24 червня 2014, 13:04

У пошуках ідей та інструментів їх втілення

Відомий журналіст і громадський діяч Микола Вересень став першим гостем Дискусійного клубу, започаткованого Українською Платформою Собор.

Активісти Київської міської організації партії ініціювали створення дискусійного майданчика для обговорення ідей щодо партійного будівництва та актуальних проблем політичного життя України. Головним спікером першого засідання виступив відомий журналіст і громадський діяч Микола Вересень. Пріоритетною темою для обговорення серед учасників дискусії стало визначення місця правої консервативної ідеї в середовищі сучасних українських партій. Головне питання: чи має така ідея запит і політичну перспективу серед пересічних українців?

На думку Миколи Вересня, існують два шляхи розбудови партійної структури на сучасному етапі розвитку українського суспільства: залучення прихильників через харизму лідера та комунікацію – тобто поширення певної ідеї серед максимальної кількості потенційних реципієнтів.

"Дискредитація партійного життя за останні 23 роки досягнула такого рівня, що новим партіям дуже важко пояснити людям свою інакшість, винятковість. Тому громадяни більш охоче реагують на харизму політика, його енергетику. Один лише "інтелект" зараз не пройде, потрібно, щоб людину щось зацікавило, захопило", – вважає тележурналіст.

Після подій на Майдані партійне життя в Україні значно змінилося: в суспільстві з'явився запит на нові політичні сили, які б об'єднали людей за певними інтересами.

"Запит на праву ідею фактично існує з самого початку виникнення незалежної України. В її основі надзвичайно проста істина: для того, щоб перерозподіляти блага, їх потрібно заробити. А зробити це можна тільки за допомогою власної енергії: або застосувати свій інтелект, або розбудувати свою власну систему – бізнес, розвинути певну ідею, створити додаткову вартість. Іншого шляху немає", – поділився своїми думками Микола Вересень.

Він висловив переконання, що в 90-ті роки в незалежній Україні "права" ідея не мала достатнього підґрунтя для реалізації: це був, швидше, романтизм та наївність певної частини інтелектуалів, які прагли використати концепцію, яка вже працювала в інших країнах.

"Однак, слід зауважити, що на Заході ідеї консерватизму розвивалися поступово, подолали природний шлях, формувалося певне середовище та цінності, які зрештою сповідує певна частина суспільства. Якщо є гарна ідея, енергетично заряджена група людей та бажання до комунікації – тоді немає значення, яку саме назву носитиме партія чи політичний рух. Але для цього потрібно, щоб ідею обговорювали скрізь протягом певного часу – і через рік, два, п'ять про неї дізнаються всі", – висловився гість Дискусійного клубу.

Сьогодні українці під словом "партія" розуміють утворення, що має стосунок до парламенту, а не до поширення певної ідеї через розгалужену систему. Запит на праву консервативну ідеологію нині висловлюють близько 20% населення України. "Найбільше такі ідеї підтримують підприємці малої та середньої ланки, досить активна частина громадян. І цієї кількості достатньо, щоб долучити їх до політичної діяльності – саме для них і потрібно працювати. Очевидно, що зараз не вистачає "чесної" партії, яка б підтримала малий та середній бізнес", – наголосив Микола Вересень.

"У мене символізм дуже простий: безсумнівна Україна – це територія, де не залишилося пам'ятників Леніну. А там, де вони ще присутні – досі у головах громадян вирує комунізм. Якщо в тебе Леніна у голові немає – то ти вже готовий до правої ідеї", – додав журналіст.

Дискусійний клуб Української Платформи Собор – експертний майданчик для обговорення актуальних тем, що стосуються побудови ефективної та успішної України.

powered by lun.ua

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...

Чи можливо виграти в інформаційній війні?

Існує коротка і неприємна відповідь на винесене зверху запитання. Неможливо. Так само, як неможливо забезпечити безпеку – затерте словосполучення багатьох офіційних документів, яке перестрибнуло до нас через паркан незалежності з країни абсурду і безглуздя...

#UkraineNow – перемога в Берліні

В п'ятницю в Берліні відбулася церемонія нагородження однієї з найпрестижніших премій в сфері дизайну та реклами – RedDot Award. Для України це був вечір перемог – не тільки визнання бренду UkraineNow, але й Гран-прі, багато нагород best of the best...

#перемога Ukraine NOW

Генрі Форд свого часу сказав: "Коли здається, що весь світ налаштований проти тебе, пам'ятай, що літак злітає проти вітру". Саме такі відчуття були в нашої команди у перші години оголошення про ухвалення Кабінетом Міністрів єдиного бренду Ukraine NOW...

Is Facebook controlled by russians?

Нижче – наше звернення до адміністрації соціальної мережі Facebook щодо фактів подвійних стандартів, ігнорування звернень державних органів, масових блокувань українських користувачів, і що найголовніше – ігнорування звернень щодо блокування публічних сторінок терористичних організацій...