Сергій Дацюк Філософ

ЩО ЗА ВІЙНА В УКРАЇНІ?

02 грудня 2014, 09:03

У війні дуже важливо знати – за що воюєш, проти кого і яку війну ведеш.

Позачергове послання Президента України від 27-го листопада 2014 року до новообраного Парламенту залишило більше запитань, ніж відповідей.

На моє глибоке переконання, під час війни такі послання потрібно робити шляхом серйозного публічного аналізу, масштабних узагальнень та висновків на перспективу, які би дозволяли українській громаді адекватно оцінювати ситуацію і добре орієнтуватись в майбутньому.

Давайте подивимося на зміст Послання Президента щодо війни в Україні.

Вперше в офіційній владній риториці зроблено не тільки публічне визнання війни, яка продовжується безвідносно до оголошеного перемир'я, але і сформулювана мета війни (за незалежність) і дана назва цієї війни – "Вітчизняна війна 2014 року за незалежність України".

Вперше офіційно і публічно сказано про те, що ця війна буде довгою і навіть встановлення миру не означатиме зникнення загрози, яка "проглядається на дуже далекосяжну історичну перспективу і постійно потребуватиме великих зусиль та колосальних ресурсів".

В Посланні згадується антитерористична операція (АТО), і ні слова не сказано ані про її продовження, ані про її завершення, ані про те, що такої довгої антитерористичної операції просто не буває, і що потрібно якось пов'язати АТО з Вітчизняною війною 2014 року за незалежність України. АТО це частина цієї війни чи це і є ця війна?

Тобто в Посланні Президента відсутнє як визначення статусу ситуації в країні, що воює, так і відсутній заклик до Парламенту унормувати цей статус. Тобто, яким би не був цей статус (військовий стан, надзвичайний стан, продовження АТО і т.д), він має бути законодавчо унормований.

Водночас в Посланні Президента не дано визначення ворога, не сформульована суть та мета війни, не окреслені стратегії незбройного ведення війни, не зроблений заклик до мобілізації всієї української громади на війну в усіх її проявах.

Отже хто ворог України? Яку війну веде Україна? Яка суть та мета цієї віни? Які шляхи цієї війни – торовані і неторовані?

Ворог України

Чотири рази в тексті Послання вживається слово "ворог", але хто цей ворог Президент нам не говорить. Прості заперечення щодо цього типу – "та всі ми знаємо хто цей ворог", – тут не спрацюють. Війна це надто серйозна справа, щоб ворога визначати шляхом натяків та побічних виразів, як це робить Президент.

Хто ворог України?

Ворогом України є путінський режим, а не Росія як така і не російський народ загалом. Навіть та велика частина російського народу, яка підтримує сьогодні Путіна, не є ворогом України, якщо вона лише спостерігає за війною по російському телебачення, а не їде у вигляді найманців захищати Новоросію.

Настрої російського народу, який сьогодні підтримує Путіна у його війні проти України, швидкозмінні – сьогодні вони кричать "Крым наш!" і "Даешь Новороссию!", а завтра так само заперечуватимуть сам факт своєї підтримки Путіна.

Наші вороги – не росіяни, а імперці-путінці, які не тільки повірили Путіну, але які приїхали на територію України здійснювати сепарацію, окупацію і анексію її території.

Вороги України це ті, хто зі зброєю в руках воює на території України. Вороги України це ті, хто продовжує публічно закликати до створення Новоросії на сепарованій українській території. Вороги України це ті, хто на території України продовжує закликати Путіна про допомогу та захист від законно обраної української влади. Вороги України це ті, хто продовжує брехати в ЗМІ про відсутність російської військової техніки, російської зброї та озброєних російських військових, що незаконно проникли на українську територію з території Росії. Вороги України – не тільки абстрактні корупціонери, про яких каже Президент у Посланні, а дуже конкретні українські олігархи, бізнес яких залежить від Росії. Вороги України це власне ті, на кого розповсюджені санкції країн світу, що підтримують Україну.

Зокрема ворогами України стають також і ті росіяни, хто спостерігає незаконне проникнення техніки, зброї і військових з території Росії, але не блокує ці колони, не фіксує і не розголошує ці факти.

Потрібно, щоб кожен росіянин знав – якщо ти бачиш військовий злочин і мовчиш та закриваєш на це очі, то ти співучасник злочину, а отже – ворог України.

