Фальсифікацію зламу системи е-декларування розслідує "недолюстрований"
У МВС старанно зберігають кадри, які обслуговували попередній режим, – щоб сьогодні вони обслуговували новий режим. На практиці це призводить до того, що за розслідування справи про фальсифікацію зламу системи е-декларування, до якої причетний найближчий соратник Авакова Антон Геращенко, відповідає... "недолюстрований" слідчий, діяльність якого "спрямовується і координується" Аваковим.
Головний слідчий Шевченківського управління ГУ Нацполіції у м. Києві Дмитро Олександрович Шумейко підпадає під критерії Закону "Про очищення влади" і мав бути звільнений, але уникнув люстрації завдяки статусу учасника АТО.
Статус учасника бойових дій – одна із багатьох схем уникнення люстрації, яких найбільше зафіксовано саме в МВС. За результатами першого року люстрації відомство Авакова було найбільшим саботажником виконання Закону. А оскільки статус АТО в МВС надають самі собі, керівництво тепер може розраховувати на лояльність тих, кого "врятували" таким чином від люстрації.
І навіть прихід грузинської реформаторки Хатії Деканоідзе не допоміг - комісії з атестації поліцейських просто проігнорували списки "недолюстрованих", які ми їм надавали. В тих списках був і "недолюстрований" Шумейко. Окрім того, як швидко виявив навіть поверховий аналіз декларацій, у своїй декларації за 2014 рік Шумейко "забув" вказати квартири і машину на праві користування, але "згадав" про них в е-декларацій, а ще – показав більше 400 000 готівки на двох з дружиною, яка працює тут же, в Нацполіції.
Сьогодні "недолюстрований" Шумейко розслідує кримінальну справу, в якій фігурує найближчий соратник Авакова – Антон Геращенко. Разом з депутатом Іваном Вінником він представив розміщену в електронному Реєстрі фіктивну декларацію Рябошапки як доказ нібито зламу системи. По суті фіктивний "злам" був спецоперацією, організованою разом зі структурами Держспецзв'язку, який в результаті і взяв систему е-декларування під контроль. Ця брехня і подальше псування сайту трохи не коштувала Україні зриву запуску системи, про що я детальніше писала тут. І, ймовірно, історія е-декларування була би іншою, якби ми разом з Павлом Костенком, ціною неймовірних зусиль, не дістали в НАЗК докази вчинення злочину, який дозволив фальсифікувати злам.
30 серпня до Нацполіції була направлена заява про вчинення злочину - щоб розслідувати посадовий злочин ДП "УСС", в якому видали справжній цифровий підпис, що зробив можливим фальсифікацію зламу. Початок кримінального провадження по цій справі блокувався, тому бездіяльність Нацполіції була оскаржена до суду.
В порушення вимог Кримінального процесуального кодексу, суддя Печерського суду не тільки не розглянула скаргу народного депутата Павла Костенка протягом 72 годин, але й відмовилась розглядати її й в призначений час через 2 тижні - через те, що вона нібито чергова. При чому в Печерському суді в порушення закону "Про статус народного депутата" відмовились надати документи, які би пояснювали, чому суддя раптом стала черговою і чому це є причиною для перенесення розгляду.
Ми викликали поліцію і зафіксували це порушення вимог законодавства заявою, а також написали письмовий запит до Голови суду з вимогою письмово надати відповідь на запит. У відповідь прийшла чергова відписка. А суд відмовився задовольнити скаргу.
Повна версія
Врешті через суспільний розголос Нацполіція таки зареєструвала заяву в Єдиному реєстрі досудових розслідувань і довірила розслідувати її "недолюстрованому" слідчому Нацполіції Шумейку. Але з такою кваліфікацією, яка дозволить закрити розслідування за відсутністю складу злочину. Перекваліфікація (тобто зміна норми Кримінального кодексу, яка визначає суть злочину і відповідно покарання за нього) – практика в найкращих "ментовських" традиціях. Розслідувати не зрозуміло що, аби показати процес активної роботи, але так, щоб потрібні люди не постраждали в результаті такого розслідування. І щоб результату не було взагалі.
_________
Якщо "нова" влада зберігає правоохоронну систему і кадри, які довели свою лояльність попередньому режиму, це означає, що вони потрібні їм самим – для тих же цілей. І точно так само, як три року тому їх використовували для розгону Майдану, їх використають ще раз – якщо знадобиться. Це також означає, що "нова" влада не вважає дії і вчинки попередників злочинними, і в подібній ситуації використає старі "досвідчені" кадри з такою ж метою. В цьому контексті особливо загрозливими виглядають пропозиції про введення так званої "презумпції правоти поліцейського". Якби ці зміни були прийняті три роки тому, вони би узаконили дії правоохоронців, які розганяли Євромайдан.
Держава, в якій розгалуджена бюрократична правоохоронна система не виконує своїх функцій, але вимагає більше прав для втручання в усі сфери життя суспільства, називається поліцейською. Для розуміння: саме "поліцейські держави" створили таких монстрів, як рядянський і нацистський тоталітарні режими. В такій державі відбувається тотальне нехтування та невиконання законів, яке завжди призводить до цинічного та брутального їх порушення, і як наслідок – до повної безкарності всієї виконавчої, правоохоронної та суддівської систем.
Люстрація була і залишається єдиним законним інструментом, який забороняє вископосадовцям злочинного режиму повертатись на посади. Всього таких – не більше 5 000 керівних посад на всю Україну. А "недолюстровані" лише показують, наскільки ніхто в найвищому керівництві держави не хоче очищення держави. Бо кожен недолюстрований - це гвинтик, за допомогою якого цементують та забезпечують можливість існування української клептократично-олігархічної системи на всіх рівнях.