Як Уряд бореться з кризою
Завдяки діяльності чинного українського Уряду в Україні відкрито новий економічний закон: кількість урядових чиновників прямо пропорційна темпам падіння економіки держави.
Юлія Тимошенко: "... питанню оптимізації управлінського апарату центральних і місцевих органів виконавчої влади та видатків державного бюджету на їх утримання Уряд приділяє постійну увагу"
16 квітня ц.р. групою народних депутатів України від Єдиного Центру (Віктор Тополов, Василь Петьовка, Оксана Білозір, Михайло Полянчич) було подано депутатський запит Прем'єр-міністру України Тимошенко Ю.В. про надання пояснень щодо доцільності, в умовах економічної кризи, збереження посад 140 заступників міністрів, що в середньому складає сім заступників на одного міністра, а також доцільності введення посади одинадцятого заступника Міністра транспорту та зв'язку України.
Наступного дня цей запит було оголошено на пленарному засіданні Верховної Ради України.
На жаль, попри вимоги статті 15 Закону України "Про статус народного депутата України", яка зобов'язує керівника органу, до якого направлено запит, дати відповідь на нього у п'ятнадцятиденний строк, відповіді довелося чекати півтора місяці. Мабуть дуже складне питання задали депутати.
Що ж, довелося вносити подання до відділу контролю Верховної Ради України про притягнення Прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко до адміністративної відповідальності за статтею 188-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення (невиконання законних вимог Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Рахункової палати, народного депутата України).
Але про "притягнення", сподіваюсь, поговоримо окремо, а зараз повернемось до суті справи.
6 червня Прем'єр-міністр України все ж зважилася (настільки мені відомо, після додаткового листа Голови Верховної Ради України Володимира Литвина) дати відповідь на депутатський запит.
Відповідь дуже цікава. Пропоную ознайомитися з нею повністю:
"Розглянувши депутатський запит, оголошений на засіданні Верховної Ради України 17 квітня 2009 р., про доцільність збереження в умовах економічної кризи кількості посад заступників міністрів, повідомляю, що питанню оптимізації управлінського апарату центральних і місцевих органів виконавчої влади та видатків державного бюджету на їх утримання Уряд приділяє постійну увагу.
Так, Кабінет Міністрів України постановою від 22 жовтня 2008 р. N943 затвердив заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади, а постановою від 26 листопада 2008 р. N1036 визначив з метою сприяння стабільному функціонуванню бюджетної системи ряд конкретних завдань органів виконавчої влади, спрямованих на скорочення видатків державного бюджету.
Стосовно скорочення управлінського апарату міністерств слід зауважити, що за період діяльності попередніх урядів накопичилося багато проблем, які потребують невідкладного розв'язання керівництвом відповідних центральних органів виконавчої влади. Тому проведення сьогодні радикального скорочення кількості керівного складу вказаних органів призведе до погіршення керованості у відповідних секторах економіки та сферах діяльності суспільства.
До того ж кількість заступників міністрів визначалася відповідно до чинного законодавства у межах видатків, передбачених Державним бюджетом України на відповідний рік.
Для обмеження на законодавчому рівні кількості заступників керівників центральних органів виконавчої влади Уряд доручив Мін'юсту підготувати відповідні пропозиції. За повідомленням Мін'юсту порушене питання передбачається врегулювати у законопроекті про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, який на даний час ним доопрацьовується.
Крім того, слід зазначити, що відповідні заходи щодо ефективності державного управління, зокрема з оптимізації управлінського апарату центральних і місцевих органів виконавчої влади, передбачає здійснювати в рамках проведення адміністративної реформи.
Такі заходи, на думку Уряду, доцільно проводити комплексно з урахуванням потреби у забезпеченні раціонального використання бюджетних коштів, виділених на утримання консультативних, дорадчих та інших органів і служб, утворених Президентом України. Наприклад, Секретар Ради національної безпеки і оборони України має трьох перших заступників та шістьох заступників (Указ Президента України від 17 березня 2009 р. N162), а Глава Секретаріату Президента України – одного першого заступника та вісьмох заступників (Указ Президента України від 7 листопада 2008 р. N1002).