Традиційно було так – ворог це той, з ким воюють і кого намагаються знищити. З ворогом переговорів не ведуть. Якщо потрібно вести діалог з ворожою владою, це можна робити через посередників, яким довіряють обидві воюючі сторони.

Нинішній постмодерністський світ диктує лицемірні умови війни.

Якщо Путін публічно заявляє, що він нібито не воює, то це значить, що він не воює в публічному дискурсі прямо. А військова техніка, зброя і російські військові, яких нібито в Україні нема, потрапляють в Україну самі по собі, без контролю глави Росії. Саме про це говорить Путін. Він теж користується щодо війни натяками, як і наш Президент.

Коли ми погоджуємося не просто вірити, а навіть робити вигляд, що віримо в усю цю маячню, ми діємо на боці ворога.

Потрібно закінчувати з усіма цими постмодерністськими натяками, недомовками, лицемірством і множинністю істини.

Постмодернізм та війна – речі несумісні. Постмодерністській толерантності – не місце на війні.

Коли в ім'я постмодерністської множинності істини, Україна почне толерувати наших постмодерністських ворогів, настане смерть країні.

Найбільшим ворогом України є персонально Президент Росії Володимир Володимирович Путін. Будь-які виправдання контактів з ним з боку українського Президента чи інших офіційних осіб не виглядають переконливо.

Мета війни України проти Росії – знищити путінський режим, зруйнувати систему імперського антиукраїнського зомбування, закласти умови неможливості існування етноциду, ідентоциду та геноциду українців в Росії, замість олігархічної залежності України від Росії закласти умови розвитку українського середнього класу і українського солідарного суспільства, подолати глобальну корупцію в Україні, промоутером якої виступає Росії.

Отже, якщо Президент назвав війну війною, він має назвати ворога ворогом. Тільки після цього, можна буде вирішувати, що нам робити з ворогом – миритися чи воювати.

Що таке вітчизняна війна?

Війну в Україні в Посланні Президента було названо Вітчизняною війною за незалежність. В українській Вікіпедії дається перелік найбільш відомих воєн, які називалися свого часу вітчизняними.

Вітчизняна війна – корейська назва японсько-корейської війни 1592 – 1597 років. Вітчизняна війна – російська назва франко-російської війни 1812 року. Друга Вітчизняна війна – російська назва Першої світової війни у 1914 – 1918 роках. Велика Вітчизняна війна – радянська назва німецько-радянської війни 1941 – 1945 років. Вітчизняна визвольна війна – північнокорейська назва Корейської війни 1950 – 1953 років. Вітчизняна війна – хорватська назва Війни Хорватії за незалежність 1991 – 1995 років.

Найцікавіше, що в Росії досі німецько-радянську війну 1941-1945 року як вирішальну частину Другої світової війни називають Великою Вітчизняною війною. В такому збереженні назви є свої причини. Спроба привласнити перемогу у Другій світовій війні, видавши її за винятково вітчизняне (російське) досягнення, виглядає сумнівно і навіть по-ідіотськи, якщо враховувати, що вітчизни СРСР більше немає, а Росія не є тією вітчизною, яка воювала в тій війні з Німеччиною ні за територією, ні за ідеологією. Спроба оминути необхідність пояснювати, на якому боці воював СРСР у Другій світовій війні до червня 1941 року, змушує згадати, що воював СРСР тоді разом з Німеччиною, і така війна не була ані вітчизняною, ані визвольною, вона була загарбницькою.

Отже, не завжди війна, що називається вітчизняною, є справді такою.

Називаючи війну 2014-го року в Україні вітчизняною війною за незалежність, ми повинні розуміти і ті проблеми, з якими ми стикаємося.

Крим Україна втратила в результаті військової спецоперації Росії, в якій брали участь російські військові сили з утрудненою ідентифікацією їх приналежності, та референдуму, легітимність якого є суперечливою і небездоганною.

Власне війна формально виникає вже після приєднання Криму до Росії як внутрішня громадянська війна на Донбасі. Звичайно підготовка, ініціація та подальша підтримка російськими спецслужбами терористично-сепаратистських дій на Донбасі є доволі очевидними, але вони так само є утрудненими для ідентифікації.

Вітчизняною війна називаються тоді, коли: 1) явно є зовнішній загарбник; 2) цей загарбник здійснює відкрите вторгнення; 3) проти такого вторгнення виступає весь народ країни, що зазнала вторгнення (вся вітчизна).

