20 жовтня 2015, 11:27

НАШІ ЦІННОСТІ – ХРИСТИЯНСЬКО-ДЕМОКРАТИЧНІ Част. 2

У моєму попередньому записі мною було поставлене питання - Що ми розуміємо під суспільними цінностями?

Однак, на 100% переконатися в тому, що Україні притаманні саме християнсько-демократичні цінності неможливо, не дослідивши історію цього питання. Саме тому, шановні читачі мого блогу, пропоную звернутися до традицій, напрацьованих нашими предками.

Саме релігійні, тобто християнські, цінності є основою нашої національної ідентичності протягом останнього тисячоліття.

З часів Київської Русі основою територіальної організації країни були громади, які об'єднували жителів одного або кількох населених пунктів у сільській місцевості або в межах одного міста. Цікаво, що громади поділялися також і за релігійною ознакою, це яскраво проявилося у великих містах.

Наприклад, у Києві за князівських часів були громади християн-русичів, купців-іудеїв, язичників. В ХVII столітті виділялися громади православних, католиків, іудеїв.

Ще з дохристиянських часів в наших містах функціонував такий демократичний інститут управління місцевими і навіть державними справами (у Києві та інших столицях князівств) як віче. Цікаво, що віче у формі зборів усіх дорослих жителів сільських населених пунктів ("сходка села") для вирішення важливих питань місцевого значення зберіглося донині. На віче столичних міст вирішувалися питання запрошення князя (якщо він не успадковував чи не завоював владу) та узгодження з ним умов його правління, питання зовнішньої політики, зокремавійни і миру.Часом віче добивалося звільнення княжих урядників та виконувало судові функції. Рішення віче столичного міста було обов'язковим для всієї підлеглої йому території. Показово, що у разі відсутності князя на віче головував єпископ, а у Києві – митрополит.

Таке співпраця і взаємодія (в історичній літературі – симфонія, консенсус) держави і церкви походитьсвоїм корінням з Візантії, з якої до нас прийшло християнство. Основоюцієї симфонії є ідея гармонії та злагоди держави і церкви, які співпрацюють, але не зливаються одна з одною, взаємодіють, але не прагнуть підпорядкувати одна одну. Тобто сутність такої симфонії полягає в обопільній співпраці, взаємній відповідальності та підтримці держави і церкви, виключаючи втручання у компетенцію одна одної.

Козацькі ради у XV-XVIIІ століттях продовжили цю традицію. Більше того, після вступу у 1620 році Війська Запорізького на чолі з гетьманом Петром Сагайдачним до Київського Богоявленськогоправославного братства запорозькі козаки відповідально та успішно виконують функції своєрідного православного лицарського ордену.

powered by lun.ua

Критикувати треба не людину, а її дію, позицію або підхід

В Україні культура політичної критики розвинена слабко. Зазвичай, вона забарвлена популізмом та демагогією. Я вже зазначав якось, що політичні лідери мають бути прикладом для людей...

Партійні рейтинги. Яку ідеологію обирають українці?

Ознайомився з останніми партійними рейтингами в Україні і задумався над тим, що в нас немає класичних партій з чіткою ідеологією. Є певні мікси, де основним важелем впливу на вибір громадянами тієї чи іншої партії є проголошені соціально-економічні ініціативи та можливості політичного маркетингу...

Apple, SpaceX і Україна

​А чи знали ви, що зовсім нещодавно, на початку вересня, з космодрому ВВС США в окрузі Санта-Барбара злетіла ракета Alpha компанії Firefly Aerospace? Що дивного? – запитаєте ви...

Про християнські цінності

Прагматизм, гонитва за наживою, ставлення до інших як до товару, агресія, неповага один до одного та державних інститутів – реалії сучасного технологічно та інформаційно розвиненого суспільства...

Законопроект про скасування довічного позбавлення волі для жінок подано до Верховної Ради України

20 червня 2019 року у Верховній Раді України за реєстраційним номером 10392 було зареєстровано проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо скасування довічного позбавлення волі для жінок) ", автором якого я є...

Україна має бути правовою державою не лише на папері!

Сьогодні в Старобільску, Луганської області суд в черговий, 18 раз залишив під вартою Єфремова О.С., не прийнявши до уваги відсутність небезпеки порушення процесуальних обов'язків з боку обвинувачуваного та готовність трьох народних депутатів взяти його на поруки...