16 липня 2009, 09:12

Як голова Регламентного комітету засекретив інформацію про зарплати народних депутатів

Вчора мені відмовили в отриманні інформації у Комітеті Верховної Ради. Причому у Регламентному комітеті, який нібито і має стежити за етикою поведінки членів парламенту. Мене цікавили прогульники пленарних засідань

Причиною зацікавленості стала стаття Павла Булгака на УНІАН, де він оприлюднив дані персональної реєстрації. Справа в тому, що кожен народний депутат напередодні пленарних засідань, має підійти до столу реєстрації і поставити особистий підпис, який засвідчує його присутність. Ще у минулому скликанні цей підпис і був підставою для нарахування зарплати. Однак торік, Голова Верховної Ради Арсеній Яценюк погодився з іншим порядком – підставою для нарахування зарплати народному депутату стала його участь у роботі профільного комітету.

Прочитавши в статті скільки засідань пропустив Арсеній Яценюк, я здогадався навіщо йому було змінювати процедуру. Тим не менше звернувся до Регламентного комітету з проханням уточнити – які суми зарплати прогульники отримали за дні, коли не приходили на пленарні засідання.

Але, як виявилося, я ще надто недосвідчений у апаратних ігриськах депутат, а тому звернувся до Комітету, який очолює член Партії регіонів. Це було фатально для справи – пан Єфремов мені відмовив, посилаючись на конфіденційність інформації. Та ще й пригрозив, що я не маю права на розголошення інформації, яка мені стала відома у зв'язку виконанням депутатських повноважень.

Оскільки мої джерела інформації були публічними - публічно відповідаю на цю хитрість.

1. Пане Єфремов, коли Ви ставали Народним депутатом, то підписували згоду на оприлюднення персональних відомостей про себе не просто так – це засадниче правило нормальної демократії. Політики мають перебувати під контролем громадськості. Особливо у питанні використання публічних коштів, з яких їм платиться зарплатня.

2. Ми, народні депутати, не маємо права розголошувати лише ту інформацію, яка становить державну таємницю. Інакше будь-який публічний запит члена парламенту можна вважати розголошенням інформації, яка стала відомою депутату під час здійснення депутатських повноважень.

Оскільки Регламентний комітет частину третю статті 19 Закону "Про статус народного депутата" виконувати не збирається, я звернуся до Голови Верховної Ради для перевірки інформації, яка була опублікована на УНІАН. А журналістів – прошу підтримати і провести незалежне розслідування.

До речі я також не святий і пропустив кілька засідань.