Моніторинг "Відкрито" оприлюднить Рейтинг парламентських комітетів
Цього тижня має завершитися друга сесія Верховної Ради. Час підбивати підсумки.
У середу 15 липня підсумки своєї діяльності підбиватиме і Моніторинг "Відкрито". О 14.00 в Українському кризовому медіа-центрі ми проведемо брифінг, на якому оприлюднимо Рейтинг парламентських комітетів.
Пряму трансляцію можна буде подивитися он-лайн.
Рейтинг складений на основі аналізу 5 аспектів:
• "Відкритість". Дотримання керівниками комітетів норми законодавства щодо проведення засідань комітетів відкрито для суспільства.
• "Прозорість". Висвітлення діяльності комітетів на офіційних сайтах, оприлюднення порядків денних, протоколів, стенограм та аудіо записів.
• "Доступність". Відповідь комітетів на запити про доступ до публічної інформації.
• "Активність". Регулярність проведення засідань комітетів та відвідуваність засідань депутатами.
• "Проблемність". Наявність проблем в організації роботи комітетів та засідань комітетів.
* * * * *
Особисто я робив аналіз щодо "Прозорості" та "Активності" комітетів. Тож певними результатами можу поділитися вже зараз.
Ще напередодні старту Моніторингу "Відкрито" я проводив аналіз наповнення офіційних сайтів парламентських комітетів.
Читайте: Що приховують парламентські комітети
Що змінилося з того часу?
По-перше, усі парламентські комітети завели власні сайти.
Більше того, комітет правової політики (голова – Руслан Князевич) з найгірших перейшов у групу найкращих.
Ось як виглядає ТОП-5 найкращих та найгірших комітетів у рейтингу Моніторингу "Відкрито" за "Прозорістю":
Так, ви правильно зрозуміли: комітет податкової та митної політики отримав 0 (нуль).
Як визначався рейтинг "Прозорості" комітетів?
Я дивився офіційні сайти комітетів, чи оприлюднюються на них:
1. порядки денного засідань комітету,
2. протоколи засідань,
3. стенограми засідань,
4. аудіо записи засідань,
5. відеозаписи засідань.
Далі рахував, яка частина з кожного пункту оприлюднена. У результати за кожним пунктом комітет міг отримати від 0 до 1, а загальний бал за "Прозорість" рахувався як сума за вказаними п'ятьма пунктами. Тобто кожен комітет міг отримати від 0 (якщо жоден документ не був оприлюднений, як у випадку з комітетом податкової та митної політики) до 5 (якщо усі документи оприлюдненні).
Як бачимо, навіть найкращі комітети оприлюднили далеко не усі документи.
Загальна ж картина виглядає наступним чином:
Найкраща ситуація з оприлюдненням протоколів – на сайтах комітетів можна знайти 94% протоколів засідань. А от із аудіозаписами засідань комітетів якось не складається. Лише кожне четверте засідання записане на аудіо носії та викладене на сайтах комітетів.
Ще кілька цікавих цифр:
• лише 13 комітетів з 27 виклали на своїх офіційних сайтах протоколи усіх засідань;
• 10 комітетів виклали на сайтах менше третини стенограм засідань;
• 4 комітети не виклали жодної стенограми засідань. Це комітети: екологічної політики, інформатизації, нацбезпеки та оборони, податкової та митної політики;
• лише 6 комітетів виклали більше половини аудіо записів засідань. Це комітети: будівництва та ЖКГ, держбудівництва, прав людини, правової політики, сім'ї_молоді_спорту, соцполітики;
• 13 комітетів (тобто майже половина) не виклали жодного аудіозапису засідань;
• лише 2 засідання з усіх 383 можна подивитися у відеозапису.
* * * * *
Визначення показника "Активності" комітетів
У цьому випадку ми враховували два показника: кількість засідань та відвідуваність засідань депутатами. Лідерами та анти-лідерами виявилися наступні комітети:
У цьому напрямку є наступні цікаві данні.
Якщо протягом лютого-березня відбулося 168 засідань комітетів, то протягом квітня-травня 138 засідань, тобто на 18,3% засідань менше.
А от абсолютних прогульників за порівнювальні періоди збільшилося у півтора рази з 18 до 27.
Кількість тих, хто відвідував усі засідання комітетів протягом двох порівнювальних періодів збільшилося з 123 депутатів до 163.
* * * * *
Це лише окремі висновки з діяльності Моніторингу протягом 2-ї сесії Ради. Ми вже робимо роботу над нашими помилками та готуємося до 3-ї сесії.
А більше вже у середу)
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.