Чергове всепрощення від Кабміну
Чергова "амністія"... 18.04.2014 в Верховній Раді Кабмін зареєстрував законопроект N4667-3 "Про недопущення переслідування..." тепер вже з приводу подій, які розпочалися 22-го лютого 2014-го року...
Поки потерпілі розхльобують наслідки попередніх "амністій", Кабмін склєпав наступну... Цього разу для сепаратистів. Начебто на виконання Женевської угоди Начебто "з метою збереження територіальної цілісності України, забезпечення захисту конституційних прав і свобод громадян, стабілізації суспільно-політичної ситуації в країні". Так прямо і написано.
Задля цієї високої мети, депутатам пропонують звільнити від кримінальної відповідальності осіб, які були учасниками масових акцій громадянського протистояння, що розпочалися 22 лютого 2014 року, за дії, які містять ознаки кримінальних правопорушень, передбачених статтями 109, 110, 112, 113, 121, 122, 125, 128, 129, 146, 147, 161, 162, 170, 174, 182, 185, 186, 187, 189, 194, 195, 196, 231, 241, 255, 256, 257, 258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 259, 260, 261, 263, 264, 267, 270, 2701, 277, 279, 280, 286, 289, 291, 293, 294, 295, 296, 304, 325, 335, 336, 337, 338, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 355, 356, 365, 376, 377, 382, 386, 396, 436 Кримінального кодексу України, за умови, що ці дії пов'язані з участю у масових акціях громадянського протистояння, що розпочалися 22 лютого 2014 року та не є особливо тяжкими злочинами.
Розшифровку всіх статей Кримінального кодексу можна знайти тут , я ж хочу перерахувати мої "улюблені": тяжкі тілесні ушкодження, викрадення людини, захоплення заручників, розбій, вимагання, бандитизм, терористичний акт, посягання на життя державного чи громадського діяча, посягання на життя правоохоронця, перешкоджання діяльності народного депутата, перевищення влади і службових повноважень, диверсія (вибухи чи підпали, спрямовані на масове знищення людей) – все це пропонується забути і пробачити...
Нафіга взагалі той Кримінальний кодекс, відміняйте його, тай годі... Дуже специфічне бачення "захисту конституційних прав і свобод громадян" у нашого Кабміну.
Шановні, а Ви взагалі то сповна розуму? До біса таку територіальну цілісність без елементарного захисту і справедливості. Я от думала – чому ж не розслідуються викрадення і побиття наших хлопців і дівчат в Криму? Чому як навіжені захоплюють журналістів в полон у Слов'янську "учасники акцій громадського протистояння"... А нафіга їх розслідувати, як з дня на день справи будуть закривати?? А чого б це себе стримувати, якщо знаєш, що за викрадених журналістів і інших людей нічого не буде??
Щоб ні у кого не було сумнівів – жодних обмежень при звільненні від кримінальної відповідальності "учасників громадських протистоянь" немає. Таке звільнення не обмежується ані за ознакою громадянства (тобто всі оті "парєбрікі", та російські ФСБшники, які допитували наших дівчат і хлопців в Криму, як активні учасники громадського протистояння – теж звільняються), ані за територіальною ознакою – закон діє на всій території України. То ж захистити права людини, права своїх громадян, наприклад, на території Криму ми офіційно визнаємо, що не можемо (див, нещодавно прийнятий закон "Про НЕзабезпечення прав і свобод громадян на окупованій території"), а амністувати на цій території сепаратистів – будь ласка.
Якщо хтось думає, що саме така редакція закону узгоджена на Женевській конференції, то він помиляється... Текст закону не тільки не узгоджується, він СУПЕРЕЧИТЬ тексту угоди. Справа в одному слові... В угоді є пункт "Повинна бути здійснена амністія всіх протестувальників. За винятком тих, хто скоїв тяжкі злочини". А в тексті законопроекту чомусь тяжкі змінилися на "особливо тяжкі". Відчуваєте різницю?? Тобто в супереч Женевської угоди за законопроектом амністії підлягає додатково цілий клас злочинів – тяжкі злочини – такі, за які передбачене покарання від п'яти до десяти років позбавлення волі. А це – добра половина з переліку тих статей...
Взагалі-то, якщо депутати вважають нормальним звільняти від кримінальної відповідальності "учасників громадських протестів", які, перешкоджають діяльності народного депутата (ст. 351) шляхом нанесення йому тяжких тілесних ушкоджень (наприклад – відрубання руки, ст. 121, ну щоб не голосував, акція така... протестна... креативна) – то це їхня особиста справа – хазяїн-барін, але вибачте, якщо ж тяжкі тілесні ушкодження наносяться мирним протестувальникам, тому що комусь не подобається мета мітингу – то, напевно, хай вже потерпілі вирішують – чи пробачати подібне – чи ні.
Держава може пробачити злочини проти держави, злочини проти майна, навіть проти громадського порядку – будь ласка... Але ніколи – злочини проти життя, здоров'я, честі, гідності, свободи людини. Тому що це суперечить вже іншим зобов'язанням, які вона вже давно на себе взяла, ратифікувавши Європейську конвенцію з прав і свобод людини.
Моє глибоке переконання -будь-яке звільнення від відповідальності за злочини, якими завдано шкоди потерпілим, має відбуватися лише і виключно за умови компенсації шкоди потерпілому і примирення з ним. Бо за цими "амністіями" забувається найперша мета кримінального переслідування – забезпечення прав і свобод людини.
Доречи, пригадайте, як, звільнивши від відповідальності правоохоронців і закривши провадження за події 30-го листопада, 1-го грудня, 11- грудня, депутати геть забули про потерпілих... і жодної компенсації жоден з них не отримав і досі. Легко бути добрими і всіх пробачати за чужий рахунок, дурню зрозуміло...
PS: А ще мене зачепило твердження пана Петренка в пояснювальній записці, що в проекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Це при тому, що законопроектом пропонується більш як на два місяці декриміналізувати ст. 161 Кримінального кодексу – порушення рівноправності громадян залежно від їх расової, національної належності або релігійних переконань. Це при тому, що в Криму щимлять кримських татар і українців, а Слов'янськ зачищають від циган, розмова українською, кримськотатарською підвищує ризик отримати в пику, а то і бути викраденим багаторазово...