5 січня 2010, 15:37

Запізніле прозріння

Звичайно, краще пізно, ніж ніколи... Але це саме той випадок, коли вже занадто пізно...

Я маю на увазі те несподіване прозріння, яке раптом з'явилося у політичній команді Юлії Тимошенко щодо необхідності змін до Закону про вибори Президента України, зокрема, в частині "голосування за місцем перебування виборця", більш відоме як "голосування на дому".



Дійсно голосування вдома без відповідного документу, що підтверджує таку необхідність – прямий шлях до фальсифікацій. "Свєжо пріданьє": на деяких дільницях у 2004-му "голосували" вдома до 30% виборців (звичайна норма – 1-2%). Я не здивуюсь, якщо "рекорди" 2004-го будуть побиті у 2010-му. Але, на жаль, і тоді і зараз така можливість передбачена законодавством. За яке фракція БЮТ голосувала і в першому читанні, і "в цілому", і, долаючи вето президента.

Нагадаю, що в законах про парламентські і місцеві вибори для голосування вдома, окрім заяви виборця, необхідно надати документ щодо підстав для такого голосування. Хоча і це застереження проблеми не вирішувало: лікарі районних лікарень за скромну винагороду "штампували" відповідні довідки з такою самою завзятістю, з якою вони малюють липові "лікарняні" для симулянтів. Але тоді, принаймні, ця проблема була зведена до можливого мінімуму.

Я вже колись порівнював БЮТ з гоголівською унтер-офіцерською вдовою, що відшмагала сама себе. Історія повторюється з завидною регулярністю. Проголосувавши за недосконалий закон, у штабі ЮВТ хочуть врятувати ситуацію за допомогою ЦВК. У мене є дуже багато питань до членів Центральної виборчої комісії та її рішень, але я вважаю, що ЦВК своїми постановами має вирішувати ті питання, які не регулюються законом. А у даному випадку закон чітко каже, що потрібно для того, щоб проголосувати вдома – вистачає заяви виборця. Поява інших додаткових документів може трактуватися як перевищення ЦВК своїх повноважень і обмеження прав виборців.

І насамкінець: в особистому блозі дозволю собі одне крамольне, як на керівника КВУ, побажання. Зважаючи на те, що в умовах, які склалися, зміни до закону нереальні (хоч щодня скликай позачергові сесії), залишається сподіватися, що БЮТ використає весь свій наявний вплив на відповідні адміністративні суди, щоб ті зобов'язали ЦВК прийняти рішення, яке не належать до компетенції Центрвиборчкому, але так необхідне для чесних виборів в Україні.

На 132 окрузі у Корнацького знову хочуть вкрасти перемогу?

Перемогу тут здобув кандидат від Блоку Порошенка Аркадій Корнацький, який за підсумками протоколів з усіх виборчих дільниць здобув 21411 голосів і випередив на 272 голоси головного опонента Василя Капацину (21139 голосів)...

Вибори на «мажоритарці»: нові часи – старі проблеми

Абсолютно нові для мене досвіди, про які варто писати окрему літературу. А поки-що коротко. Вперше за 20 років спостереження за виборами провів всю кампанію в полях...

Дострокові вибори парламенту: зараз або ніколи

Ще місяць тому, говорячи про перспективи проведення дострокових парламентських виборів, мало хто ставив під сумнів сам факт їх проведення. Дискутували лише про прийнятну дату, легітимні механізми розпуску парламенту та новий виборчий закон...

Врятувати вибори

Після фарсу з так-званим "референдумом" в Донецькій і Луганській областях терористи там почали методично "зачищати" ті окружні виборчі комісії, які ще працюють...

Чесні вибори повинні робити чесні комісії

Виборча кампанія в розпалі. Кандидати зареєструвалися і зараз їх штаби зайняті комплектацією виборчих комісій. До 9 квітня мають подати свої представників в окружні і до 1 травня – в дільничні...

Без зміни законодавства призначення виборів у Києві – акт виключно символічний

Вибори в Києві призначили. Це добре. Але цього мало. Треба міняти Закон про місцеві вибори. Два тури на виборах мера, в обласні та міські ради – пропорційна система, в районні – мажоритарна...