При цьому повноваження, покладені на міністерства, за обсягом та складністю ніяк не можуть порівнюватися з тими, що виконують Секретаріат Президента України та Апарат Ради національної безпеки і оборони України.
Стосовно введення ще однієї додаткової посади заступника Міністра транспорту та зв'язку, то таке рішення Уряду прийнято з урахуванням специфіки діяльності Мінтрансзв'язку, яка має багатофункціональний характер і полягає у реалізації державної політики в галузях авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового транспорту, а також у сфері використання повітряного простору України, забезпечення безпеки Руху, навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, торговельного мореплавства, надання послуг поштового зв'язку, телекомунікацій та інформатизації, користування радіочастотним ресурсом України. До того ж було взято до уваги, що до складу Мінтрансзв'язку входить Держспецтрансслужба, через Міністра транспорту та зв'язку спрямовується та координується діяльність Держкомінформатизації та Укравтодору. Також у системі зазначеного Міністерства діє п'ять урядових органів, чотири з яких очолюють заступники Міністра транспорту та зв'язку".
Коментарі зайві. Лиш додам, що 24 червня Кабмін ввів додатково дві посади заступників міністрів:
1) у справах сім'ї, молоді та спорту – на цю посаду призначено Івана Крулька, представника Народного руху України;
2) палива та енергетики України – Ігоря Кирюшина, який нещодавно, із-за рішення суду, втратив посаду в.о. голови правління ВАТ "Укртранснафта".
ТЕКСТ ДЕПУТАТСЬКОГО ЗАПИТУ
Прем'єр-міністру України
ТИМОШЕНКО Ю.В.
ДЕПУТАТСЬКИЙ ЗАПИТ
Про надання пояснень щодо доцільності, в умовах економічної кризи, збереження посад 140 заступників міністрів, що в середньому складає сім заступників на одного міністра, а також доцільності введення посади одинадцятого заступника Міністра транспорту та зв'язку України
Шановна Юліє Володимирівно!
Україна гостро відчуває наслідки світової фінансової кризи, із-за якої у нашій державі склалася тяжка соціально-економічна ситуація.
Падіння промислового виробництва, зниження рівня заробітної плати, зростання числа безробітних громадян спричинили зниження надходжень до Державного бюджету, що ставить під загрозу виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери, соціальних виплат, виплату пенсій тощо.
В таких умовах найважливішим завданням держави є збалансування дохідної та витратної частин бюджету.
З метою скорочення державних видатків, у багатьох країнах світу, які також відчувають наслідки світової фінансової кризи, реалізуються заходи щодо оптимізації державного апарату, скорочуються державні видатки.
Для України, яка є однією з найбільш постраждалих від світової фінансової кризи країн, питання зниження витрат на утримання державного апарату є особливо актуальним.
У зв'язку з цим, викликає стурбованість той факт, що Кабінетом Міністрів України так і не було здійснено заходів щодо оптимізації управлінського апарату міністерств. Зокрема, на сьогодні, на 20 міністерств припадає 140 посад перших заступників та заступників міністрів.
Крім того, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 року N310-р було введено додаткову посаду першого заступника Міністра транспорту та зв'язку України, що стала 11 посадою заступників даного Міністерства.
Враховуючи вищезазначене, просимо Вас, шановна Юліє Володимирівно, проінформувати народних депутатів України про доцільність, в умовах економічної кризи, збереження посад 140 заступників міністрів (перших заступників міністрів), що в середньому складає сім заступників на одного міністра, а також доцільність введення посади одинадцятого заступника Міністра транспорту та зв'язку України.
З повагою
Народні депутати України
Віктор Тополов;
Василь Петьовка;
Оксана Білозір
Михайло Полянчич
Повний перелік депутатських запитів доступний на моєму сайті.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.