11 квітня 2013, 13:29

Момент істини для Конституційної Асамблеї: або домогтися скасування Закону ''Про всеукраїнський референдум'', або припинити роботу

Конституційна Асамблея – допоміжний орган при Президентові України.

У цього органу – одна функція: підготувати законопроекти про внесення змін до Конституції України та подати їх Президентові України.

Президент України має передати ці законопроекти на розгляд Верховної Ради України відповідно до розділу XIII Конституції України.

Розділ ХIII Конституції України визначає складну, в кілька етапів процедуру внесення змін в Основний Закон.

Однак Закон "Про всеукраїнський референдум" множить на нуль і Розділ ХIII Конституції України, і всю Конституцію, і...КОНСТИТУЦІЙНУ АСАМБЛЕЮ. Для чого найрозумніші і найвпливовіші правники витрачають свій час на Конституційну Асамблею і написання якихось законопректів для цивілізованої зміни Основого Закону? Якщо будь-хто без юридичної може винести на РЕФЕРЕНДУМ свій закон, що змінить Конституцію. Як от зібралися харківські інвалідські організації (на мою думку, їх таки ЗІБРАЛИ) і вирішили, що хочуть двопалатний парламент, 300, а не 450 депутатів, та ще й позбавлених недоторканнсті. І планують винести ці "хотілки" (що змінюють Конституцію України) на всеукраїнський референдум.

Де в цьому "конституційному" процесі буде КОНСТИТУЦІЙНА АСАМБЛЕЯ???

Тому, поки не відбулося множення на нуль усієї правової системи в Україні, відомі правники і громадські діячі з Коаліції "За чесний референдум" звертаються до ЧЛЕНІВ КОНСТИТУЦІЙНОЇ АСАМБЛЕЇ домогтися від президента скасувати антиконституційний закон про референдум або припинити брати участь у цій виставі.

...із звернення Коаліції "За чесний референдум" до членів Конституційнолї асамблеї:

"Закликаємо Конституційну Асамблею як спеціальний допоміжний орган при Президентові України, утворений з метою підготовки законопроекту (законопроектів) про внесення змін до Конституції України та подання його (їх) Президентові України для внесення на розгляд Верховної Ради України відповідно до розділу XIII Конституції України:

1. Підтвердити свою позицію щодо порядку проведення конституційної реформи лише відповідно до розділу XIII Конституції України.

2. Звернутися до Президента України з пропозицією внести на розгляд Верховної Ради України законопроект про скасування Закону України "Про всеукраїнський референдум" N5475-VI від 6.11.2012 року або про внесення змін до нього з метою приведення порядку зміни Конституції у відповідність до розділу XIII Конституцією України.

3. Зупинити роботу над підготовкою Концепції конституційної реформи до вирішення питання щодо приведення законодавства про процедуру зміни Конституції України у відповідність із діючою Конституцією України шляхом скасування Закону України "Про всеукраїнський референдум", внесення до нього відповідних змін або ухвалення відповідного рішення Конституційним Судом України.


І повний текст звернення:

Членам Конституційної Асамблеї



Звернення Коаліції громадських організацій "За чесний референдум" щодо неконституційності порядку зміни Конституції України, встановленого у Законі України "Про всеукраїнський референдум"


6 листопада 2012 року Верховна Рада України законом "Про всеукраїнський референдум" встановила порядок прийняття нової Конституції України та порядок зміни Конституції, який не відповідає конституційним положенням.

Так, не передбачено чинною Конституцією України процедури:

- по-перше, прийняття нової Конституції України;

- по-друге, зміни чинної редакції Основного Закону держави, зокрема, шляхом скасування, визнання таким, що втрачає чинність, чи визнання нечинним закону про внесення змін до Конституції України;

- по-третє, прийняття нової редакції Конституції, внесення змін до Конституції України.

Встановлення у звичайному Законі порядку прийняття нової Конституції України, що не передбачено Конституцією, і неконституційного порядку зміни Конституції України, суперечить основоположним конституційним принципам верховенства права, найвищої юридичної сили Конституції України та нівелює саму політико-правову ідеологію Основного закону держави, що є смисловим стрижнем теорії і практики конституціоналізму.