У війні на Донбасі Росія здійснює інформаційну обробку свідомості російськомовних українців, власне відкрите вторгнення (за винятком однієї спроби в серпні 2014 року) відсутнє, зброя і техніка проникають з Росії в Україну приховано, а представники ДНР і ЛНР теж мають повне право називати цю війну вітчизняною, оскільки вони воюють за свої вітчизни.

Війною за незалежність називається війна, коли вся країна (як правило, колонія) намагається отримати незалежність від іншої країни (як правило, метрополії).

У війні на Донбасі ДНР і ЛНР теж вважають цю війну війною за незалежність від України. В той же час Україна може вважати це війною за незалежність, розглядаючи ДНР і ЛНР як ціну за отримання незалежності.

Відтак це гібридна війна гібридної вітчизни за гібридну незалежність.

Таке визначення нікому не подобається, але воно найбільш точне з точки зору старих уявлень.

Нинішня війна це не зовсім війна держав, як це може здатися нам, виходячи зі старих уявлень. Нинішня війна це війна громадянських суспільств Росії та України, які держава дуже слабко намагається орієнтувати та організовувати, бо вони самі орієнтуються і організуються.

Отже не вітчизна-держава воює, а вітчизна-суспільство воює в цій війні.

Найбільш точне визначення з точки зору нових уявлень – мережева війна українських громад за розподілену складну ідентичність. Це суть війни.

Тобто це війна, де мають загинути унітарні ідентичності старого світу і народитися нові ідентичності Нового Світу. Це війна, де створюється нова Вітчизна України.

Якщо ми хочемо якось назвати цю війну, ми маємо зрозуміти її суть. А це розуміння непросте. Це розуміння точно не далось Президенту і його консультантам. І це проблема. Бо у війні, суті якої не розумієш, виграти неможливо.

Які війни веде Україна?

Щоб війна в Україні стала вітчизняною, для цього необхідні зовсім інші дії нашої нової революційної влади Президента та Парламенту. Ці дії не мають покладатися на стихійну мілітаризацію, як про це сказано в Посланні – "Неминучою є певна мілітаризація суспільства в здорових межах".

Україні потрібна не мілітаризація, а всезагальна мобілізація. Що це має бути за мобілізація?

Як сказано в Посланні Президента, Україна веде збройну, економічну та інформаційну війну: "...економічна агресія, мета якої – не просто послабити Україну, а максимально вичавити нас, виснажити Україну – аж до повного знесилення. Сіяти ж на цьому ґрунті зневіру, депресію, розбрат, хаос у головах – то вже завдання сучасних послідовників Геббельса, мобілізованих на інформаційну війну проти України."

Якщо щодо збройної війни у нас укладені Мінські угоди – Мінський Протокол та Мінський Меморандум, – що описують ситуацію досягнення миру в збройному конфлікті, то відносно економічної та інформаційної війни у нас жодних угод з Росією нема, і жодних публічних стратегій української влади також нема.

В Україні досі не сформульовано стратегію економічної війни та стратегію інформаційної війни. Ці війни ведуться партизанським чином, волонтерами, епізодично навіть Урядом та Президентом. Але системної економічної та системної інформаційної війни проти путінського режиму в Україні досі нема.

В Україні потрібна мобілізація української громади на економічну та інформаційну війну.

Економічна війна проти Росії в Україні ведеться поки що Урядом. Вона ведеться несистемно, епізодично, суперечливо. Нам потрібна публічна стратегія економічної війни – політика державних санкцій України щодо Росії, політика для приватного україно-російського бізнесу, політика громадянських економічних відносин. Цієї стратегії українці очікують саме від Президента, оскільки це його компетенція.

Інформаційна війна проти Росії в Україні ведеться поки що різними державними інститутами, громадськими організаціями і громадськими активістами. Це неспівмірні з Росією затрати ресурсів. Україні потрібен свій телеканал закордонного мовлення. Взагалі такий канал є, але його розвиток практично заморожено. Україні потрібна чітка стратегія інформаційної війни. Можливо нам потрібне навіть міністерство контрпропаганди.

В ідейному плані війна Росії є війною за імперію, за фундаменталістське православ'я, за великодержавне євразійство, за культуртрегерський "русский мир", за архаїзацію Росії.

