Підсумки шостого пленарного тижня парламенту: аналіз РПР
Головним законопроектом шостого парламентнього тижня став президентський N5390, більш відомий як законопроект про повернення коштів вкладникам банку Михайлівський. Проект закону був ухвалений з космічною швидкістю: 14 листопада – зареєстрований, 15 листопада – ухвалений в цілому, 16 листопада – підписаний Президентом. Але головне не швидкість, яка є порушенням Регламенту Верховної Ради, а зміст. За оцінками експертів, коштами всіх платників податків буде оплачено понад 1 млрд грн тим небагатьом, які здійснювали ризиковані операції, вкладаючи кошти в банк, що пропонував надвисокі процентні ставки. Але найганебніше те, до схоже знову нікого не покарають ні з боку банку, ні з боку тих, хто мав цей банк контролювати.
У той же час більшість законопроектів, які експерти громадської коаліції "Реанімаційний пакет реформ" закликали народних депутатів підтримати, так і залишилися без розгляду парламенту.
Проект закону N4941 "Про енергетичну ефективність будівель" було відправлено в комітет на доопрацювання. Стосовно цього рішення складається враження, що значна частина народних депутатів, досі не розуміють прямого взаємозв'язку між проведенням енергомодернізації житла та зниженням розміру житлово-комунальних тарифів. Голосування за цей законопроект продемонструвало голоснівність депутатів та загалом парламентских фракцій щодо непосильності комунальних тарифів для українців. Саме ті фракції та депутатські групи, що найбільше публічно про це говорять, віддали найменше, а то й взагалі не дали голосів за цей законопроект (нуль голосів від Опозиційного блоку та Самопомочі, по чотири голоси від Батьківщини та Відродження, 6 – від Волі народу, 16 від позафракційних депутатів).
Схоже, що ми вчергове стали свідком ситуації, коли політики поставили свої персональні та партійні амбіції понад інтереси країни, коли реалістичні реформаторські рішення відкидаються на догоду популістичним діям та заявам, які короткочасно сприяють підвищенню партійних рейтингів, але в більш тривалій перспективі по суті є вбивчими для України. І якщо резюмувати цю альтернативу: популізм чи реформи, то на минулому сесійному тижні, популісти безумовно взяли верх.
Окрім популізму, безумовним ворогом реформ є корупційно-олігархічні клани, які досі не усунені від влади в Україні, три роки після перемоги Революції Гідності та вигнання режиму Януковича. Тільки опором корупційних кланів можна пояснити чергове відкладення парламентом, розгляду законопроекту N4812, прийняття якого дозволить Антикорупційному бюро без дозволу СБУ (за рішенням суду) проводити прослуховування. Ухвалення цього законопроекту усуне будь-яку можливість для корупціонерів "зачистити" свої справи від беззаперечних доказів, поки ці докази не опинилися в НАБУ. За п'ять місяців, незважаючи на заклики РПР, цей законопроект авторства депутатів із чотирьох основних парламентських фракцій жодного разу не був винесений на голосування.
"Реанімаційний пакет реформ" також закликає парламентську більшість не відкладати ухвалення пакету законопроектів з питань децентралізації, передусім N4772, 4773, 4676, які, не зважаючи на позитивне рішення профільного Комітету, не були розглянуті цього сесійного тижня.
Підсумки тижня у інфографіці від Реанімаційного пакету реформ за посиланням
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.