Олексій Гарань Історик-міжнародник, політолог, політконсультант, учасник багатьох "авантюрних" проектів, що стали успішними

Звільнення заручників Кремля: успіх, його ціна, що далі

07 вересня 2019, 14:13

Отже звільнення 24 моряків і 11 політв'язнів нарешті відбулося! Так, це великий успіх! Та ми вповні не знаємо, яка ціна, на які поступки пішла/не пішла Україна. У російських тюрмах лишаються українські бранці, у тому числі і кримські татари, з яких звільнено лише одного. Які козирі лишаються в української сторони? І, мабуть, головне: чи не стане це звільнення частиною "великої домовленості" по Донбасу, де Україна піде на суттєві поступки, бо виглядає так, що зараз є тиск на Україну і з боку Росії, і з боку наших західних партнерів. Які у нас є можливості, щоб запобігти цьому тиску? Про це я написав вчора у колонці на НВ, яка наведена нижче.

Громадська думка щодо Донбасу як запобіжник проти тиску на Україну

Перевод на русский тут

"Ще під час інавгурації новообраний президент Володимир Зеленський проголосив: "задля того, щоб наші герої більше не гинули, я готовий на все (курсив – наш). І я точно не боюсь ухвалювати складні рішення, я готовий втрачати свою популярність, свої рейтинги, і якщо буде потрібно – я без вагань готовий втратити свою посаду, щоб тільки настав мир. Не втрачаючи наших територій".

Питання: так на які саме компроміси Президент готовий піти, а на які – ні?

Під час призначення міністром закордонних справ Вадима Пристайка (яке отримало підтримку всього експертного середовища) новий міністр зазначив: "Зараз не так важливо, як ми це будемо робити: чи шляхом залучення миротворчих місій або шляхом виконання "Мінська". Критично важливо інше – у нас на це півроку". Питання: що це означає? Адже в дипломатії намагаються не обмежувати свої можливості, висуваючи часові обмеження самі для себе. Може це навпаки означатиме жорсткішу позицію України? Принаймні так дехто з аналітиків намагався себе заспокоїти.

Але сигнали, які поступають, дають можливість намалювати наступну картину. "Великий обмін" може призвести до "великої угоди", де Росія і Захід разом натиснуть на Україну і змусять Київ піти на поступки і Росії, і бойовикам.

Чи є у нас запобіжники проти такого сценарію? Є, хоча й небагато. Раніше "червоні лінії" малювали громадська думка, експертні структури, позапарламентська опозиція і парламент. Бо Порошенко завжди міг сказати: я хочу, але мені парламент/вулиця не дає – а у нас же демократія. В результаті, попри критику (виправдану і невиправдану) мінських домовленостей, ми нічого не здали. Тиск Заходу у 2015-2016 рр. щодо конституційного "особливого статусу" ОРДЛО і проведення там "виборів" нам вдалося успішно відбити, а санкції проти Росії продовжити.

Але тепер такої можливості у Зеленського немає, адже він має більшість у парламенті, а разом з ОПЗЖ – конституційну більшість. Тож Захід і Росія можуть на нього натиснути.

Тому саме громадська думка може стати таким запобіжником і допомогти українській дипломатії відбиватися проти спільного тиску Росії і Заходу. Опитування, здійснене Фондом "Демократичні ініціативи" спільно з соціологічною службою Центру Разумкова напередодні парламентських виборів 2019 р., дає нам можливість проаналізувати, зокрема і позицію електорату провідних партій, у тому числі й "Слуги Народу" (СН).

"Мир за будь-яку ціну" не підтримується виборцями жодної з партій. Найменше "мир за будь-яку ціну" підтримують виборці партій "Голос" (10%) та "Європейська солідарність" (7%), у СН – 21%, найбільше – виборці партії "Опозиційна платформа – За життя" (ОПЗЖ) (36,5%). Проте навіть виборці цієї партії переважно вважають, що "задля миру слід іти на компроміси, але не на всі" (45%).

Українці вважають неприйнятними більшість можливих компромісів, які обговорюються в публічному просторі та передбачені мінськими домовленостями. Найменш прийнятними для громадян України, причому в усіх регіонах, є проведення виборів на умовах бойовиків (неприйнятно для 66% опитаних, прийнятно для 13%, для електорату СН – відповідно 68% і 11%), повна амністія всіх учасників бойових дій проти українських військ (неприйнятно – 61%, прийнятно – 15%, для СН – 65% і 13%), формування силових органів ОРДЛО лише із місцевих представників (неприйнятно – 58%, прийнятно – 18%, для СН – 68% і 11%).