Україна повинна протиставити цьому інші цінності – індивідуальну свободу з опорою на громадські мережі, вільний вибір релігій, етнічних ідентичностей та мов, ідею Європейського Поясу Безпеки, соціальні та технологічні інновації.

Хочу наголосити головну думку – розуміння мети війни, ворога війни, суті війни, шляхів та способів війни – це вже половина перемоги.

Це розуміння необхідне не для абстрактного розумування, а саме для ефективності ведення війни.

powered by lun.ua
Коментарі — 71
Olexandra Kyryczuk _ 13.12.2014 01:57
IP: 188.230.83.---
Завжди цікаві, оригінальні і глибоко-аналітичні статті С. Дацюка. Але сьогодні вранці одна обставина дала мені підстави по-іншому дивитись на цю війну. Водій таксі, який віз мене на роботу – пакистанець, одружений на закарпатці, сказав, що це ТИПОВА війна ХХІ ст і що ми не зрозуміємо цієї війни, поки не вивчимо всі етапи індо-пакистанського конфлікту. Вечері стала читати. Ось, наприклад: " Накал военного противостояния на границе достиг высшей точки. Жители штата Джамму и Кашмир тысячами эвакуируются, бегут в другие, более спокойные, районы страны. Пограничники обстреливают друг друга из минометов и автоматов. Гибнут индийские и пакистанские солдаты. В Кашмире тем временем индийская полиция, по данным правоохранительных структур, уничтожила "ячейку организации "Аль-Каида". Полицейские говорят, что ее боевики "готовили новые нападения на Дели. " Между тем, премьер-министр Великобритании Тони Блэр в понедельник 7 января призвал Индию и Пакистан к решению противоречий "в духе диалога
Иван Бандеровец _ 07.12.2014 15:42
IP: 109.87.123.---
Дацюк редкий пи@добол. Вы что-нибудь поняли из его статьи? Кому нужны сейчас эти выверты? Пусть лучше расскажет как он лично помог армии... а во время майдана вообще не было его слышно...
Takozh _ 04.12.2014 11:21
IP: 176.8.134.---
Николай Канарь:

Оцей Ваш новий "товариш" R він свою легенду кожному новенькому викладає. Слово в слово.
Так, він військовий, як і Ви колись. Але Ви проти нього, пробачте, дитина. Все, що нижче капітана, в українцях людей не бачать, на Донбас їм фіолетово. Це вже інша армія, окупаційна, зрозумійте це.
Николай Канарь _ 03.12.2014 18:32
IP: 74.125.181.---
koras:
"Николай Канарь, коли ви з Донецька, (помилився мій прилад, буває), то можете далі не продовжувати, з вами все ясно. Я знаю багатьох донеччан і більшість з них цілком адекватні люди, але, правда, не всі. Ті, хто дивиться росТВ і більше ніякої інформації знати не хоче, той м'яко кажучи, не зовсім адекватний. Це, вибачайте, і про вас також... Бувайте здорові, дай вам Бог, щоб ваші путіноїди з днр не поцілили з Граду в вашу квартиру, чи не забрали вас до підвалу, чи просто не пограбували. Слідкуйте уважніше, з якого боку стріляють... Всього вам найкращого, а головне – скорішого просвітлення".

Слухайте, пане koras, та з Вами, виявляється, цілком можна і по-нормальному спілкуватись. І чого було казатися гіршим й пихатішим, ніж э. Скажу Вам відверто, читаю українську інформацію і дещо з ТБ дивлюсь по Інтернету (канали відключені). Значною мірою брехня і брехнею поганяє. У кожного своє поняття про "адекватність". Я Вам свою не нав'язую, Ви й так просвітлений. Бувайте здорові.
Николай Канарь _ 03.12.2014 17:59
IP: 74.125.17.---
Rall:
"... не захопили б наці-бойовики збройним чином владу, не повмонтувалися б в державні силові структури – і не було б ніякої війни на Сході. Не по Львову та Тернополю зараз "Гради " з "Тюльпанами" б"ють...
А головна причина люті на РФ – в тому, що її підтримка не дозволила наці – батальонам швидко та легко зачистити Донбас..."

