштабна політична просвіта, побудова справжніх політичних партій з ідеологією, командною роботою та відповідальністю за гасла і задекларовані проекти, дозволить запустити та використовувати соціальні ліфти для формування справжньої державницької еліти України. І саме це дасть нам якісну політику та нову омріяну нами Україну.