12 серпня 2011, 12:06

МВС як дзеркало реформування адміністративних послуг

5 липня Верховна Рада України ухвалила, а 8 липня Віктор Янукович підписав закон, яким від проходження обов'язкового техконтролю звільняються легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім автомобілів таксі та тих, що використовуються у комерційних цілях).

Не буду вже згадувати чому парламентарі практично двічі відхили аналогічний законопроект депутата Анатолія Гриценка. Мене, як члена Громадської Ради при Міністерстві внутрішніх справ України дивує інше – коментарі до цієї події Міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова.

6 липня він заявив, що "не шкодує про скасування техогляду", а пригадалося, як ще пару місяців тому керівник "послідовної" парламентської фракції Партії Регіонів Олександр Єфремов, лякав громадян тим, що дорогами України повсюдно курсуватиме транспорт у аварійному технічному стані, і рівень безпечності дорожнього руху паде далі нікуди.

Анатолія Могильова турбує лише, що "держава втратить близько 1,5 млрд. гривень, які отримувала ДАІ при проходженні техогляду".

Тут слід уточнити: так хто ж втратить – держава чи ДАІ/ МВС?

Справа в тому, що кошти зібрані від техогляду, як і від решти адміністративних послуг МВС та інших органів влади, не потрапляють до державної скарбниці. Про це постійно бідкається Рахункова палата України, яка встановила, що благодійні кошти які надаються правоохоронним відомствам від створених ними підприємств – надавачів платних послуг (!) витрачаються не на правоохоронні заходи, а на утримання нереформованих і обтяжливих для держбюджету органів правопорядку, загальна чисельність яких становить майже 600 тис. працівників, також із цих коштів оплачувались рахунки за комунальні послуги, комп'ютерну техніку, офісне обладнання, дороговартісні автомобілі, і навіть зброю для МВС та набої до неї.

Інакше кажучи, шикарні автомобілі під відомою спорудою по вул. Богомольця, оплачені "споживачами" адміністративних послуг МВС.

А їх міліція надає чимало. Постановою КМУ "Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ" від 04.06.2007 N795, нараховується біля 100 таких послуг. При чому в цьому переліку фігурують і послуги господарського характеру (інакше кажучи не адміністративні) відбувається "подрібнення" однієї послуги на кілька окремих.

Приміром для отримання документу – дозволу на право керування транспортними засобами за цим Переліком особі можуть надаватися наступні послуги: "оформлення... документів на право керування транспортними засобами" (п. 2 Переліку); "приймання іспитів з Правил дорожнього руху та навичок керування транспортними засобами" (пункт 24 Переліку); "підготовка та заповнення документів для проведення реєстраційно-екзаменаційних операцій" (пункт 81 Переліку), а також такі господарські послуги як "ламінування документів" (пункт 20 Переліку), "надання поліграфічних та комп'ютерних послуг під час оформлення реєстраційних документів, посвідчень водія, дозволів та інших документів" (пункт 60 Переліку) "копіювання документів" (пункт 80 Переліку); "надання консультаційної допомоги, довідкових та інформаційних матеріалів з питань реєстраційно-екзаменаційної діяльності МВС" (пункт 105 Переліку) тощо.

Видно виділених держаним бюджетом Міністерству внутрішніх справ на 2011 рік 10 мільярдів 828 мільйонів 762 тисяч гривень, та зі спеціального фонду – 2 мільярди 741 мільйони 823 тисяч гривень та довгого переліку "платних адміністративних послуг", що залишилися у віданні МВС Міністру видалися недостатніми і тому він висловив упевненість, що з держбюджету буде знайдено кошти для компенсації втрати 1,5 млрд.грн тех.прибутку.

Схоже, ці питання почали цікавити і керівництво держави. За словами Першого Віце-Прем'єра Андрія Клюєва держава в особі бюджету, цього року отримала від надавачів управлінських послуг аж 2,5 млн. гривень.

Порівняйте, це хоча б із згаданою Анатолієм Могильовим "ціною питання" лише однієї послуги – "проходження техогляду", і ви зрозумієте, які кошти проходять повз казну.

Правда, при цьому перевірку переведення коштів підприємств, що надають адміністративні послуги від імені держави, на рахунки Держказначейства, Перший Віце-Прем'єр доручив протягом 1 місяця проконтролювати, здогадайтеся кому? Правильно – МВС!

На 132 окрузі у Корнацького знову хочуть вкрасти перемогу?

Перемогу тут здобув кандидат від Блоку Порошенка Аркадій Корнацький, який за підсумками протоколів з усіх виборчих дільниць здобув 21411 голосів і випередив на 272 голоси головного опонента Василя Капацину (21139 голосів)...

Вибори на «мажоритарці»: нові часи – старі проблеми

Абсолютно нові для мене досвіди, про які варто писати окрему літературу. А поки-що коротко. Вперше за 20 років спостереження за виборами провів всю кампанію в полях...

Дострокові вибори парламенту: зараз або ніколи

Ще місяць тому, говорячи про перспективи проведення дострокових парламентських виборів, мало хто ставив під сумнів сам факт їх проведення. Дискутували лише про прийнятну дату, легітимні механізми розпуску парламенту та новий виборчий закон...

Врятувати вибори

Після фарсу з так-званим "референдумом" в Донецькій і Луганській областях терористи там почали методично "зачищати" ті окружні виборчі комісії, які ще працюють...

Чесні вибори повинні робити чесні комісії

Виборча кампанія в розпалі. Кандидати зареєструвалися і зараз їх штаби зайняті комплектацією виборчих комісій. До 9 квітня мають подати свої представників в окружні і до 1 травня – в дільничні...

Без зміни законодавства призначення виборів у Києві – акт виключно символічний

Вибори в Києві призначили. Це добре. Але цього мало. Треба міняти Закон про місцеві вибори. Два тури на виборах мера, в обласні та міські ради – пропорційна система, в районні – мажоритарна...