Дуже з Вами згоден, пане Rall. Хотіли Донбас миттєво (пам'ятається, ПОП давав лічені дні, як не години) зжерти, та подавилися. Тепер верещать на весь світ про агресію.
Анатолій Півненко _ 03.12.2014 17:23
IP: 46.200.57.---
Ще раз переконуемося, що Сергiю Дацюку властивий свiй, порiвняно глибокий, оригiнальний погляд на процеси в Украiнi.
Тож таких як С. Дацюк наш "най-найрозумнiший" посадовець керiвник на Банковiй мав би запросити в коло радникiв.
Mike_Kharkov _ 03.12.2014 12:31
IP: 178.92.81.---
shasta:
феодалізм якийсь час був досить ефективною і життєвою системою...
поки не буде віповідальності – по закону чи через самосуд з летальними наслідками, – толку не буде.
Тут я маю вже чіткі уявлення.
Так, феодалізм, як і будь-яка система, деякий час відповідав зовнішнім умовам, і тому був прогресивною системою. Зараз умови змінилися (вже 2-3 ст. тому) і він є гальмом.
Головне. З приводу відповідальності.
Нема й не було жодної успішної країни зі слабкою владою. Формула успішної держави – сильна влада, яка максимально використовує наявні ресурси. Все. Більше нічого не потрібно. Яка б не була демократія, а закон завжди з мечем що у США, що у Швеції. І такий стан потрібно постійно підтримувати. Як тільки буде послаблення – посиплеться і США, і Швеція, бо народ почне деградувати. Людина як дерево, так влаштована, що без садівника дичавіє.
Алекс Фибер _ 03.12.2014 05:40
IP: 134.249.39.---
Война в Украине с несколькими жетвами – не более одного, двух в сутки – нужна властям чтобы клянчить всякого рода финансовую помощь.
shasta _ 03.12.2014 02:29
IP: 5.248.188.---
Mike_Kharkov:
у вашому дописі є смисл. але ось маленьке зауваження: феодалізм якийсь час був досить ефективною і життєвою системою. Бо пани мали ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ і напряму залежали від кількості і добробуту населення своїх феодів. А більші пани – від лояльності менших, а менші покладалися на захист і справедливість старших. Були випадки, коли некомпетентний і просто ненависний володар опинявся в ситуації, коли прийшов зовнішній ворог – а піддані і васали на війну не вийшли))
наш варіант демократії – це повна відсутність найменшої відповідальності. Навіть Яника – випустили, та ще й з баблом! І Арбузову рахунки не можуть перекрити)) я вже не кажу про Тенюха, Гелетея, Кубіва, авакова, Гонтарєву, Наливайченка, потрійного громадянина Коломойського, фальшиводипломного Ложкіна чи когось ще меншого... поки не буде віповідальності – по закону чи через самосуд з летальними наслідками, – толку не буде.
Mike_Kharkov _ 02.12.2014 22:40
IP: 37.229.144.---
"Мета війни України проти Росії -...подолати глобальну корупцію в Україні, промоутером якої виступає Росії."
===
З цим категорично не згоден. Якщо вже докапуватися до суті, то промоутером виступає українська селянська ментальність, пане Дацюк. Росія лише її використовує, бо вона дуже добре прогнозується, що було доведено сектами "Свобода" та ПС.
Ви ж самі писали про українців, які мали б бути. Тож, майте мужність писати і про тіх хто зараз є, про наше феодальне суспільство й його саме українські традиції. Не "патріотично"? але ж ліки не бувають солодкими.
Тоді, "в ідейному плані", війна буде дуже схожа на спробу консервувати українців "патріотизмом" у феодальному стані, знищити остаточно економіку та фрагментувати територію.
Що Росії, що нашій владі дуже потрібен постійно діючий конфлікт, щоб списувати на нього все як на стихійне лихо. Тут маємо симбіоз.
Олександр Антипець _ 02.12.2014 22:04
IP: 74.125.18.---
просто треба розкласти по буквах П р е з и д е н т і спитати з нього за кожну букву
koras _ 02.12.2014 20:51
IP: 212.66.51.---
Николай Канарь:
Коли ви з Донецька, (помилився мій прилад, буває), то можете далі не продовжувати, з вами все ясно. Я знаю багатьох донеччан і більшість з них цілком адекватні люди, але, правда, не всі. Ті, хто дивиться росТВ і більше ніякої інформації знати не хоче, той м'яко кажучи, не зовсім адекватний. Це, вибачайте, і про вас також. Я сам живу в донецькій області, отож, знаю, про що кажу. Бувайте здорові, дай вам Бог, щоб ваші путіноїди з днр не поцілили з Граду в вашу квартиру, чи не забрали вас до підвалу, чи просто не пограбували. Слідкуйте уважніше, з якого боку стріляють. Вчора, до речі, стріляли з південно-східної частини Донецька, де українських військ зроду не було. Всього вам найкращого, а головне – скорішого просвітлення.
Николай Канарь _ 02.12.2014 20:31
IP: 74.125.181.---
koras: "Пане Миколо, відпочиньте трохи, ви мабуть сьогодні дещо перепрацювали".

