3 березня 2017, 13:12

Е-декларування хочуть знищити під приводом створення нової системи

Порошенко і Ко, схоже, придумали новий план по знищенню системи е-декларування. "Завалити" систему, призначити "цапа відбувайла" (судячи з усього – НАЗК), відзвітуватись перед міжнародниками зміною керівництва Агентства і розпочати створення нової системи, яку, звісно, ніколи не створять. А всю Україну знову пошити в дурні.

Перші кроки втілення цього плану в життя ми побачили вже 28 лютого – коли славнозвісне державне підприєство ДП "УСС", завдяки якому фальсифікували злам е-декларування 5 місяців тому, раптово відмовилось продовжувати адміністрування реєстру. За словами представників ДП, система така проблемна, що вони взагалі не хочуть з нею працювати. Ця структура Держспецзв'язку адмініструє і здійснює програмно-технічне супроводження програмного забезпечення Реєстру декларацій з жовтня 2016 – після того як фахівці Держспецзв'язку відзвітували про виправлення усіх недоліків. Як сказав тоді президент Порошенко – "програма кардинально перероблена", і всі недоліки, нібито допущені компанією-розробником програмного забезпечення, в ході доопрацювання були усунені. Нагадаю, так перероблена, що аж перестала відповідати законодавству. Проблеми залишаються і досі.

Більше того, за словами Олійника, виправлена і сертифікована Держспецзв'язком система настільки погана, що НАЗК не зможе обробляти в ній декларації – до неї нібито неможливо "прикрутити" реєстри. І щоб проводити автоматизовану перевірку, вона не годиться - треба розробляти нову систему. За наявною інформацією, УСС уже придумали, яку саме, і навіть порахували, скільки це буде коштувати і скільки часу займе розробка – всього лише $12 мільйонів і 4 роки.

То хто кому брехав: Держспецзв'язок – Порошенку, коли заявляв, що система кардинально перероблена, УСС – НАЗК, коли говорив, що система настільки погана, що вони не можуть її виправити, чи Порошенко – всім, коли стверджував, що всі недоліки виправлено і система буде працювати? Або вони всі разом – бо насправді ніколи і не хотіли, щоб е-декларування відбулося?

Так чи інакше, а початок призначення "цапа відбувайла" ми побачили вже наступного дня після того, як УСС раптово відмовився продовжувати договір на обслуговування системи. 1 березня, коли Міністр юстиції Петренко на Кабміні заявив про необхідність створення робочої групи для моніторингу системи е-декларування і не вперше недзвозначно прогрожував керівництву НАЗК звільненням.

"Колегіальна безвідповідальність" там і справді є – паралізоване внутрішніми конфліктами і зовнішніми впливами керівництво НАЗК за 3 місяці так і не змогло забезпечити перевірки бодай одної декларації. Однак історія із недолугим порядком перевірки декларацій, розробленим робочою групою при Кабміні, створеної за ініціативи Міністра юстиції Павла Петренка і дорученням Прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, який подавався суспільству як порятунок е-декларування від імпотентного НАЗК, в результаті був виписаний таким чином, щоб не проводити повноцінну перевірку високопосадовців. Відтак вбито одразу кількох зайців: і себе врятували від потенційної відповідальності, і балів в очах суспільства набрали, і на НАЗК наїхали.

Враховуючи проблеми НАЗК, це робить його ідеальним "цапом відбувайло". Кабмін жваво відзвітується перед міжнародниками, що вони звільнили керівництво НАЗК, яке завалило роботу, а Прем'єр Гройсман заявить про те, що врятував ситуацію - як? Створенням нової системи – вартістю 12 мільйонів доларів і тривалістю розробки 4 роки. І вгадайте хто буде її "вічно" розробляти?

Шановні Президенте, Прем'єре і Ко. Якщо система е-декларування під "пильним" оком спецслужб та керівництва держави раптово перестане нормально функціонувати, це означає, що саме ви, Петре Олексійовичу і Володимире Борисовичу, нестимете ПЕРСОНАЛЬНУ відповідальність перед громаданами України та міжнародною спільнотою за знищення е-декларування.

powered by lun.ua

Корупція – як Covid: якщо її нікому не вдалось повністю побороти, це не означає, що з нею не треба боротись

За 2 роки антикорупційні пріоритети в публічній комунікації Президента Зеленського змінювались кілька разів: спочатку він говорив про "посадки" і просив активізуватись простих українців, потім заговорив про усунення корупції в окремих сферах, як-от транспорт, митниця і т...

Кому потрібні (антикорупційні) реформи в Україні?

Ситуація із завершенням будівництва Північного потоку-2, як і навколо приєднання до НАТО може призвести до менш глибокої залученості міжнародних партнерів до реформ в Україні...

5 причин, чому парламенту необхідно якомога швидше ухвалити Антикорупційну стратегію

За даними досліджень останніх двох років, 91,2% населення України вважає проблему корупції "дуже серйозною", 49% – однією з трьох найважливіших проблем для України (частіше зазначали лише війну на Донбасі)...

Подолання корупції в обороні – більше не пріоритет для уряду

В умовах пандемії питання оборони відступили на другий план, однак саме зараз відбуваються події, які після карантину можуть поставити нас перед фактом неспроможності відповідати на давно відомі загрози національній безпеці...

5 корупційних "чорних дір" Міноборони і що з ними робити

Сфери діяльності Міноборони, пов'язані із закупівлями, управлінням і розпоряджанням майном і активами, схожі на "чорні діри", в яких десятиліттями безслідно пропадали державні ресурси...

Держпідприємства Міноборони. Маразм міцнішав

30 березня 2020 прес-секретар Міністра оборони повідомила, що готель Міноборони "Козацький" розмістив для обсервації групу українців, які прибули з Балі та Катару...