Читати далі

powered by lun.ua
Коментарі — 38
Log Log _ 09.09.2019 08:43
IP: 35.235.226.---
Сидор Хомутенков – безмозглый дебил Унитаз Семижопов из Воронежской области
Молчал бы лучше, невежда безграмотная.
Забыл как обделался по уши с Сенкевичем?
Пытаешься унижать, а раз за разом демонстрируешь идиотизм.
Где Александров и Ерофеев, которых передали твоему кровожадному пигмею в обмен за Савченко?
Савченко весь мир лицезрел позавчера в Борисполе, а этих по приказу Путлера уничтожили.
Радуйся, чучело огородное.
Log Log _ 09.09.2019 07:19
IP: 35.235.226.---
Сидор Хомутенков – безмозглый дебил Унитаз Семижопов из Воронежской области
Цеймаха
Читать научись, двуногая скотина.
Сергей Пушкин _ 08.09.2019 20:08
IP: 35.235.226.---
Гарань-порохоботовский болтун!
Анатолий Герасименко _ 08.09.2019 19:57
IP: 35.235.226.---
Якщо б цей обмін відбувся за каденції Порошенка, то чи з"явився б оцей опус пана Гараня? Напевне, усі канали інтернету і ТБ заполонив би суцільний переможний вій величезних стадів порохоботів. Ну, а далі – все за розписом: осанна великому ПОПу. Та і він сам би не вилазив би з екранів і розповідав би про свою унікальність. Але ж, не сталося. Все відбулося при новому президентові. Тому й з"являється така ось писанина про підступність ворогів за відсутності Петра... Дуже часто слухаю і читаю передбачення і прогнози пана Гараня і втішаюся тим, що жоден не справдився!
Log Log _ 08.09.2019 15:31
IP: 35.235.226.---
Максим Исаев:
Все словоблудие.
Дуже самокритично, ватнику.
Війну ніхто не "допустил", а розв'язав Путлер при сприянні Януковича і його ПР.
А наступні Президенти намагаються її зупинити.
І без бажання Ваших кумирів з керівництва РФ це важко.
Михаил Левицкий _ 08.09.2019 13:48
IP: 35.235.226.---
...Мабуть доведеться обрати Президентом України пана Гараня. І от тоді, він буде...чинити опір союзу Заходу та Росії!...Базіка!;- ((
Оria-Na _ 08.09.2019 13:35
IP: 35.235.226.---
Tatyana Supryaga:
Я зазвичай не вступаю в дискусію з людьми, що використовують змість аргументів образи типу "вискочка", бо це мені нагадує "дискусію" в пісочниці дитсдочка...
Дивно. Бо ваш зеленський і не таке говорив і робив по відношенню до інших.
Halyna Shpak _ 08.09.2019 12:50
IP: 35.235.226.---
Порошенко привітав звільнення українців.
"Виборене нами рішення морського трибуналу приперло Путіна до стіни"
Елена Величко _ 08.09.2019 12:15
IP: 35.235.226.---
Так гарно, що повертаються ЖИВИМИ, адже зміст життя простий – ЖИТИ та радісно. "Радуйся..."
Таке відчуття, ніби війна закінчилась та приїхали до дому...
Елена Величко _ 08.09.2019 12:13
IP: 35.235.226.---
Сергей Папков:
"... за все відповідає персонально"...
Ну тут я не згодна. Бо у складних державних справах повинна відповідати уся система та й суспільство,
тобто захист від невірних рішень, які таки будуть, але тут саме про рівень,
про такі рішення, що їх неможливо змінити – от,наприклад – ЗЕМЛЯ – продали – нема...вже зараз в нас нема, бо хтось вигадав, що треба все на експорт гнати...-А ПЕРВИННЕ – то ГРОМАДЯНИН.
Так от, наразі криза усюди, бо алгоритм хотіли змінити – але невірно й саме ті, хто нахапав "дурних" грошей – хотіли трансформувати управління спільнотами з державного на корпорації, що все вижимають з людей... – а не вийшло – призводить до криз, бо гроші саме у суспільстві народжуються, а не в корпораціях. Гроші – то більше аніж прибуток дутий та вершки знімати...
Максим Исаев _ 08.09.2019 11:24
IP: 35.235.226.---
Не может "государственный деятель" думать прежде всего о своем кармане, а потом уже о Гражданах своей страны, которые назначили его на этот пост. Люди надеялись на то, что он будет думать о их комфортной жизни, а не о комфорте своих друзей и партнеров. Патриотизм не в вышыванках и украинском языке, а в том, что 35 семей освобожденных Граждан – Патриотов Украины сегодня стали СЧАСТЛИВЫМИ. Мир сегодня – это перспектива благополучия Граждан Украины. Благополучие людей не сочетается с бюджетом войны. Честь и хвала воинам Украины, защищающим страну на Донбассе, но матерям лучше гордиться живыми сыновьями, а не мертвыми. В их гибели прежде всего виноваты президенты и политики, которые допустили эту войну, т.к. плохо выполняли свои обязанности, делегированные им НАРОДОМ. Все словоблудие про Евросоюз и НАТО упирается в войну. Никуда нас не возьмут пока идет война и существует территориальный конфликт.
Tatyana Supryaga _ 08.09.2019 10:36
IP: 35.235.226.---
Оria-Na:
Мені прикро, коли дехто, мабуть вважаючи себе патріотом України, нав"язує суспільству думку про виключність путіна і про те, що все залежить лише від нього. Я зазвичай не вступаю в дискусію з людьми, що використовують змість аргументів образи типу "вискочка", бо це мені нагадує "дискусію" в пісочниці дитсдочка. Тому я скажу вам лише одне – на кожного "генія стратегії" завжди знаходиться іще геніальніший стратег, і так не раз було в історії. Як сказав російський класик, "На всякого мудреца довольно простоти". А путін далеко не мудрець. До побачення.
Оria-Na _ 08.09.2019 10:03
IP: 35.235.226.---
Tatyana Supryaga:
Життя показало, що Зеленський все зробив правильно. Зробив за 3 місяці те, що так довго не міг, чи не хотів зробити Порошенко. Шукати в цьому якусь зраду виглядає дуже дивним, але як ще інакше "політконсультанти" можуть виправдати екс-президента?
Боже, коли ви вже накінець зрозумієте, що у цій справі все вирішує ні не Порошенко, ні не зеленський Тут вирішує тільки путін.

