29 листопада 2012, 11:14

Корупція в столичній медицині. Історія про те, як головний лікар Міжрайонного шкірно-венерологічного диспансеру N5 '' перепутал свою шерсть с государственной''

Це розслідування провів мій юний друг з ДемАльянсу Андрій Богданович. Особливо цікаво має бути журналістам, що зараз працюють на сесії Київської міськради, ну, сподіваюсь, столичним лікарям та правоохоронцям також)

ВЕЛИКИЙ ДЕРИБАН У МАЛЕНЬКІЙ ЛІКАРНІ

Ця стаття написана за результатами журналістського розслідування проведеного Андрієм БОГДАНОВИЧЕМ (далі – автор).

В Україні існує така практика, що майже всі державні поліклініки та лікарні "ненав'язливо" збирають гроші з пацієнтів під видом благодійних внесків.

Коли людина приходить до лікаря та розказує йому про свої недуги, вона може дізнатись, що аналізи або лікування "платні".

При цьому, вносячи в касу зазначену лікарем суму, отримуєш квитанцію про сплату, де чорним по білому написано, що твоя оплата є благодійним внеском. Інколи, досвідчені працівники закладів охорони здоров'я ще можуть підсунути на підпис заяву, де ти висловлюєш свою згоду на таку пожертву. Звичайно, після цього, будь-які ваші претензії до лікарні будуть безпідставними, адже ти начебто сам висловив бажання зробити такий внесок.

До автора даної статті звернувся громадянин на прізвище П., один з пацієнтів Міжрайонного шкірно-венерологічного диспансеру N5 Подільського району міста Києва, що знаходиться за адресою: вул. Галицька, 6 (далі – диспансер). Як повідомив П., адміністрацією диспансеру збираються гроші саме в зазначений вище спосіб. В принципі, все традиційно. Окрім того, ситуація підсилюється делікатністю захворювань пацієнтів цієї лікарні. Очевидно, що навіть маючи незгоду з таким вимаганням грошей, громадяни, хворі на венеричні недуги, навряд чи підуть скаржитись до міської адміністрації.

Після отримання від громадянина П. зазначеної інформації, автор вирішив провести власне розслідування. Оглянувши фасад лікарні було виявлено вивіску про надання анонімних послуг з обстеження та лікування.



На думку автора, такі послуги мали б бути платними. Проте, надіславши запит на інформацію до Головного управління охорони здоров'я Київської міської державної адміністрації, було встановлено, що диспансером платні послуги не надаються.



Для роз'яснення цього питання автор зустрівся з одним із лікарів диспансеру на прізвище Л., який розповів, що "анонімний" кабінет, працюючий на території лікарні, є нічим іншим, як бізнесом головного лікаря диспансеру ТАБОЛОВА Казиміра Петровича. При чому, як зазначив Л., працюють в цьому кабінеті лікарі цього ж диспансеру, не отримуючи за це жодної копійки.

Для перевірки факту роботи цього кабінету, автором було надіслано запит на інформацію про надання лікарнею анонімних послуг та про повідомлення прізвища орендатора "анонімного" кабінету.

У відповідь прийшов лист, в якому говорилося, що послуг з анонімного обстеження та лікування диспансер не надає, а от у наданні інформації щодо орендаря було відмовлено, копії договору оренди не було надано.



Лише після скарг, надісланих автором до прокуратури та КМДА, у відповідь на повторно відправлений інформаційний запит, Головним управлінням комунальної власності міста Києва, було надано копію договору оренди приміщення та повідомлено ПІБ орендаря "анонімного" кабінету. Їм виявився приватний підприємець ТАБОЛОВ Казимір Петрович, головний лікар диспансеру!



Цікаво, що договір оренди, окрім заступника начальника Головного управління комунальної власності міста Києва, підписав двічі ТАБОЛОВ Казимір Петрович: один раз – як фізична особа-підприємець, а другий – як головний лікар диспансеру.



З питань законності такого надання послуг, автор звернувся до громадського експерта, і ось які висновки він надав.



Ігор Нікітчук, незалежний експерта з антикорупційних питань

Оскільки диспансер – юридична особа публічного права, то її головний лікар є особою, про яку йдеться в підпункті "а" пункту 2 частини 1 статті 4 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (далі – Закон).

Відповідно до статті 1 Закону, корупційне правопорушення – умисне діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині 1 статті 4 Закону, за яке законом установлено кримінальну, адміністративну, цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність, а корупція – використання особою, зазначеною в частині 1 статті 4 Закону, наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній в частині 1 статті 4 Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей.

У випадку, якщо укладення договору оренди приміщення Диспансеру, в якому відбувається прийом пацієнтів і надання їм медичних послуг, здійснювалося із порушенням встановленого порядку – головним лікарем порушено норму про обмеження щодо використання службового становища (пункт 1 частини 1 статті 6 Закону), оскільки він неправомірно сприяє іншій фізичній особі (в даному випадку – собі, як фізичній особі – підприємцю) у веденні господарської діяльності.

Відповідальність за вчинення такого правопорушення передбачена нормою статті 1722 Кодексу України про адміністративні правопорушення (на день публікації – це штраф від 850 до 8500 грн з конфіскацією незаконно одержаної неправомірної вигоди матеріального характеру).

У випадку, якщо пожертви фізичних осіб – пацієнтів передаються особисто головному лікарю – констатуємо факт порушення останнім норми про обмеження щодо одержання дарунків (пункт 1 частини 1 статті 8 Закону), оскільки наявне отримання дарунку (пожертви) за вчинення головним лікарем дій по організації прийому і консультуванні хворих, причому очевидно, що такі пожертви при заявленому безоплатному характері надання таких медичних послуг не відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність (частина 2 статті 8 Закону).

Відповідальність за вчинення такого порушення передбачена нормою статті 1725 Кодексу України про адміністративні правопорушення (на день публікації – це штраф від 425 до 1700 грн з конфіскацією дарунків чи пожертв).

Крім того, головний лікар диспансеру очевидно не виконав свій обов'язок уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів, передбачений нормою пункту 1 частини 1 статті 14 Закону, оскільки є очевидною наявність суперечності між особистими інтересами особи та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень (конфлікт інтересів відповідно до статті 1 Закону).

Все наведене вище є підставами для звернення до органів прокуратури або до Департаменту Державної служби боротьби з економічною злочинністю МВС України, з метою перевірки діяльності Диспансеру і головного лікаря, як його керівника.

Після публікації зазначеної статті, автор має намір звернутися до правоохоронних органів з проханням перевірки правдивості інформації, наданої пацієнтом П. та лікарем Л. та проханням перевірки законності діяльності Шкірно-венерологічного диспансеру N5 Подільського району міста Києва та фізичної особи-підприємця ТАБОЛОВА Казиміра Петровича.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...

Мінус 5 млрд грн! Що курить міністр фінансів Марченко?

Україна має підвищити акцизи на тютюнові вироби. Це наше зобов'язання перед ЄС, яке закріплено у Директиві. Згідно цьому документу до 2025 року акцизи на сигарети, сигарили та тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) повинні бути не менше 90 євро за 1000 сигарет...