Виходячи з принципів верховенства права та найвищої юридичної сили Конституції України, Верховна Рада України не уповноважена встановлювати на рівні закону процедури прийняття нової Конституції та схвалення її нової редакції чи внесення змін шляхом скасовування, визнання таким, що втрачає чинність, чи визнання нечинним законів про внесення змін до Конституції України (статті 85 та 92 Конституції України).

За пунктом 1 частини першої статті 85 Конституції України до відання єдиного законодавчого органу держави належить тільки внесення змін до Основного Закону України і виключно в межах і порядку передбачених розділом ХІІІ Конституції України. Стаття 92 Конституції України не визначає предметом законодавчого регулювання порядок зміни Основного Закону України, прийняття нової Конституції України, оскільки це предмет конституційного регулювання.

Отже, Верховна Рада України, порушуючи приписи частини другої статті 6 та частини другої статті 19, пункту 1 частини першої статті 85 Основного Закону держави, вийшла за межі своїх конституційних повноважень, а також, ігноруючи приписи статей 156, 159 Конституції України щодо процедури прийняття законів про внесення змін до розділу XIII "Внесення змін до Конституції України", встановила Законом неконституційний порядок прийняття нової Конституції України та порядок зміни Конституції.

При цьому, Верховна Рада України, приймаючи в цілому Закон на пленарному засіданні 6 липня 2012 року, також припустила порушення і встановленої Конституцією України процедури розгляду та ухвалення законів України, а саме:

- було обмежено передбачене статтею 93 Конституції України право законодавчої ініціативи народних депутатів;

- мало місце обмеження конституційних повноважень комітетів Верховної Ради України здійснювати законопроекту роботу, підготовку та попередній розгляд питань, віднесених до повноважень Парламенту (частина друга статті 89 Конституції України);

- проігноровано обов'язковість виконання рішень Верховної Ради України, у тому числі й для самого Парламенту, яка випливає з принципів верховенства права та конституційної законності (стаття 8, частина друга статті 19 Конституції України);

- порушено конституційну вимогу щодо особистого голосування народних депутатів України.

У зв'язку з вище зазначеним, закликаємо Конституційну Асамблею як спеціальний допоміжний орган при Президентові України, утворений з метою підготовки законопроекту (законопроектів) про внесення змін до Конституції України та подання його (їх) Президентові України для внесення на розгляд Верховної Ради України відповідно до розділу XIII Конституції України:

1. Підтвердити свою позицію щодо порядку проведення конституційної реформи лише відповідно до розділу XIII Конституції України.

2. Звернутися до Президента України з пропозицією внести на розгляд Верховної Ради України законопроект про скасування Закону України "Про всеукраїнський референдум" N5475-VI від 6.11.2012 року або про внесення змін до нього з метою приведення порядку зміни Конституції у відповідність до розділу XIII Конституцією України.

3. Зупинити роботу над підготовкою Концепції конституційної реформи до вирішення питання щодо приведення законодавства про процедуру зміни Конституції України у відповідність із діючою Конституцією України шляхом скасування Закону України "Про всеукраїнський референдум", внесення до нього відповідних змін або ухвалення відповідного рішення Конституційним Судом України.

Від імені Коаліції громадських організацій "За чесний референдум":

Голова Правління ЦППР І. Коліушко

Виконавчий директор УНЦПД К. Михайличенко

Голова ГО "Центр UA" О. Рибачук

Голова Ради ЛЗІ І. Когут

Президент ІВП Ю. Ключковський

Київ, 11 квітня 2013 року

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...

Мінус 5 млрд грн! Що курить міністр фінансів Марченко?

Україна має підвищити акцизи на тютюнові вироби. Це наше зобов'язання перед ЄС, яке закріплено у Директиві. Згідно цьому документу до 2025 року акцизи на сигарети, сигарили та тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) повинні бути не менше 90 євро за 1000 сигарет...