Та, мабуть, слушна пропозиція, пане koras. Може прихопити з собою шановних панів Козака Неваду, shasta, Rall та інших? Дозволяєте? От спасибі. Ну, бувайте.
Ба! Ой, ні! Таке від Вас, пане koras, несподівано понавискакувало, що не можна не відреагувати. "Таки перепрацював чолов'яга, таку ахінею несе. Ваш айпі показує на Бельгію..." Ну, про "ахінею", то Ви для піжонства, щоб перед собою і нами покрасуватись. А от чому "показує на Бельгію" дуже дивно. Я, прошу пана, знаходжусь у Донецьку (вже років сорок), і наді мною часто-густо літають снаряди карательськіх "градів". Так, народу загинуло тут дуже багато, карателі свою справу знають. Ваших мізків мені і "даром не надь", метайте свій бісер перед собою, мені від цього ні холодно, ні спекотно.
koras _ 02.12.2014 19:36
IP: 74.125.18.---
Николай Канарь:
Таки перепрацював чолов'яга, таку ахінею несе. Ваш айпі показує на Бельгію.Коли ви й справді звідти постите, то я б вам порадив приїхати в Україну і самому персвідчитися в повній безпідставності своїх звинувачень. А якщо ви лише маскуєтеся під бельгійця, тоді я вам скажу трохи жорсткіше, путінський ви підбріхувачу: війни хоче і приніс її до нас путін, він і загарбник, і окупант, і брехло. Тисячі росіян, як найманців, так і військових регулярної армії РФ, уже загинули на Донбасі як собаки. Якого х... вони тут забули? Ось хто справжні карателі, шановний. Це вони й тепер керують луган-донськими відморозками. Я міг би пояснити, чому це все відбувається, але зважаючи на вашу тупість, зашореність і зомбованість, не буду "метати бісер перед свинями".Бо коли в людини мізків нема, то своїх не вставиш. Бризкайте слиною й далі, може полегшає.
Республіка _ 02.12.2014 19:12
IP: 74.125.18.---
Сепаратисти Донбасу – російськомовні громадяни України – зі зброєю в руках, впродовж багатьох місяців, ЧИНЯТЬ ЗБРОЙНИЙ ЗАМАХ!!! на чинну Конституцію України, а Президент України – ГАРАНТ!!! Конституції України – не спромігся навіть дати визначення тому, що відбувається на Сході України. Збройний ЗАМАХ!!! на чинну Конституцію України – це замах на ЗЛОЧИН!!!, що має своє чітке визначення у Кримінальному Кодексі України. ГАРАНТ!!! Конституції України зобов'язаний про це ПАМ'ЯТАТИ!!!
Інгвар Васьковський _ 02.12.2014 18:39
IP: 74.125.181.---
ЩО ЗА ВІЙНА В УКРАЇНІ?

Спитайте у Далі, вона Вам відповість. І може, Даля насправді Президент України?
Республіка _ 02.12.2014 18:33
IP: 74.125.18.---
ШАНОВНИЙ!!! філософ припускається помилки, погоджуючись з тим, що: 1) "представники ДНР і ЛНР теж мають (???) повне право..."; 2) "вони воюють за свої (???) вітчизни"; 3) "ДНР і ЛНР теж вважають (???) цю війну війною за незалежність від України"; 4) " (Україна) розглядаючи ДНР і ЛНР як ціну (???) за отримання незалежності"; 5) "створюється нова (???) Вітчизна України". ШАНОВНИЙ!!! філософ має нагадати особисто СОБІ!!! про ЧИННІСТЬ!!! діючої сьогодні в Україні КОНСТИТУЦІЇ!!!: те, що сьогодні відбувається на Сході України – це боротьба (суть (!!!) війни) народу України з АНТИКОНСТИТУЦІЙНИМ ЗАКОЛОТОМ!!! на Сході України, який СПРОВОКУВАЛА!!! і активно СТИМУЛЮЄ!!! агресивна Росія.
Sergio Ugrimow _ 02.12.2014 18:22
IP: 74.125.18.---
Какая бредятина, что внеочередное послание Президента, что комментарии к нему!