Тому не дав можливості, а тому вирішив дати. В чому тут заслуга зеленського? Хіба в тому, що наважився віддати цемаха. Порошенко міг на це не погодитися – він людина державницька, на відміну від зеленого вискочки.
Оria-Na _ 08.09.2019 09:59
IP: 35.235.226.---
Tatyana Supryaga:
Ми пам"ятаємо фотрографії дуже близької до Порошенка людини, зроблені уже під час агресії, у футболці "раша", але ж ви не звинувачували тодішнього президента, що це підтримка агресора.
Звинуватили
Сергей Папков _ 08.09.2019 09:58
IP: 35.235.226.---
Breda:
Але сигнали, які поступають, дають можливість намалювати наступну картину. "Великий обмін" може призвести до "великої угоди", де Росія і Захід разом натиснуть на Україну і змусять Київ піти на поступки і Росії, і бойовикам. (c)

Як вони можуть "натиснути"? Відмінити санкції Росії? Cанкції обмежують тільки російських олігархів – друзів Путіна, які в особовому порядку їх скасовують або переносять свої заробітки на російських споживачів, здорожчуючи їм життя. Українсьські олігархи це роблять з 2014 року без всіляких санкцій.
Це Україна може і має тиснути шляхом, наприклад, загострення ситуації, розривом дипвідносин з РФ, припиненням будь-якого російського транзиту (в т.ч. і газового), нарешті юридичним оголошенням стану війни (вперше в Європі за останні 75 років – і нехай західні лідери ломають голову що з цим робити) тощо.
Сергей Папков _ 08.09.2019 09:53
IP: 35.235.226.---
"Але тепер такої можливості у Зеленського немає, адже він має більшість у парламенті, а разом з ОПЗЖ – конституційну більшість. Тож Захід і Росія можуть на нього натиснути" (Гарань).
А ось це залежить виключно від Зеленського: від його бажання або небажання, щоб відбулося позитивне голосування у Раді з контраверсійних питань.Ніщо не забороняє Зеленському кулуарно "особливо не наполягати", щоб фракція "слуг" за щось проголосувала (ніщо не забороняє, наприклад, щоб, як і раніше хтось із депутатів захворів, поїхав у відрядження, застряг у вуличному корці, або напився і не відвідав голосування). І все.
Тож за будь-які рішення, які будуть прийняті, саме пан президент має нести особисту відповідальність перед суспільством!
Breda _ 08.09.2019 08:58
IP: 35.235.226.---
Але сигнали, які поступають, дають можливість намалювати наступну картину. "Великий обмін" може призвести до "великої угоди", де Росія і Захід разом натиснуть на Україну і змусять Київ піти на поступки і Росії, і бойовикам. (c)

