18 травня 2014, 18:24

Командна робота для Києва

1. Міська рада – це повноцінний локальний парламент. Депутати міської ради – люди, які мають розробляти політики в конкретних сферах, стандарти для різних сфер життя, а також контролювати роботу виконавчих структур. Навіть один депутат міської ради – це "глашатай" демократії, людина, яка вказує на проблеми, публічно представляє інтереси громади і має доступ до інформації. Однак ефективність місцевих рад зростає, коли в них працюють команди.

Говорю не просто про групу людей, які вирішили разом в одному списку спробувати долю, але про колектив, який довгий час працює разом, розробляє документи, відповідає за результат проектів, психологічно "притирається" та поділяє спільні цінності. Мало набрати еколога, юриста і громадського лідера, провести їх крізь триденні тренинги – командою від цього вони не стануть. Мало зібратися заради святої мети – якнайшвидше стати депутатами. Необхідно зібратися для того, щоб реалізувати певний проект, досягнути конкретної цілі.

Сравжня команда змагається не заради крісел, а винятково з метою створювати, будувати. Аналогічно можуть об'єднати свої зусилля декілька команд, що поділяють спільні цінності – так, як це станеться у новій Київраді. Тому насамперед виборці мають питати кандидатів про цілепокладання: що саме будуть депутати прагнуть робити.

2. Робота команди – аж ніяк не сума проектів, які розробляє кожен окремий учасник. Жодна із реформ, що потрібні Києву, не може бути розроблена одною людиною. Будь-яке питання нашого життя не існує відокремлено, тому потребує багатостороннього аналізу, часто з дуже віддалених сфер.

Проблему дитячих садків неможливо вирішити без: 1) антикорупційних заходів, в тому числі люстраційного характеру; 2) введення стандартів електронного урядування (єдині реєстри, онлайн-оцінювання послуг, відсутність паперового документообігу); 3) роботи з забудовниками; 4) зміни освітніх стандартів; 5) створення можливостей для розвитку приватних садків (включно з пільговим оподаткуванням); 6) введення чітких стандартів контролю (в тому числі підвищення відповідальності батьків).



Отже, якщо ми прагнемо, щоб в районах з'явилося більше дитячих садків, щоб вони були безпечними, доступними, щоб діти отримували якісні знання і навички соціалізації, і при цьому не треба було б "давати на лапу" – проект мусять розробити, як мінімум, чотири спеціалісти з різних сфер. І реалізовувати його мусять одночасно мінімум чотири департаменти КМДА, звітуючи в постійному режимі спеціалній комісії Київради.

І це стосується кожної проблеми – від того, що в політичній програмі ми її назвемо ("дозволити приватизацію гуртожитків!", "всі гроші від паркування мають іти в бюджет міста!"), сама по собі вона не вирішиться. Тільки системні, багатофакторні проекти дають ефект і допомагають вирішити проблему – і саме такі проекти несуть командні гравці.

3. Ефективна команда складається не тільки з теоретиків, які знають, що та як треба робити. Необхідною вимогою є люди, які втілювали відповідні проекти в життя, займалися кризовим менеджментом і готові до викликів. Саме такі люди мінімізують час на реалізацію проектів, адже вони вже знають слабкі місця ("пляшкові горлечка"), потенційні загрози, і можуть розподілити ресурси таким чином, щоб найбільш ефективно їх використати.

Аналогію можна навести із навичками водіння. Курси контраварійного водіння дають, в першу чергу, навички управління машиною в незвичних ситуаціях – як поводиться автомобіль в заносі, як реально виглядає екстремальне гальмування, як реально (а не в статті на FB) поводиться задній привід на снігу. Ці дорогоцінні секунди справді відіграють роль – і так само важливі тижні, які чесний, але недосвідчений, політик витратить на розуміння ситуації.

Тому найбільш ефективна команда – це співпраця теоретиків і практиків, молодих революціонерів і досвідчених управлінців. А оскільки подібна комунікація вимагає певного часу для "притирання", ефективна команда мусить попрацювати разом рік-два перед тим, як братися справді за серйозні проекти.

4. Сьогодні до Київради іде декілька ефективних команд, з хорошими програмами, з розробленими проектами, з досвідом роботи в екстремальних ситуаціях. І якщо вже хочеться побачити оновлений Київ, якщо є бажання найбільш раціонально витратити наступні півтора роки – то треба голосувати не за лідера ток-шоу, не за партійний бренд. Треба голосувати за молоді команди, що готові братися за конкретні справи – адже для них це єдиний шанс вплинути на життя в Україні.

Час довірити місто не "солянкам", що зібралися навколо рейтингових політиків, а командам із системними рішеннями.

І я говорю не тільки про Українську Платформу Собор:)

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...