Порядок денний депутатам від РПР на перший тиждень 5 сесії: децентралізація, дерегуляція та енергетика
Чи стане 5 сесія новим етапом в реалізації реформаторського порядку денного для України, чи партійні амбіції та популістичні розрахунки далі братимуть верх над ухваленням законів, необхідних для побудови нової європейської України, вільної від корупції влади, надмірної централізації та неефективного втручання держави в економіку?
Вже в перший тиждень роботи 5 сесії народні депутати мають можливість зробити суттєвий крок вперед у впровадженні реформ. І надолужити відверте гальмування, яке мало місце впродовж останніх пленарних тижнів попередньої сесії.
Громадськість сподівається, що у вересні народні депутати відкинуть популізм та почнуть активну роботу над реформами уже з першого тижня сесії. Реанімаційний пакет реформ підготував народним обранцям порядок денний із десяти важливих законопроектів на перші чотири робочі дні. Приорітетними на цей тиждень для Верховної Ради мають стати законодавчі ініціативи у сфері децентралізації, дерегуляції та енергетики. Прийняття низки важливих у цих напрямках законопроектів дасть поштовх у активізації реформ.
Передусім, йдеться про пакет законодавчих ініціатив у напрямку децентралізації, який дозволить усунути перешкоди на шляху утворення та розвитку спроможних об'єднаних територіальних громад:
N4772 Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо добровільного приєднання територіальних громад), ініціатори: Микола Федорук та 23 інших депутати. Законопроект запроваджує механізми нарощування території об'єднаної територіальної громади до меж, які відповідають Перспективному плану спроможної територіальної громади, шляхом добровільного приєднання територіальних громад. При цьому перехід у нову якість для об'єднаної територіальної громади повинен відбуватись після досягнення нею параметрів, які свідчать про її фактичну спроможність.
N3390 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо забезпечення державної підтримки добровільного об'єднання територіальних громад, ініціатор: Микола Федорук. Законопроектом передбачено, що якщо протягом місяця після подання обласної державної адміністрації до відповідної обласної ради проекту Перспективного плану формування територій громад чи змін до нього відповідна обласна рада не схвалила проект чи зміни до нього, Кабінет Міністрів України може визнати створені відповідно до статті 7 цього Закону об'єднані територіальні громади, які відповідають проекту Перспективного плану формування територій громад чи змінам до нього.
N4386-д Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування окремих адміністративних зборів до місцевих бюджетів, ініціатори: Андрій Павелко та інші. Законопроект унормовує зарахування до доходів загального фонду бюджетів об'єднаних територіальних громад окремих видів плати за надання адміністративних послуг, таких як: адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань; плати за скорочення термінів надання послуг.
N4676 Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов зміни меж районів у процесі добровільного об'єднання територіальних громад, ініціатори: Олена Бойко та інші. Метою законопроекту є визначення послідовності дій у процесі призначення перших місцевих виборів у територіальних громадах, утворених в результаті об'єднання територіальних громад різних районів та зміни меж таких районів.
N4742 Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо статусу старости села, селища), ініціатори: Олександр Дехтярчук та інші. Законопроект чіткіше визначає статус старости ¬- просторові межі його діяльності, кола повноважень, підстави та порядок дострокового припинення повноважень, гарантій діяльності.
Не менш важливим блоком на першому сесійному тижні є ініціативи в напрямку дерегуляції – усунення зайвих адміністративних бар'єрів та створення сприятливих умов для розвитку бізнесу в Україні.
N3132 Проект Закону про внесення змін до деяких Законів України (щодо підвищення ефективності процедур банкрутства), ініціатори: Андрій Іванчук та інші. Законопроект: дає можливість ініціювати справу про банкрутство на ранніх етапах неплатоспроможності, не доводячи фінансове становище боржника до критичного; захищає права кредиторів, що не подали вчасно своїх вимог; скасовує право кожного забезпеченого кредитора блокувати рішення про санацію; спрощує та підвищує прозорість реалізації майна боржника.
N4194 Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними-особами підприємцями, ініціатори: Владислав Голуб і Олена Сотник. Де-юре використання печатки в Україні є добровільним, однак необхідність печатки прописана в багатьох нормативних документах. В Україні відсутній контроль за виготовленням і зберіганням печаток, що робить вимоги до її використання беззмістовними.
N4958 Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ліцензійних процедур у сфері зовнішньоекономічної діяльності, ініціатори: Ніна Южаніна. Законопроект передбачає: скасування ліцензування експорту, імпорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів як надмірного регулювання, що вже урегульоване через ліцензування роздрібної та оптової торгівлі; скасування фінансових санкцій за неподання суб'єктами звітів у цій сфері, як таких, що надмірно обмежують роздрібну торгівлю.
Третім ключовим пріоритетом на першому сесійному тижні 5 сесії, на думку експертів РПР, є ухвалення на основу N4493 урядового Проекту Закону про ринок електричної енергії України. Метою законопроекту є забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії з урахуванням інтересів споживачів, мінімізації витрат на послуги постачання, шляхом визначення на законодавчому рівні організаційної структури та принципів функціонування ринку електричної енергії, основних засад та передумов його реформування.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.