Як вони можуть "натиснути"? Відмінити санкції Росії? Cанкції обмежують тільки російських олігархів – друзів Путіна, які в особовому порядку їх скасовують або переносять свої заробітки на російських споживачів, здорожчуючи їм життя. Українсьські олігархи це роблять з 2014 року без всіляких санкцій.
Halyna Shpak _ 07.09.2019 23:11
IP: 35.235.227.---
А де Асєєв "Васін"?
На окупованому РФ Путіна Донбасі утримують ще 227 українців – СБУ.
Денісова: – Росія Путіна утримує ще 110 громадян України.
А скільки громадян в окупованому Криму?
Tatyana Supryaga _ 07.09.2019 22:29
IP: 35.235.227.---
Log Log:
Tatyana Supryaga:
Log Log:
або упереджена людина
300% упереджений проти людини, яка в один день не просто говорить, а репетує про "відкриті
списки", а на наступний подає законопроект де чисто пропрорційна система (при тому, що
я вважаю чисто прпорційну кращею ніж ту, що у новому кодексі).
Зеленський сів не у свої сани.
А про Путлера потрібно говорити і знати правду (підозрюю, що Зеленський не хоче знати).
.
Це ваша особиста думка, і ви маєте на неї право. Я з вами абсолютно не згодна, але не бачу сенсу далі дискутувати. Добраніч.
Log Log _ 07.09.2019 21:44
IP: 35.235.227.---
Tatyana Supryaga:
Log Log:
або упереджена людина
300% упереджений проти людини, яка в один день не просто говорить, а репетує про "відкриті
списки", а на наступний подає законопроект де чисто пропрорційна система (при тому, що
я вважаю чисто прпорційну кращею ніж ту, що у новому кодексі).
Зеленський сів не у свої сани.
А про Путлера потрібно говорити і знати правду (підозрюю, що Зеленський не хоче знати).
.
Tatyana Supryaga _ 07.09.2019 20:21
IP: 35.235.227.---
Log Log:
Тільки дуже наївна або упереджена людина може приписувати Зеленському думки і слова інших людей, навіть близьких. Ми пам"ятаємо фотрографії дуже близької до Порошенка людини, зроблені уже під час агресії, у футболці "раша", але ж ви не звинувачували тодішнього президента, що це підтримка агресора. Ви серйозно вважаєте, що можна було досягти сьогодняшного успіху, якби президент називав путіна маньяком, путлєром і вбивцею? Ви розумієте, що це трохи не той рівень, на якому проблеми вирішуєються подібним чином?
Tatyana Supryaga _ 07.09.2019 20:19
IP: 35.235.227.---
Log Log:
Tatyana Supryaga:
"Так це не Зеленський, але дуже близька до нього людина".
Тільки дуже наївна або упереджена людина може приписувати Зеленському думки і слова інших людей, навіть близьких. Ми пам"ятаємо фотрографії дуже близької до Порошенка людини, зроблені уже під час агресії, у футболці "раша", але ж ви не звинувачували тодішнього президента, що це підтримка агресора. Ви серйозно вважаєте, що можна було досягти сьогодняшного успіху, якби президент називав путіна маньяком, путлєром і вбивцею? Ви розумієте, що це трохи не той рівень, на якому проблеми вирішуєються подібним чином?
Log Log _ 07.09.2019 19:55
IP: 35.235.227.---
Сидор Хомутенков – безмозглый дебил Унитаз Семижопов из Воронежской области
Цеймах.
Безграмотный "Макинтошь Синкевич", читать научись.
"Цеймах" из Верхней Хавы, пошёл вон.
Log Log _ 07.09.2019 19:49
IP: 35.235.227.---
Сидор Хомутенков – безмозглый дебил Унитаз Семижопов из Воронежской области.
Несколько лет тому умственно отсталый писал всякие гадости о Савченко и Сенцове.
Тупая скотина заявляла, что они будут сидеть по 20 лет.
Савченко и Сенцов в Украине, а тебе и твоим потомкам, безграмотная амёба,
двадцать лет будут сниться дети, погибшие от российского БУКа.
Пошёл вон, ублюдок.
Юрко Матіс _ 07.09.2019 19:22
IP: 35.235.227.---
який, в задницю, "успіх". Це виконання умов х_уйла. Називайте речі своїми іменами. А то "успіх, успіх"
Корупція1297 Aтака Путіна1190 Україна та Європа1068 тітушки19 Уряд реформ392
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter