Хто радить президентові робити такі заяви?
Президент Зеленський зробив дві заяви:
- На зустрічі у "Нормандському форматі" лідери чотирьох держав розглядатимуть "формулу Штайнмаєра".
- Україна наполягає, щоб зустріч у "Нормандському форматі" пройшла якомога швидше у вересні.
Відомо, що під час останньої телефонної розмови Макрона з Путіним прозвучала тверда вимога до України (читай, до Зеленського) підписати на цій зустрічі письмове зобов'язання запровадити "формулу Штайнмаєра" і в повному обсязі виконати "Мінські домовленості".
Нагадаю стисло суть "формули" і "домовленостей": місцеві вибори на окупованих територіях проводяться ДО виведення російських військ, тобто в умовах російської там присутності; в день виборів запроваджується "особый статус" (фактично утворення двох автономних республік зі своїми судами і правоохоронними органами) – спочатку вже прийнятим у 2014-2015рр. Законом на тимчасовій основі, потім фіксацією у Конституції України на постійній основі; повна і безумовна амністія, лише потім виведення російських військ і передача нам контролю над кордоном лише на заключному етапі, тобто після виборів і після введення "особого статусу" в фундамент законодавства України.
Як бачимо, Путін не приховує свого наміру разом із зарубіжними партнерами натиснути на Зеленського – і змусити його під час зустрічі в "Нормандському форматі" підписати письмові зобов'язання, по суті, підписати капітуляцію.
Адже повернення окупованих територій на таких умовах Путіна системно і довготривало руйнуватиме цілісність нашої держави, а в перспективі крок за кроком може повернути під контроль Росії усю нашу країну.
Заради об'єктивності зазначу, що капітулянські "Мінські домовленості" дісталися Україні й Зеленському у спадок від Порошенка (вересень-2014 "Мінськ-1" і лютий-2015 "Мінськ-2").
Тим не менше, питання: навіщо Зеленському зараз, за таких вкрай несприятливих для України умов, публічно заявляти про бажання провести зустріч у вересні і до того ж якомога швидше?
Хто радить президентові робити такі заяви, мені невідомо. Вважаю це помилкою. Поки що помилкою тактичною, але з можливими негативними наслідками на стратегічну перспективу.
Саміт не треба прискорювати. Його треба проводити лише тоді, коли на ньому прогнозовано будуть прийняті рішення на користь майбутнього України. Інакше – це путінський капкан і він дуже небезпечний!
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.