До Дня Конституції.
Доводиться констатувати, що з Конституційною Асамблеєю склалася незрозуміла ситуація. 21 лютого президентським указом була сформована науково-експертна група для підготовки її створення, однак у відкритому інформаційному просторі відсутні повідомлення на якій стадії знаходиться ця робота. До цих пір громадськості не представлено а ні порядок денний роботи науково-експертної групи, а ні проміжні результати її активності. Ця ненормальна ситуація сприяє сумнівам щодо спроможності робочої групи до конструктивної публічної роботи.
Фундаментальним завданням роботи над новою редакцією Конституції повинно стати правове забезпечення децентралізації влади.
В цьому контексті, хотілося б дізнатися, в який бік рухаються розробники конституційної реформи. Зокрема, яка пропозиція перемагає: зміцнення президентом своєї "арбітражної" функції чи надання йому конкретних управлінських повноважень, щоб він очолив виконавчу владу? Також цікаво, чи не забула нинішня партія влади про свої обіцянки і чи не збирається вона часом відхреститись від своєї назви? Адже якому політичному суб'єктові ще захищати питання децентралізації влади та перерозподілу повноважень на користь регіонів?!
На перспективність децентралізації вказує і Ф.Фукуяма, який, зокрема, зазначає, що вона, з одного боку, дозволяє забезпечити більш високий рівень народної участі та контролю, а з іншого – запровадити мінімальні стандарти некорупційної поведінки в громадському управлінні. Саме тому децентралізація асоціюється з демократією та є бажаною метою...