3 листопада 2016, 17:42

''To be or not to be'' – чи благословить Конституційний Суд встановлення в Україні партійної диктатури?

Віднині доля скандального закону про "партійну диктатуру"в руках суддів Конституційного Суду України.

Сьогодні, в КСУ відбулась відкрита частина розгляду справи щодо конституційності норм Закону 1006-VIII (щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку у багатомандатному окрузі) . Далі судді вже у закритій частині пленарного розгляду вирішуватимуть, чи буде в Україні діяти диктатура партійних вождів.

Розумію, що шансів на позитивний розгляд нашого із колегами з "Народного контролю" подання надто мало. Адже цей драконівський закон, що був ухвалений із рекордною кількістю спроб і лише завдяки голосам "кнопкодавів", – замовлення нинішньої влади.

На Банковій не полишають ідею отримати повний контроль над Парламентом. Відповідно, маючи прямий вплив на суддів КСУ (половина з яких разом із головою мали давно пройти люстрацію, і самі постати перед судом за "благословення" Януковича на узурпацію влади), можуть спонукати суддів до потрібних, а не правових рішень.

Як показала відкрита частина засідання КСУ, в антиконституційності цього закону мають сумніви лише пан Селіванов, котрий є постійним представником ВРУ в КСУ. А переважна більшість експертів (навіть тих, що були залучені до розгляду справи не ініціаторами позову) виступили ЗА скасування Закону, адже він суперечить одразу кільком статтям Конституції. А саме:

ст. 5 Конституції України – адже дозволяє змінювати результати виборів вже після виборів. Умовно кажучи, Закон дає змогу керівникам партій спочатку вносити у свої списки одних людей, які викликають довіру в громадськості, а вже після оголошення результатів виборів забирати у обраних осіб мандати, посилаючись на "екстрене рішення партії".

ч. 3 ст. 22 Конституції України – бо обмежує виборче право громадян, дає змогу не виборцям, а керівникам партій вирішувати, кому із запропонованих кандидатів "заходити у парламент", а кому – ні.

ст. 58 Конституції України – через зворотню дію в часі (а згідно КУ зворотню дію в часі мають лише ті законодавчі зміни, що стосуються послаблення відповідальності громадян перед законом). Цей же Закон дає змогу "заднім числом" переглянути списки кандидатів у депутати на виборах, що вже відбулись.

Як би пафосно це не звучало, але закон про "партійну диктатуру" повністю руйнує систему парламентаризму. Він робить кожного кандидата-списочника заручником "вождя партії", від якої він балотувався.

Враховуючи це, на наступних виборах (коли б вони не відбулись) ми можемо отримати ситуацію, що партії влади сформують "красиві списки", але по факту, пропустять у Парламент лише "своїх" кишенькових депутатів.

Зазначу, що я сам є лідером політичної партії і, за логікою керманичів нашої країни, мав би підтримувати цей Закон, а не боротися за його скасування.

Але якщо ми будемо ставити політичні преференції вище інтересів країни, одного дня хтось та й не витримає. Питання лише в тім, хто впаде першим – нинішня влада чи країна, що стала бізнесом для "нових" псевдоеліт.

Народний депутат України,

Секретар Комітету з питань запобігання і протидії корупції,

лідер партії "Народний контроль"

Дмитро Добродомов


Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Уряд ''Народної довіри''

Політична платформа партій демократичної опозиції покаже майбутніх міністрів ще до виборів. "Народний контроль" та "Громадянська позиція" ухвалили важливе рішення: створити спільну політичну платформу "Народної довіри" для партій демократичної опозиції...

''Народний контроль'' вимагає дострокових президентських та парламентських виборів

Лише одночасні дострокові вибори президента України та народних депутатів до Верховної Ради зможуть зняти напругу у суспільстві та стабілізувати ситуацію в країні...

''Народний контроль'' пропонує скоротити кількість нардепів та забирати мандати в депутатів-прогульників

Ми пропонуємо скоротити кількість депутатів Верховної Ради з 450 до 300, забирати мандат в нардепа, який прогуляв понад 50% засідань сесії, а також обмежити перебування на посаді народного депутата до двох термінів підряд...

Демократична опозиція має висунути єдиного кандидата в президенти

Наступного року має пройти праймеріз серед кандидатів від партій демократичної опозиції, переможець якого стане об'єднаним кандидатом у президенти...

НАЗК фальшує результати перевірок декларацій: ДОВЕДЕНО СУДОМ

Сьогодні Печерський суд м. Києва не знайшов складу правопорушення в абсолютно фейкових звинуваченнях НАЗК щодо прочитаної мною лекції. НАЗК склало на мене протокол через прочитану лекцію, за яку я отримав гонорар, сплатив усі податки та чемно вказав це у декларації...

''Народний контроль'' пропонує обирати нардепів максимум на два терміни

Ми виступаємо за обмеження перебування на посаді народного депутата до двох термінів підряд та скорочення кількості депутатів у Верховній Раді з 450 до 300...