Бездіяльність міністра охорони здоров'я зберігає масштабну корупцію
З ініціативи громадських організацій присвятили сьогоднішній комітет Верховної Ради з протидії корупції діяльності Міністерства охорони здоров'я.
Точніше, бездіяльності.
Немає жодного напрямку, де громадські активісти, експерти, парламентарі не зафіксували б величезні схеми мародерства, не поінформували б МОЗ як це можна виправити і... результат НУЛЬ.
Скасування шахрайських умов про 100-відсоткову оплату державою ліків прокладкам-посередникам з отриманням самих ліків за півроку? Діє досі.
Передача права закуповувати ліки визнаним міжнародним організаціям на кшталт ЮНІСЕФ? Прийнятий нами спеціальний закон про це третій місяць залишається на папері. Ще пару-трійку тижнів зволікання і цього року закон не зможе застосовуватися. Це означає, що мільярди гривень платників податків далі підуть посередникам.
Прозорий конкурс на голову ключової у МОЗі Держслужби з лікарських засобів та контролю за наркотиками? Немає не тільки конкурсу. Секретом для суспільства залишається навіть визначена МОЗом кандидатура: (.
Як комітет з протидії корупції, ми, звісно, найбільшу увагу приділяли і будемо приділяти парламентському контролю для перемоги над корупцією в ГПУ, МВС та СБУ. Але збереження тотального мародерства у МОЗі далі терпіти не не маємо право.
Завтра я підпишу рішення комітету рекомендувати прем'єру застосувати дисциплінарні заходи проти Олександра Квіташвілі. І перелік конкретних дій, які міністр має зробити, якщо він не хоче увійти в історію як ще один міністр охорони здоров'я, якого перемогла корупція.
Президент, який висунув цю людину в уряд, в останньому зверненні у парламенті запропонував восени оцінити роботу всіх урядовців. Не думаю, що обов'язково чекати вересня, щоб припинити розкрадання мільярдів, що прямо забирає людські життя
Ось, зокрема, яких кроків ми чекаємо від уряду, міністерства та ГПУ в цій сфері:
- рекомендувати МОЗ України до кінця червня 2015 року розробити та впровадити відповідні підзаконні нормативно – правові акти Міністерства охорони здоров'я України, необхідні для імплементації Законів України N269-VIII 19.03.2015 року та N332-VIII від 09.04.2015 року, прийнятих Верховною Радою та підписаних Президентом України, які покликані ліквідувати корупційні схеми, що існують в системі централізованих державних закупівель ліків, шляхом передачі державних закупівель ліків та вакцин для особливо важливих соціальних програм міжнародним організаціям;
- рекомендувати Міністру охорони здоров'я України Квіташвілі О. негайно внести пропозиції на розгляд Уряду України щодо скасування або внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України N240 від 2.07.2014 року "Про референтне ціноутворення на лікарські засоби та вироби медичного призначення, що закуповуються за кошти державного та місцевих бюджетів" та Постанови Кабінету Міністрів України N117 від 23.04.2014 року "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти", для врегулювання процесу реєстрації оптово-відпускних цін на лікарські засоби та забезпечення процесу закупівлі лікарських засобів за державні кошти та кошти місцевих бюджетів в усіх державних закладах охорони здоров'я, і зокрема, в шпиталях Міністерства оборони України;
- звернутися до Генеральної прокуратури України щодо проведення перевірки підписання посадовими особами МОЗ України контрактів, укладених на закупівлю ліків;
- рекомендувати Міністру охорони здоров'я України Квіташвілі О. у найкоротший термін оприлюднити процедуру проведення державних закупівель лікарських засобів за державні кошти та кошти місцевих бюджетів;
- рекомендувати Міністру охорони здоров'я України Квіташвілі О. у стислі терміни, на виконання Постанови КМУ N442 від 10 вересня 2014 року, та за процедурою, визначеною Постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року N1074, подати кандидатуру Голови новоствореної служби – Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками – на розгляд Прем'єр-міністра України. Долучити до процесу відбору кандидатур на посаду Голови новостворюваного органу представників громадського, експертного, бізнес середовища, тощо. Підготувати та подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект Положення про новий орган. Подати до Кабінету Міністрів України проект акту щодо утворення Комісії з реорганізації діючого органу, що регулює фармацевтичний сектор, – Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками України;
- рекомендувати Міністру МОЗ України Квіташвілі О. в найкоротший термін організувати роботу та провести засідання Комісії, що перебуває у прямому підпорядкуванні МОЗ України, та яка має прийняти рішення, щодо направлення важкохворих українців на лікування за кордон. Використати виділені на зазначені цілі із державного бюджету кошти в обсязі 152 млн. грн;
- рекомендувати МОЗ України в термін до 15.07.2015 року провести службове розслідування щодо можливої протиправної діяльності директора ДУ "Український НДІ соціальної і судової психіатрії та наркології МОЗ України" із залученням народних депутатів України та фахових громадських об'єднань.
- рекомендувати Міністру охорони здоров'я України О. Квіташвілі негайно вжити заходів щодо подолання толерантного ставлення до корупції у закладах, підпорядкованих МОЗ України, скасувати наказ МОЗ України від 08.07.2013 року N583, як такий, що створює умови для порушення антикорупційного законодавства України з боку окремих держслужбовців. Провести службове розслідування діяльності Державного підприємства "Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій" МОЗ України із залученням народних депутатів України і громадських об'єднань. Надати Комітету висновки розслідування в термін до 09.07.2015 року;
- рекомендувати Міністерству охорони здоров'я України утворити та розпочати роботу робочої групу з розробки та впровадження якісного та кваліфікованого проекту "Єдиного Національного переліку лікарських засобів". Приділити особливу увагу необхідності присутності в даному переліку актуальних для умов України препаратів для лікування онкологічних, серцево-судинних захворювань, діабету, артритів, бронхіальної астми тощо;
- рекомендувати Міністерству охорони здоров'я України в стислі терміни привести у відповідність до законів України та Постанов Кабінету міністрів України свої нормативно – правові акти, що регламентують питання діяльності Громадської ради при Міністерстві охорони здоров'я України, зокрема наказ МОЗ N226 від 20.04.2015 року.
- враховуючи встановлені факти порушення Закону України "Про запобігання корупції" та вчинення правопорушень, що містять ознаки корупції, з боку посадових осіб МОЗ України, рекомендувати Прем'єр міністру України Яценюку А.П. застосувати дисциплінарні заходи впливу стосовно Міністра охорони здоров'я О. Квіташвілі та здійснити притягнення до адміністративної відповідальності першого заступника Міністра охорони здоров'я України Павленко О. С., прийнявши відповідні управлінські рішення;
- звернутися до Міністерства внутрішніх справ та Генеральної прокуратури України із рекомендаціями складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, по відношенню до Першого заступника Міністра охорони здоров'я О. Павленко, за встановленим фактом сумісництва нею підприємницької та адвокатської діяльності із займаною посадою.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.