Олексій Гарань Історик-міжнародник, політолог, політконсультант, учасник багатьох "авантюрних" проектів, що стали успішними

Думку про перемогу ''Опоблоку'' на Сході та Півдні нав'язують Льовочкін і Росія

30 жовтня 2014, 13:38

Більшість тих, хто голосував у східних і південних областях, насправді віддала свої голоси за списки партій Майдану, а не представників "сім'ї" Януковича.

Таку думку в коментарі кореспондентові Galnet висловив політолог, професор кафедри політології Києво-Могилянської академії Олексій Гарань.

"Теза про перемогу "Опозиційного блоку" нам вкидається. Давайте просто подумаємо, хто цю тезу розкручує, а ми вільно чи невільно починаємо їй підігравати", – сказав О.Гарань.

У цілому ж, політолог пропонує не вживати слів "Опозиційний блок", а говорити, наприклад, "Опоблок" ("Кремлеблок", або ж просто "регіонали", як і було), бо "насправді це не опозиція, а спекуляція на опозиційній ніші, насправді це частина режиму Януковича".

"Я вам наведу дуже прості цифри. Так, як окрема партія в ряді областей "Опозиційний блок" на першому місці. Поки що офіційні результати не оголошені, але є екзит-пол, скажімо, "Демініціатив". Навіть на Сході партії, які асоціюються з Майданом, набрали майже 49% голосів, "Опоблок" + КПУ + "Сильна Україна" – лише 41%. На Півдні, відповідно, 67% проти 27%. Тобто насправді ці цифри показують, що в свідомості українців відбулися колосальні зміни. І навіть на Сході та Півдні за партійними списками більшість проголосувала за партії Майдану. Тому ми не маємо роздмухувати цю тезу, що "Опоблок" там переміг. Це теза Сергія Льовочкіна, це теза Росії", – пояснив він.

Разом з тим, на думку О.Гараня, доволі високий результат "Опоблоку" зумовлений тим, що "вони просто підібрали електорат "Сильної України" і комуністів, які не пройшли, і за рахунок цього набрали голоси". "Плюс надзвичайно агресивна телевізійна кампанія, у яку було вкладено величезні гроші. Ми маємо розуміти, що цій кампанії підігрував телеканал "Інтер"", – додав експерт.

Політолог наголосив, що мало би бути ухвалене положення, яке не допускало б депутатів, які голосували за закони 16 січня, до участі у виборах. "Але попередній парламент в силу відомих причин такого положення не прийняв, бо ті самі депутати не могли собі ж заборонити таке право. Тому, на жаль, ми цих людей матимемо в парламенті. Але, знову ж таки, я б це не драматизував", – зазначив він.

О.Гарань пропонує порівняти результати нинішнього волевиявлення з результатами минулих виборів, коли регіонали набрали 30%, а комуністи – 10%. "Тобто 40% тоді проголосувало за ці партії. Зараз ми будемо мати 10% – у чотири рази менше. Це колосальні зміни. Тому тут треба трошки інакше посилати меседжі. Так, тут є небезпечні тенденції. Це говорить про те, що частина людей ще лишається в полоні тих стереотипів, на жаль. Але нам просто триба думати інакше в багатьох випадках", – наголосив політолог.

Експерт навів приклад 216-й одномандатного округу в Києві, де переміг Олександр Супруненко – зять Леоніда Чорновецького, набравши 24%. "А Ксенія Ляпіна від "Народного фронту", яка була депутатом від цього округу, й Олексій Кучеренко від "Блоку Петра Порошенка" набирають по 23%. Хто депутатом стає? О.Супруненко. От вам приклад. Нам теж треба робити висновки. При чому вони абсолютно очевидні – треба діяти злагоджено, потрібне відповідне пояснення того, що відбувається. Треба не розколювати позиції, а діяти спільно", – сказав він.

Відповідаючи на питання, чи варто було проводити вибори в округах на Донбасі, де відкрилися лише кілька дільниць, зокрема в 45-му окрузі на Донеччині, у якому перемогу здобув регіонал Юхим Звягільський, набравши лише 1 454, О.Гарань зазначив: "Тут наклала відбиток війна, тому що ми прагнемо показати, що території все-таки під контролем України, що вибори проводяться, у тому числі й на Донбасі". Тому, на думку політолога, одіозних екс-регіоналів до Верховної Ради могла не пустити лише постанова про заборону балотування тим, хто підтримав закони 16 січня.

"Зараз, скажімо, Дмитро Ярош каже, що ми не запустимо "Опозиційний блок" до парламенту. Я думаю, що зараз це пізно робити. Але зараз депутатська недоторканість знімається дуже просто – більшістю голосів у Верховній раді, якщо, звісно, є подання Генпрокуратури. Я думаю, треба щодо кількох з цих людей довести справу до кінця. Взяти, наприклад, Юрія Бойка з його вишками, взяти тих, хто брав участь у фальсифікування голосування 16 січня, і бодай з кількох показово зняти недоторканість і відправити до суду. І я думаю, що всі інші все добре зрозуміють", – наголосив експерт.

Крім того, політолог переконаний, що багато з колишніх регіоналів, які обрані в одномандатних округах як самовисуванці, насправді "будуть болотом, тому що на них є компромат, вони всі на гачку, і я думаю, що більшість з них навіть не підуть до "Опоблоку".

