Хто не хоче розпочати очищення українських судів?
У ці хвилини до Кловського палацу з'їжджаються члени РАДИ СУДДІВ. Голова Ради суддів – Василь Онопенко, колишній голова Верховного суду України. Людина з орбіти Юлії Ттимошенко. Зараз від нього, ну, і від Юлії Володимирівни, якщо вже говорити чесно, залежить, чи розпочнеться нарешті в Україні процес очищення, оздоровлення суддівської системи.
Бо у ці хвилини Рада суддів може своїм рішення перенести з'їзд суддів з 7-го квітня на пізнішу дату.
Чому це так важливо? З'їзд суддів – це орган суддівського самоврядування, який призначає суддів в Вищу раду юстиції, Вищу кваліфікаційну комісію судів України і Конституційний Суд України.
Тому критично важливо, щоби делегатів на цей з'їзд обирали за НОВИМ ЗАКОНОМ – законопроект 4378-1), що має бути лише внесений до порядку денного на наступний пленарний тиждень за наполяганням експертів ініціативи "Реанімаційний пакет реформ" та народних депутатів з міжфракційного об'єднання "Платформа реформ". Цей законопроект передбачає, серед іншого, припинення повноважень делегатів, які вже обрані делегатами на цей з'їзд 7 квітня і обрання нових делегатів за новими правилами.
Нижче звернення до депутатів і суддів, підготовлене керівниками групи із СУДОВОЇ РЕФОРМ ініціативи "Реанімаційний пакет реформгорем Коліушком і Окчсаною Сироїд. Просимо усіх правників поширити на всіх можливих ресурсах і виамагати від голови Ради суддів Василя Онопенка і його політичних партнерів твердого рішення розпочати реформу судової системи – перенести з'їзд суддів та проголосувати законопроект 4378-1
ЗВЕРНЕННЯ
ПРЕДСТАВНИКІВ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА ПРАВНИКІВ
ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ТА РАДИ СУДДІВ УКРАЇНИ
Засновуючись на Конституції України, відповідно до якої:
− В Україні визнається і діє принцип верховенства права (ч. 1 ст. 8);
− Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності
− Права і свободи людини і громадянина захищаються судом (ч. 1 ст. 55).
− Невід'ємною складовою верховенства права є дотримання та захист прав людини і
доступ до правосуддя, представленого незалежними та безсторонніми судами;
− Незалежність суду означає, що судді не можуть зазнавати політичного впливу або
− Основною метою суддівського самоврядування є утвердження та захист незалежності
суддів і сприяння ефективному функціонуванню судівництва.
− Дії суддів, які розглядали справи, пов'язані з акціями протесту, що тривали впродовж
листопада 2013 – лютого 2014 років, були свідченням умисного та зухвалого нехтування
правами людини, а відтак упередженості та залежності від політичного впливу;
− Притягнення до відповідальності суддів, які порушували права людини, є однією із
передумов відновлення довіри суспільства не лише до суддівства, але до влади в цілому;
− Склад органів, які мають повноваження притягати суддів до дисциплінарної
відповідальності та рекомендувати звільнення їх з посади – Вищої ради юстиції та Вищої
кваліфікаційної комісії суддів України – був сформований під час політичного правління,
− З'їзд суддів України наділений повноваженнями брати участь у формуванні Вищої ради
юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, а також Конституційного суду
− Делегатами на з'їзд суддів України, з огляду на чинну процедуру, сьогодні обрано
переважно суддів, які обіймають адміністративні посади у судах (голови та заступники
− Судді, які були призначені на адміністративні посади впродовж політичного правління,
яке втратило свою легітимність, для суспільства є уособленням тиску на суддівство.
Беручи до уваги, що Верховна Рада України розглядатиме зміни до законів України,
підготовлені за участі громадськості, які зокрема запроваджують:
−Формування органів суддівського самоврядування відповідно до європейських
стандартів та обрання делегатів на з'їзд суддів України безпосередньо зборами суддів
− Заборону суддям, які займають адміністративні посади бути обраними делегатами на
− Обрання та звільнення голів судів виключно зборами суддів;
− Додаткові вимоги до призначення членів Вищої ради юстиції та Вищої кваліфікаційної
Вважаємо, що до ухвалення парламентом цих змін та набрання ними чинності проведення
з'їзду суддів України та обрання ним членів до Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної
комісії суддів України, а також Конституційного суду України свідчитиме про небажання
суддівства утверджувати свою незалежність та матиме вкрай негативні наслідки не
лише стосовно суспільної довіри до суддівства, але і до державної влади в цілому.
1. До Верховної Ради України – розглянути та прийняти невідкладно законодавчі
ініціативи, напрацьовані спільно з громадськістю, які визначають новий порядок
призначення суддів на адміністративні посади, формування органів суддівського
самоврядування, а також додаткові вимоги до формування Вищої ради юстиції та Вищої
2. До Ради суддів України – відтермінувати проведення з'їзду суддів України до прийняття
та набрання чинності норм, які визначають новий порядок призначення суддів на
адміністративні посади, формування органів суддівського самоврядування, а також
додаткові вимоги до формування Вищої ради юстиції та Вищої кваліфікаційної комісії
1. Ігор Коліушко, Центр політико-правових реформ;
2. Оксана Сироїд, Українська правнича фундація;
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.