27 січня 2021, 12:36

Як нагнути депутатів і поховати будь-який важливий законопроєкт: майстер-клас від виробників сигарет

Інтродукція: 20% українських дітей і підлітків курять електронні сигарети, часто із невідомим вмістом і в загрозливо великих об'ємах, бо Україна не здатна зробити чіткі й дієві обмеження з продажу всього цього "добра" неповнолітнім.

Ну, а тепер обіцяний майстер-клас.

Антитютюнові організації разом із притомними і совісними народними депутатами домоглися значного поступу у наведенні порядку із продажем і рекламою сигарет і пристроїв для куріння:

Комітет здоров'я нації зробив комплексний антитютюновий законопроєкт і передав в апарат Верховної Ради (N4358) із висновком ухвалити у першому читанні. Це було 4-го листопада 2020 р.

Переможенька тривала недовго. Вже на початку 2021-го – 20 січня прогриміла зрада: ті самі депутати, як просили ухвалити законопроєкт 4358 у першому читанні, різко передумали й відкликали його аби "доопрацювати".

Оце "доопрацювання" сильно смердить тютюновим димом. Бо ніде в поясненнях депутатів не сказано, що задачі цього "доопрацювання" якихось космічних розмірів, що ніяк не вписуються у можливості внесення правок між першим і другим читанням.

Здається, це комбінація, розіграна виробниками сигарет із впливовими і морально-матеріально нестійкими парламентарями. "Оценітє красоту ігри", як говорив покійний нардеп:

паралельно із роботою над комплексним законопроєктом (4358), депутати реєструють і проводять через голосування купу дрібних законопроєктів, які точково регулюють сферу продажу і реклами тютюну і виробів для паління (як законопроєкт 3628, за яким заборонено продаж електронних сигарет, рідин до них, пристроїв для куріння сигарет (наприклад IQOS, glo, lil) особам до 18 років, а от сигарети для айкос і гло дозволено купувати). І от тепер через ухвалення цих дрібних точкових законопроєктів треба, мовляв, доопрацювати комплексний законопроєкт 4358.

Резюме: ухвалення всеохопного законопроєкту 4358 відкладається на невизначений термін.

Кому це вигідно?Індустрії виробництва і продажу сигарет і всяких пристроїв для куріння.

Хто підмахнув тютюновикам? Народні депутати.

Якщо законодавці наші шановні думають, що це непомітно, то не треба так думати. І кожен раз, коли ви публічно вписуєтеся за сумнівні рішення, люди бачать у чиїх інтересах ви дієте.

Особисто мені прикро, що спікер парламенту Дмитро Разумков не проявив в цій історії лідерської позиції і підтримав ідею "доопрацювання". Я не про те, що Разумков мав своєю чергою нагнути депутатів і сказати: не віддам вам назад з апарату вже зареєстрований і вами ж рекомендований до схвалення у першому читанні законопроєкт 4358, він і не має таких повноважень. Я про лідерство, адже Разумков міг сказати: проблеми узгодження комплексного законопроєкту із точковими на цю ж тему можна доопрацювати між першим і другим читанням. Але ніт.

P.S. Кожен раз перед революційними змінами у сфері регулювання продажу і реклами сигарет, а тепер і пристроїв для куріння", представники тютюнової індустрії ставили народних депутатів у будь-яку позу паралельно виливаючм тонни помиїв на громадських активістів, посадовців і народних депутатів, що проштовхували ці зміни. Так було перед повною забороною зовнішньої реклами й реклами в друкованих ЗМІ (ви ж пам'ятаєте оці здоровенні білборди із сигаретами на всіх автобусних зупинках чи яскраву рекламку у журналі для жінок "Ліза"? Це все не зникло само собою, а лише після титанічних зусиль антитютюнових активістів і совісних народних депутатів), так було перед забороною куріння в ресторанах, перед кожним підвищенням акцизів. І зараз те саме пекельне коло замість твердої, а не зігнутою тютюновиками позиції народних депутатів. Зрештою, те, що вимагали і вимагають антитютюнові активісти, – це лише виконання вже взятих державою Україна міжнародних зобов'язань і їх все одно доведеться виконати. То навіщо народні детутати дозволяють тютюновикам ставити себе в ганебні пози, адже результат передбачуваний: тютюновики змушені будуть поступитися.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Ухвалений закон про Рахункову палату – це НЕ перемога! Соромно за депутата-''опозиціонера'' Железняка і журналістів.

Верховна Рада 30 жовтня ухвалила законопроєкт N10044-Д про Рахункову палату. Не вірте переможним реляціям влади, деяких представників опозиції, зокрема, Ярослава Железняка із фракції "Голос", і компліментарним заголовкам ЗМІ! Це не перемога! Це законодавчо закріплене захоплення інституції, яка мала би чесно і принципово рахувати гроші державного бюджету і міжнародну фінансову допомогу...

Радники, як в ОП, при космічних зарплатах. ДефектN2 законопроєкту про ''реформу'' Рахункової палати

Почнемо із зарплат, які законопроєкт N10044-д про нібито реформу Рахункової палати: народні депутати проявляють велику щедрість і пропонують встановити такі виплати: Голова РП – 55 прожиткових мінімумів – зараз це 160 тис грн на місяць + доплати, зокрема за доступ до держтаємниці + премія 30% від окладу, за спеціальне звання для державних аудиторів = приблизно 300 тис грн на місяць! 
Заступник Голови – 50 прожиткових мінімумів, це 146 тис грн + і ті ж доплати, инший член РП – 48 прожиткових мінімумів, це 140 тис грн на місяць + доплати...

Стратегічні дефекти законопроєкту про реформу Рахункової палати. Дефект N1.

"Рахункова палата – це наші очі", – сказала мені під час інтервʼю на Українському радіо Ніна Южаніна, народна депутатка з фракції ЄС, членкиня Комітету ВР з питань податкової та митної політики Зміст нашої подальшої розмови про законопроєкт 10044-д про реформу Рахункової палати, що його ухвалено 19 вересня 2024 р...

Український інститут майбутнього проти майбутнього України і ЗА підтримку міжнародного спонсора війни. За кого будуть народні депутати?

На 4 червня заплановано важливе голосування – з тих, які журналісти аналізують поіменно. Мова про підвищення податків на тютюнові вироби. Законопроект N11090, ініційований Міністерством фінансів і підтриманий податковим комітетом Данила Гетманцева, вже рекомендований на розгляд парламенту...

Міністр фінансів Марченко і нардеп Слуг Устенко хочуть підвищити ставки податків для всіх, а для продавців ТВЕНів (айкосів) знизити. Ціна питання = 1 Patriot

В Україні з 2021 року роки діють однакові ставки податку (акцизу) на сигарети та ТВЕНи (в народі їх називають айкосами, бо 80% українського ринку пристроїв для електричного нагрівання тютюну належить компанії Philip Morris, що виготовляє ці iqos)...

Мінус 5 млрд грн! Що курить міністр фінансів Марченко?

Україна має підвищити акцизи на тютюнові вироби. Це наше зобов'язання перед ЄС, яке закріплено у Директиві. Згідно цьому документу до 2025 року акцизи на сигарети, сигарили та тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) повинні бути не менше 90 євро за 1000 сигарет...