"Прикро просто з моральної точки зору, що ці люди будуть у парламенті", – додав О.Гарань і зауважив, висловити претензії в цій ситуації можна не тільки до того, що відбулося на Донбасі. "Ообраний Антон Яценко в Черкаській області, обраний Олександр Герега в Хмельницькій області. І це результат того, що зберігся мажоритарний компонент. В умовах України від нього треба позбавитись", – уважає експерт.

powered by lun.ua
Коментарі — 13
Микола Злочевський _ 01.11.2014 08:13
IP: 46.185.101.---
zauer:
У цілому ж, політолог пропонує не вживати слів "Опозиційний блок", а говорити, наприклад, "Опоблок" ("Кремлеблок", або ж просто "регіонали", як і було) -----

Непогана думка! То на її розвиток будемо також не вживати слова Гарань, а говорити, наприклад Х...янь або ж просто Грантожер, як і було...
Эбанулся дед Панас? Что ли?
zauer _ 31.10.2014 14:35
IP: 82.117.233.---
У цілому ж, політолог пропонує не вживати слів "Опозиційний блок", а говорити, наприклад, "Опоблок" ("Кремлеблок", або ж просто "регіонали", як і було) -------

Непогана думка! То на її розвиток будемо також не вживати слова Гарань, а говорити, наприклад Х...янь або ж просто Грантожер, як і було...
Nikolae Charevsrie _ 31.10.2014 11:07
IP: 82.193.106.---
Та представляти результати виборів. Але ми повинні весь нагадувати громадянам України Who is who.
Nikolae Charevsrie _ 31.10.2014 11:06
IP: 82.193.106.---
Біда Гераня у тому, що він не мислить політичними категоріями. Якщо ж приводить дані – то старі. На сайті ЦВК є нові дані, причому тут екзит-пол.
Чому Льовочкін як політик СТВЕРДЖУЄ, що Опозиційний блок переміг на Сході та Півдні? По-перше, підняти дух. По-друге, та тому, що там опозиція ОЧОЛИЛА списки переможців. Сайт ЦВК наводить перші п'ятірки переможців по областях Так ось, за кількістю голосів "за" у відсотках на ПЕРШОМУ МІСЦІ вони у п'яти областях: Харківській (32), Донецькій (37), Луганській (35), Дніпропетровській (24), Запорізькій (22). Приємним виключенням є Миколаївська (16), Херсонська (10) та Одеська (18) області.
Тепер щодо співвідношення тих, що голосували за опозицію (ОБ+СУ+КПУ) та сил Майдану (НФ+ БПП+Самопоміч+РПЛ+Батьківщина+Свобода). Переважають сили опозиції лише у Харківській, Донецькій, Луганській областях, а сили Майдану – у Дніпропетровській, Запорізькій, Херсонській, Миколаївській та Одеській областях.
Тому ж Льовочкіну ніхто не може заборонити так думати.
Віктор Простолюдина _ 30.10.2014 19:52
IP: 78.111.186.---
Не оппо – Кремльбляді...
Nogova Svetlana _ 30.10.2014 14:51
IP: 92.112.31.---
Чего кукловоды Луганды нехотят провести нормальные выборы? Потому шо в победе неуверены.
Nogova Svetlana _ 30.10.2014 14:44
IP: 92.112.31.---
Кровь. Украина стала сплоченней. 9% шатающихся это нормально.
sadam _ 30.10.2014 14:31
IP: 194.0.206.---
Думку про перемогу ''Опоблоку'' на Сході та Півдні нав'язують Льовочкін і Росія

Аутотренинг...
Из 79 округов Юго-Востока 54 отдали победу ОП.
И, говорить на эту тему можно сколько угодно, но дела это не меняет.
Олександр Ковальчук _ 30.10.2014 14:22
IP: 5.248.87.---
Я категорично проти зняття депутатської недоторканності,бо я проти того,щоб якийсь мент,на замовлення олігархів підкинувши зброю чи наркотики,міг посадити мого депутата в тюрму,або шантажуючи його (депутата) тюрмою,заставив голосувати за закони в інтересах олігархів.Позбавляти недоторканності повинні мати можливість тільки виборці,за допомогою простої і чітко виписаної процедури ВІДКЛИКАННЯ депутатів,що втратили довіру. А для цього потрібно повернутися до мажоритарних виборів в ДВА тури. І про підкуп виборців;я хочу подивитись на кандидата який ризикне вкласти міліони доларів,за можливості виборців ВІДКЛИКАТИйого при першій спробі ці міліони відбити.
Spirito _ 30.10.2014 14:19
IP: 93.72.109.---
- 21% українців дізнаються новини про ситуацію в державі з російських телеканалів -
Опитування показало,що регулярно російські канали в цілому дивляться 9% опитаних, -
Микола Злочевський _ 30.10.2014 14:11
IP: 46.185.101.---
Yaroslav Yakymechko:
Все чітко розклав по поличках. Молодець. Все не так вже й погано, як нам хочуть показати. Згоден з автором статті.
Усе буде залежати від президента. Або він брехун і обманщик, або дійсно український президент.
Yaroslav Yakymechko _ 30.10.2014 14:00
IP: 194.44.112.---
Все чітко розклав по поличках. Молодець. Все не так вже й погано, як нам хочуть показати. Згоден з автором статті.
Олег Шафрай _ 30.10.2014 13:58
IP: 193.0.205.---
Это вообще позор для страны что бы так называемая оооппппозиция набрала хоть один процент голосов.
Україна та Європа1004 Річниця Майдану76 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter