7 липня 2022, 10:16

Про небезпечні псевдореформи.

Росія намагається знищити Україну війною. Проте серйозно ослабити нашу державу, запустити процес її руйнування, можна не лише зовнішньою агресією, але й безглуздими і шкідливими реформами із середини.

Війна ще далека до завершення. На фронті щодня важкі бої і великі втрати. А на Банковій з подвоєним завзяттям повернулися до улюблених занять – концентрації влади і грошових потоків, кришування "своїх", переслідування неугідних. І руйнації системи державного управління під приводом "реорганізації".

Пам'ятаєте який управлінський хаос і економічний спад спричинили експерименти з реорганізацією міністерств і відомств у кінці 2019 – на початку 2020? І скільки потім довелося "реорганізовувати назад".

Нова "велика реорганізація", план якої розробила створена указом Президента структура United-24 з незрозумілими повноваженнями, може мати ще більш руйнівні наслідки. Бо, по-перше, кожна дурість в умовах війни значно небезпечніша. А, по-друге, сам план, про який у коридорах влади кажуть, що це справа майже вирішена, значно глобальніший, ніж у 2019 і цього разу може зруйнувати роботу всієї виконавчої влади.

Під юзаним ще з комуністичних часів популістським гаслом "скорочення держапарату" влада пропонує замість 20 нинішніх міністерств створити 12, причому позбавити їх управлінської самостійності.

Під приводом "зменшення корупції" розробники пропонують сконцентрувати всі ключові владні повноваження і все державне майно. А під приводом скорочення числа контролюючих органів пропонують створити супермонстра – Єдину інспекцію. Авжеж, найкращий спосіб подолати корупцію – її очолити (с).

Ще задекларована мета – спростити найм і звільнення службовців. Мабуть, досі важко безпідставно звільняти фахівців, щоб без нормального конкурсу набирати натомість умовних працівників "кварталу-95" чи їхніх родичів.

Симптоматичним є й те, які саме органи влади пропонується знищити.

Це, наприклад, міністерство у справах ветеранів. У нас під час великої війн стає менше ветеранів? Чи у держави менше завдань з їх підтримки і захисту?

Ще це, наприклад, міністерство реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Але найбільш шкідницький пункт – знищення міністерства освіти й науки і міністерства культури заради створення Міністерства розвитку людського капіталу, що займатиметься і освітою, й наукою, і культурою, і спортом.

Немає сумніву, що якщо цю аферу вдасться втілити, це піде лише не шкоду всім переліченим галузям. Культуру, освіту, науку, які й так фінансуються за залишковим принципом і перебувають у перманентній кризі, фінансуватимуть ще менше. Бо в Україні, на жаль, немає при владі когось, хто став би цьому на заваді, запитавши: "за що ж ми тоді воюємо?".

В рамках змін, які автори чудо-плану пропонують закріпити через зміни до законодавства пропонується ліквідувати і Держкомтелерадіо. Геніальні реформатори, вочевидь, просто не знають, що цей орган записаний у Конституції, процедура змін до якої займає мінімум кілька місяців.

Інша "геніальна" ідея – знищити Держкіно. Інституцію, завдяки якій кілька років тому відбувся справжній бум українського кінематографу і яка давно кісткою в горлі російським агресором.

Пропонується знищити навіть Національну комісію зі стандартів державної мови. Яка має чи не найменший серед державних органів штат (27 людей), але важливі функції – від затвердження української термінології і правопису до організації іспитів на рівень володіння державною мовою для посадовців, службовців, а також іноземців, що хочуть отримати українське громадянство. Для ліквідації комісії "слугам народу" доведеться знищити цілий розділ закону про мову.

Недарма усі ці грандіозні плани обговорюються кулуарно і лише у вузьких владних колах. Адже публічне обговорення зробить очевидним той факт, що це чисте шкідництво.

Набагато кориснішим за все це безглуздя було б ліквідувати нарешті офіс президента України, який у системі органів влади є п'ятим колесом до воза – ні за що не відповідає і намагається всім керувати, без жодних на те правових підстав.

Натомість – створити вдесятеро меншу канцелярію президента, яка займатиметься зустрічами й забезпеченням діяльності глави держави, нагородами і документами.

Для надійності, можна передбачити кримінальну відповідальність за незаконне втручання працівників і радників канцелярії в діяльність парламенту, уряду, суддів, правоохоронців, місцевого самоврядування чи медіа. Ось це був би справді прорив у державному управління і величезний крок на шляху європейського розвитку України.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Про звернення до ЮНЕСКО проти деколонізації

Нерішучість у звільненні України від маркерів русского міра дається взнаки. Варто було українській владі порушити встановлені законом строки очищення публічного простору деяких міст від символів російської імперської політики, парламенту – безпідставно провалити перейменування окремих міст, а правоохоронним органам – заплющити очі на українофобські заяви мера Одеси Труханова, як вата всіх кольорів і відтінків почала піднімати голову...

Якби не було УПА

Історики однаково не люблять обидва питання: "що буде" і "що було б, якби". Історія має справу тільки з об'єктивною реальністю і тому намагається відповісти лише на питання "що було"...

Заборона консульського обслуговування українців за кордоном є відверто протиправним і винятково шкідницьким кроком.

Заборона консульського обслуговування українців і видачі паспортів за кордоном є відверто протиправним і винятково шкідницьким кроком. Оскільки багато хто сприйняв цю новину швидше на емоціях, не усвідомивши її змісту й реальних наслідків, поясню по пунктах чому нічого, крім шкоди, це рішення не принесе...

Про бюджет культури на 2024 рік

З одного боку, проєктом бюджету на наступний рік передбачене деяке зростання видатків на культуру порівняно з нинішнім, і це, безумовно добре...

Рішення комісії зі стандартів дежавної мови дискредитує процес деколонізації.

Kомісія зі стандартів дeржавної мови має пeрeглянути своє нeдолугe рішeння, а її члeнам час іти у відставку. Рішeння Національної комісії зі стандартів державної мови про пeрeймeнування півтори тисячі насeлeних пунктів (включно з містом Запоріжжя) викликало справeдливe обурeння...

Про українську реконкісту.

З початком війни із Росію в Україна активно зміцнює національну ідентичність. Зросла державна підтримка української мови, культури, формуються спільні погляди на наше минуле...