Порядок денний РПР. Пленарний тиждень 17-20 січня
Цей пленарний тиждень є першим і водночас останнім. Першим пленарним тижнем у 2017 році, але останнім у 5 сесії Верховної Ради України. Після невеликої перерви депутати розпочнуть 6-ту сесію 7 лютого 2017 року. Часто останній робочий день сесії є дуже продуктивним, коли ухвалюється одразу велика кількість законів. Однак важливо, щоб голосування за закони поспіхом не знижувало якість.
Сьогодні відбулася Погоджувальна рада депутатських фракцій та груп, на якій вирішувалося питання порядку денного Верховної Ради на тиждень. У Реанімаційного пакету реформ, який є коаліцією 72 громадських оргнізацій, що адвокатують реформи, є власний порядок денний на цей пленарний тиждень. Наші ключові пріоритети включають децентралізацію, охорону довкілля, економіку та конституційний суд.
Реанімаційний пакет реформ закликає депутатів прийняти пакет законопроектів N5520, 4772, 4742, що усувають перешкоди на шляху добровільного формування об'єднаних територіальних громад. Формування територіальних громад є надзвичайно важливим процесом на шляху децентралізації. Сформовані станом на початок року понад 350 ОТГ демонструють успіхи бюджетної децентралізації. Втім для подальшого успішного створення ОТГ необхідно прийняти низку законопроектів, які у свою чергу врегулюють процеси об'єднання громад.
У 2016 році парламент відверто гальмував прийняття децентралізаційних законопроектів. Майже кожного пленарного тижня РПР вносив до свого порядку денного ці законопроекти, однак депутати не були готові їх підтримати. Втім є надія, що цього року парламентська більшість за чіткої підтримки і Уряду, і Президента України буде здатна їх ухвалити, адже від цього безпосередньо залежить доля реформи децентралізації в Україні, одної з небагатьох реформ, яка дає відчутні для людей позитивні результати.
Цей пленарний тиждень також стане вирішальним для реформ в сфері охорони довкілля. На розгляді системні екологічні та євроінтеграційні законопроекти N2099а-д "Про оцінку впливу на довкілля" та N3259 "Про стратегічну екологічну оцінку", які запроваджують європейські стандарти екологічної оцінки та дотримання екологічних вимог при прийнятті планувальних рішень на державному та місцевому рівнях. Ці законопроекти були ухвалені Парламентом в цілому 4 жовтня 2016 року, але заветовані Президентом і повернуті до Верховної Ради з пропозиціями.
Втім пропозиції Президента сформульовані таким чином, що їх фактично неможливо поставити на голосування як того вимагає регламент. Тож ці закони логічніше направити на доопрацювання у Комітет, аніж остаточно завалити їх відхиленням.
У порядку денному РПР на цей тиждень також законопроект N4644, який передбачає привести умови перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним та річковим транспортом до європейського рівня з метою гарантування належного рівня безпеки під час перевезення небезпечних вантажів.
У цей четвер Рада розгляне законопроект про Конституційний суд N5336-1. Експерти конституційної групи РПР закликають не приймати поспішних рішень, і розглядати законопроект за повною процедурою, адже йдеться про справедливість конституційного судочинства на довгі роки. Наприклад, одним із ключових наших зауважень (але не єдиним) до законопроекту є порядок призначення суддів Конституційного Суду України – процедура добору суддів віддається на розсуд суб'єкта призначення.
На сьогоднішній Погоджувальній раді депутатських груп і фракцій ми озвучили позицію РПР щодо наших пріоритетів. Дякую Голові Верховної Ради України Андрію Парубію за надане слово – це дуже цінна одна хвилина, коли є можливість звернутися безпосередньо до керівництва Верховної Ради, голів фракцій та голів комітетів.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.