15 січня 2014, 19:16

Референдум – це зброя Януковича. Звернення до самогубців

Дотепер всеукраїнський рефрендум ЗА ЧИННИМ законом ініціювали політики із репутацією провокаторів – Олег Ляшко та Дмитро Корчинський, та українофобів – Віктор Медведчук та Петро Симоненко. І ще людина, яка, на мій погляд, поєднує дві ці характеристики – Геннадій Кернес, що сьогодні запропонував референдум із скасування депутатської недоторканності (напевно, щоб арештовути опозиціянтів-ватажків Єврореволюції)

Сьогодні провести референдум запропонували порядні люди, зокрема: дисидент Левко Лук'яненко, посол, в минулому член міжнародного трибунали по Югославії Володимир Василенко, Олег Березюк, голова Українського юридичного товариства.

Вони закликали провести референдум про призначення дочасних виборів президента, позаяк Янукович їм дуже недовподоби. Ну, не тільки їм. Але заклик проводити референдум виглядає як запрошення до самогубства.

Бо ЧИННИЙ закон про всеукраїнський референдум писався не для того, щоби український народ висловлював свою волю, а для того, щоби Янукович і Ко могли будь які рішення проводити через референдум, якщо не вдається через парламент.

Тим часом сьогоднішні ініціатори референдуму звертаються до лідерів опозиції з вимогою долучтися до проведення референдуму, бо, мовляв, ЄвроМайдан втрачає ерергію, а так люди будуть залучені до референдумної справи. Як на мене, дуже сумнівний спосіб розбурхати ЄвроМайдан. І ризикований. Бо врешті-решт всі ці розмови призводять до популяризації самого закону і значно підвищують ризик застосування закону самою владою. Детальніше – ІЗ ЗАЛІЗНИМИ АРГУМЕНТАМИ у ЗАЯВІ Коаліції "За чесний референдум":

Учасники Коаліції просять громадських діячв і політиків, що щиро вболівають за Україну, за ЄвроМайдан не чіпати тему референдуму до ухвалення нового закону. До речі, текст нового законопроекту учасники Коалції правники-конституціоналіст вже написали.

ЗАЯВА

Коаліції громадських організацій "За чесний референдум" щодо

відсутності демократичного механізму проведення всеукраїнських референдумів


Українські громадські діячі 15 січня 2014 року звертаються до Ради Всеукраїнського об'єднання "Майдан", лідерів парламентських і позапарламентських політичних партій, громадських організацій і рухів з закликом підтримати їхню ініціативу щодо проведення всеукраїнського референдуму про дострокові вибори Президента України.

Коаліція громадських організацій "За чесний референдум", яка була утворена 6 лютого 2013 року у відповідь на неконституційні дії влади щодо законодавчого закріплення проведення референдумів в Україні, підкреслює неможливість проведення на сьогодні в Україні чесного референдуму, тобто референдуму, результат якого буде відповідати реальному волевиявленню Українського народу, з будь-якого питання.

Так, 6 листопада 2012 року у неконституційний спосіб було прийнято Закон "Про всеукраїнський референдум", який суперечить Конституції України та європейським стандартам, а проведення всеукраїнського референдуму відповідно до норм цього Закону призведе до викривлення результату волевиявлення народу. Громадяни за новим Законом отримали формальне право прийти проголосувати на референдумі без гарантій отримати результат, який буде відображати реальне волевиявлення Українського народу. Фактично Закон встановлює ще один механізм для прийняття рішень владою через маніпулювання результатами волевиявлення громадян. Органи державної влади можуть безпосередньо впливати на кінцевий результат національного референдуму практично на всіх етапах його проведення. Так, Закон встановлює:

нереальний без підтримки влади порядок ініціювання референдуму народом;

• недемократичний порядок створення комісій з референдуму, які підраховують голоси виборців;


• нерівні можливості для прихильників та опонентів питання референдуму насамперед щодо проведення агітації, що позбавляє громадян можливості свідомого вибору при голосуванні;

• можливість винесення на референдум всупереч Конституції законопроектів (включаючи конституційні) без попереднього публічного обговорення їх текстів, автори яких також можуть бути невідомі;

прийняття рішення на референдумі незалежно від кількості громадян, що взяли у ньому участь.

По-друге, Конституційний Суд України у Рішенні від 27.03.2000 р. N3-рп висловив правову позицію щодо неконституційності проведення всеукраїнського референдуму, зокрема за народною ініціативою, з питання достроково припинення повноважень конституційних органів державної влади. Він зазначив, що "Конституція України не передбачає інституту висловлення недовіри на всеукраїнському референдумі, в тому числі проголошеному за народною ініціативою, Верховній Раді України чи будь-яким іншим конституційним органам державної влади як можливої підстави дострокового припинення їх повноважень". Тому можливість провести референдум з питання, яке ініціюється громадськістю, практично відсутня.

Наша позиція щодо неприйнятності у демократичному суспільстві Закону "Про всеукраїнський референдум" у редакції, прийнятій 2012 року, була публічно проголошена ще у лютому 2013 року. Спроби зробити цей закон "працюючим" можуть призвести лише до негативних наслідків для суспільства, оскільки посилять інструменти авторитарної влади.

Таким чином, вважаємо ініціювання проведення всеукраїнського референдуму про дострокові вибори Президента України недоцільним, оскільки воно у принципі не може привести до позитивного результату. Ми отримаємо або марно потрачені зусилля, або проведення маніпулятивного національного референдуму, результати якого не будуть відображати реального волевиявлення народу.

Підтримка ініціювання проведення всеукраїнського референдуму про дострокові вибори Президента України опозиційними парламентськими силами призведе до фактичного визнання ними неконституційного Закону "Про всеукраїнський референдум" та розв'яже руки авторитарній владі для узурпації влади шляхом проведення своїх референдумів відповідно до цього Закону.

Закликаємо Раду Всеукраїнського об'єднання "Майдан", лідерів парламентських і позапарламентських політичних партій, громадських організацій і рухів утриматися від підтримки цієї ініціативи, а її ініціаторів – відкликати її.

Коаліція громадських організацій "За чесний референдум"

15.01.2014 р.

І коротке відео від Коаліції "За чесний референдум" про основні загрози Закону "Про всеукраїнський референдум"

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...

Мінус 5 млрд грн! Що курить міністр фінансів Марченко?

Україна має підвищити акцизи на тютюнові вироби. Це наше зобов'язання перед ЄС, яке закріплено у Директиві. Згідно цьому документу до 2025 року акцизи на сигарети, сигарили та тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) повинні бути не менше 90 євро за 1000 сигарет...