Хотел бы спросить пана Президента: "Как может в одной стране у разных ее национальных групп быть разное отечество? Как эти группы могут воевать друг с другом по разные стороны от линии фронта?
Николай Канарь _ 02.12.2014 18:01
IP: 74.125.17.---
koras:
"Мета війни України проти Росії – знищити путінський режим..." – автор (С.Дацюк).
"Отакої. А я думав, що мета України в цій війні – відновити територіальну цілісність України та отримати незалежність від путінського режиму, а воно он як... Яким же чином це зробити (нищити той проклятий режим) – іти війною "нах Москау"? Тоді з нашого боку це вже буде війна загарбницька. Може я чогось не розумію? То поясніть, будь ласка, хто зможе".

А що, пане koras разом з Дацюком, вам той "проклятий путінський режим" поперек горлА став? Спати не дає? У країні тьма проблем, а їм війну подавай. Не прийшли б карателі на Донбас, то й війни не було б. Ніхто спочатку і не збирався відокремлюватися від України, але тепер, коли "визволителі" знищили стільки цивільного народу (тисячі!), про яку "цілісність" можна казати?
koras _ 02.12.2014 17:55
IP: 74.125.18.---
Николай Канарь:
Пане Миколо, відпочиньте трохи, ви мабуть сьогодні дещо перепрацювали.
Николай Канарь _ 02.12.2014 17:44
IP: 74.125.18.---
Сергій Дацюк, філософ: "Україна повинна протиставити цьому інші цінності – індивідуальну свободу з опорою на громадські мережі, вільний вибір релігій, етнічних ідентичностей та мов, ідею Європейського Поясу Безпеки, соціальні та технологічні інновації".

Так, "ПОВИННА", але, пане С.Дацюк, ми бачимо, що насправді вона (Україна) протиставляє: масовий психоз натовпу, нетерпимість до чужої думки, сміттєву люстрацію, пам'ятниковий вандалізм, руйнацію або захват православних храмів, каральну операцію і т.і. і т.п.
koras _ 02.12.2014 17:39
IP: 212.66.51.---
"Мета війни України проти Росії – знищити путінський режим..." – автор.

Отакої. А я думав, що мета України в цій війні – відновити територіальну цілісність України та отримати незалежність від путінського режиму, а воно он як... Яким же чином це зробити (нищити той проклятий режим) – іти війною "нах Москау"? Тоді з нашого боку це вже буде війна загарбницька. Може я чогось не розумію? То поясніть, будь ласка, хто зможе.
Николай Канарь _ 02.12.2014 17:13
IP: 74.125.18.---
Gennady Grynenko: "Написано дужє багато а насправді це війна України проти гітлєровського режиму Путлєра. А його підтримка у Раші 80% то ж ми воюємо проти Раші".

Написано дуже мало, а все одно фігня. "... проти гітлєровського режиму Путлєра"- типовий нині мерзотний примітивний штамп. Ви, пане Grynenko, послухали б людиноненависницькі несенітниці Тягнибока, Фаріон, Мохніка, Мірошніченка, Яроша, Корчинського та іншої сили силенної (чертовой уймы) "політиків", що нині при владі, то хоча б знали, який зараз режим в Україні.
Gera Kruger _ 02.12.2014 16:59
IP: 93.73.183.---
Хочу обратить Ваше внимание на тот факт, что Президент за все время своего выступления ни разу не вспомнил о Крыме и о крымских татарах. Это мелочь, но неприятно. Вместо подонка и преступника Вилкула нужно было пригласить Мустафу Джамилева или Рафата Чубарова. Они – Украинцы, а Вилкул и подобные ему – мразь...
раптор _ 02.12.2014 16:38
IP: 37.53.155.---
Если кремлевских войск у нас официально нету, то надо объявить войну не идентифицированным захватчикам. А не называть это АТО.
Зеленський63 Aтака Путіна1280 Корупція1418 Україна та Європа1122 Свобода слова578
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter