8 травня 2020, 15:24

Час приймати відповідальні рішення – група "Першого грудня"

Звернення Ініціативної групи "Першого грудня"

Пандемія COVID-19 змушує увесь світ задуматися над своєю найближчою долею і надає шанси розумним та сміливим країнам здійснити позитивні кроки у нове майбутнє. Україна за певних умов може бути серед таких успішних країн. Але багатьом важко повірити, що керівництво держави й суспільство спроможні прийняти відповідальні рішення.

Сьогодні ми стверджуємо: попри всі труднощі, зробити це все ще можливо. Успіх, однак, не прийде сам собою.

Фахівці в один голос говорять про "ідеальний шторм", тобто про те, що пандемія й економічна криза змінять дотеперішню картину світу. Але український політикум – передусім владний – все ще не може вийти з передвиборчої риторики. Він і далі живиться милими серцю антагонізмами і втішається прорахунками своїх суперників. Відтак "ідеальним" є не лише шторм – "ідеальною" є також спроможність керманичів і пасажирів українського човна потопити його при перших же штормових хвилях.

Ми визнаємо, що змагальність стратегій розвитку держави є рушієм її прогресу. Проте настає пора, коли слід припинити сварки й ворожнечу – тим більше зараз, коли штормові хвилі з кожним днем наростають. Час отямитись і розподілити ролі, як не лише врятувати човен, а й дістатися безпечного берега. Адже нинішній "шторм", з одного боку, руйнує всі плани, а з другого – створює нові можливості, зокрема в реформуванні. Треба мати мужність прийняти перше і не упустити друге.

Президентові і його команді слід чесно визнати, що популістська риторика, з якою вони виграли вибори, є сьогодні неспроможною. Ми залишаємо фахівцям визначати, наскільки передвиборча програма Президента була реалістичною напочатку. Для нас значно важливіше, що вона у своїй популістській частині є цілковито неадекватною до обставин нинішнього часу. Впиратися і не визнавати це – шлях у небуття.

Так само й демократичній опозиції слід усвідомити, що розбурхане суспільство може й не запросити її до керма влади виправляти те, що було напартачено. Бо може зламатись само кермо.

Обидві сторони мають пояснити народові, що в нинішніх екстремальних умовах було б безвідповідально продовжувати дотеперішні моделі політичного протистояння. Інтереси держави й суспільного виживання вимагають повної мобілізації фахового та управлінського потенціалу Вкраїни незалежно від партійної приналежності. Країна потребує чіткої і комплексної програми подолання кризових перевантажень, а також – і то не меншою мірою – чіткої та зрозумілої комунікації з народом, оскільки без паралельної мобілізації самого суспільства будь-які програми приречені на поразку.

Водночас слід рішуче відсторонити від керма тих, хто вже не раз засвідчив свою заанґажованість у підривних планах Кремля чи ставив свої егоїстичні інтереси вище понад інтереси держави. Зокрема, Президентові України слід усвідомити, що його ймовірний вибір на користь антимайданного кадрового "резерву", який прагне реваншу, не порятують ні його, ні країну.

Не нам давати Урядові рекомендації зі сфери економіки. Втім, один аргумент лежить на поверхні. В нинішніх умовах важливим є не лише залучення міжнародної допомоги, а й створення законодавчих і фінансових передумов для стрімкого розвитку малого й середнього бізнесу. Іншими словами, треба дати народові змогу порятувати себе самому. Якщо це зуміли колись усвідомити більшовики, відмовившись на якийсь час від своїх ідеологічних догм і запровадивши НЕП, то Уряд, який декларує демократичні засади й принципи вільного ринку, має зробити це й поготів.

Ми добре усвідомлюємо, наскільки важко буде наростити паростки порозуміння там, де вирує недовіра і ворожнеча. Тим більшою буде заслуга тих політиків, які спроможуться пригасити свої амбіції та прийняти парадигму співпраці задля порятунку країни.

Доводиться повторити: усі ми добре знаємо, кого ми зробимо винними, якщо, не дай Боже, наш човен розвалиться. Але краще бути вдячними тим, хто втримає його на плаву.

6 травня 2020 року

Олександра Гнатюк, Володимир Єрмоленко, Євген Захаров, Йосип Зісельс, Ігор Козловський, Мирослав Маринович, Ігор Юхновський, Ярослав Яцків

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...

Мінус 5 млрд грн! Що курить міністр фінансів Марченко?

Україна має підвищити акцизи на тютюнові вироби. Це наше зобов'язання перед ЄС, яке закріплено у Директиві. Згідно цьому документу до 2025 року акцизи на сигарети, сигарили та тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) повинні бути не менше 90 євро за 1000 сигарет...