1 грудня 2016, 17:57

Чому президент Порошенко мовчить про диктаторський закон про референдум?

Сьогодні у 25-ліття Всеукраїнського референдуму, коли остаточно волею українського народу було затверджено Незалежність України, святковий настрій йде на пси...тому що, якби тоді у 1991 році діяв такий закон про референдум, як зараз, цього свята могло і не вийти.

Трохи історії. 6 листопада 2012 року, коли в залі Верховної Ради було десь 50 депутатів, вони в порушення норм Регламенту, з прямими порушеннями Конституції "ухвалили" Закон "Про всеукраїнський референдум". Голосували януковичі і комуністи, серед авторів закону – медведчуки, які тоді активно рекламували референдум на білбордах, пам'ятаєте оцю рекламу "Країною керуєш ти" в кольорах "Українського вибора" Медведчука?.

Цей закон дозволяє винести та ухвалити на референдумі будь-що: нову Конституцію, написану невідомо де, приєднання України до Росії, затвердження хоч трьох державних мов. І все це БЕЗ СПОСТЕРІГАЧІВ, БЕЗ ЖУРНАЛІСТІВ, БЕЗ ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ. Закон також є глибоко антипарламентським, бо дозволяє не лише Конституцію ухвалювати без парламенту, а й виносити в обхід парламенту на референдум будь-які закони.

До чого тут президент Порошенко?

Пояснюю: у Верховні Раді з червня 2015-го року лежить зареєстрований новий законопроект, написаний за європейськими стандартами провідними конституціоналістами, писали під час Євромайдану-Революції Гідності. Ухвалення цього законопроекту – нової редакції Закону "Про всеукраїнський референдум" – вивело би із законодавчого поля оце жахіття Януковича-Медведчука.

Але проходження законопроекту заблоковано в Комітеті Верховної Ради з питань правової політики та правосуддя. Очолює Комітет – член фракції БПП – Руслан Князевич.



Скасувати закон Януковича-Медведчука може також Конституційни Суд України (КСУ). 1 грудня 2014 року 49 народних депутатів звернулися до КСУ із поданням, в якому просили визнати неконституційним Закон "Про всеукраїнський референдум" Януковича-Медведчука. Але за два роки!судді не спромоглися ухвалити рішення.

Цікаво, що представник президента на першом засіданні КСУ також визнав невідповідність цього закон Конституції. Що заважає суддям ухвалити рішення?

Чому президент не обурується бездіяльністю суддів Конституційного Суду і депутатів також?

Чи, може, хтось підказав президенту залишити цю міну у законодавчому полі про всяк випадок?

Але ж це небезпечно, це дуже загрозливо для Незалежності України, за яку ми проголосували 25 років тому. Небезпечно, передовсім, через на можливий тиск і шантаж Росії, зокрема, на перемовинах у Мінську. Уявімо, що Верховна Рада відмовиться ухвалювати закон про вибори на Донбасі чи ще якусь провокативну штуку, а Росія під тиском вимагатиме винести це на референдум за чинним законом Януковича-Медведчука? Тому така порада президенту, якщо вона звісно була, залишити закон про рефрендума, погана порада.

Сьогодні, у день 25 років в Києві у символічну місці – Будинку вчителя, де майже 100 років тому працювала Центральна Рада, відбувся Всеукраїнський форум "Рятуйте рефередум"! Учасники Форуму звернулися до президента Порошенка як гаранта додержання Конституції України з вимогою проявити лідерство та зняти загрози, які несе неконституційни промосковський Закон "Про всеукраїнський референдум". Також учасники форуму звернулися до Верховної Ради та Конституційного Суду України з вимогою діяти на захист Незалежності.

Ми, представники громадських організацій, вважаємо бездіяльність органів влади неприпустимою. Дія недемократичного Закону з вкрай сумнівною конституційністю, як і ініціювання та проведення за цим Законом будь-яких референдумів, становить значну загрозу подальшому демократичному розвитку держави.

У зв'язку з цим

ЗАКЛИКАЄМО:

Верховну Раду України: скасувати Закон "Про всеукраїнський референдум" від 6 листопада 2012 року та невідкладно ухвалити його нову редакцію, яка відповідатиме Конституції України, а також європейським стандартам та кращим практикам.

Конституційний Суд України: прискорити процес розгляду та прийняття рішення у справі щодо неконституційності Закону України "Про всеукраїнський референдум" від 6 листопада 2012 року.

Президента України: дати публічну оцінку Закону "Про всеукраїнський референдум та окреслити шляхи, строки і механізми приведення Закону "Про всеукраїнський референдум" у відповідність до Конституції, міжнародних стандартів та кращих європейських практик.

повний текст заяви тут

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...

Мінус 5 млрд грн! Що курить міністр фінансів Марченко?

Україна має підвищити акцизи на тютюнові вироби. Це наше зобов'язання перед ЄС, яке закріплено у Директиві. Згідно цьому документу до 2025 року акцизи на сигарети, сигарили та тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) повинні бути не менше 90 євро за 1000 сигарет...