Сьогодні депутати мають спростити закупівлі для військових частин під час АТО
27 серпня цього року військова частина 3059 Національної гвардії України повідомила на "Віснику державних закупівель" про відміну державних торгів, на яких планували закупити патрульну машину. На торги ніхто не подався.
19 серпня військова частина А4302 Міністерства оборони України (Деснянський госпіталь) повідомила про відміну закупівель ліків на суму один мільйон гривень. До торгів допущено менше двох учасників.
18 серпня військова частина 1498 Державної прикордонної служби України оголосила про відміну закупівель безпілотних літаків на суму 18,8 мільйонів гривень. Було відхилено всі пропозиції від учасників.
І це не весь перелік зірваних конкурсних закупівель для армії. Показовими є цифри за перший квартал 2015 року, наведені експертами Центру політичних студій та аналітики в аналітичному дослідженні "Державні закупівлі військових формувань: ключові проблеми на початок 2015 року". Згідно наведених даних у "Віснику державних закупівель", з 52 конкурсних закупівель військчастин всіх силових відомств, що були проведені у 2015 році, 45 були відмінені або визнані такими, що не відбулися. Загалом були провалені договори на суму близько 93 мільйони гривень. Натомість такими, що відбулися, визнано лише 7 закупівель на суму в 3,7 мільйонів гривень.
На початку травня 2014 року народні депутати проголосували за новий закон про закупівлі, яким Міноборони, Нацгвардії, Держприкордонслужбі, МВС, СБУ та іншим силовим відомствам дозволили проводити швидку переговорну процедуру замість конкурсних процедур державних закупівель. З того часу без будь-яких довготривалих тендерних процедур військові замовники можуть самостійно обирати підрядників для оперативного матеріально-технічного забезпечення мобілізації. Мінімальний строк від дати оголошення про проведення переговорів до підписання договору з обраним підрядником скоротився з 30 до 7 днів. Втім, в законі нічого не вказали про військові частини МОУ, НГУ, ДПрСУ і т.д. А вони є самостійними розпорядниками бюджетних коштів. І відповідно самостійно здійснюють закупівлі. Кілька результатів яких, наведені вище.
Причини зриву торгів військових частин різноманітні. Бюрократичні, фінансові, людський фактор та подібні. Втім результат один – солдат в окопі невчасно отримує ліки, спорядження та озброєння.
Але сьогодні народні депутати можуть перервати негативний тренд.
Спеціалісти Мінекономрозвитку разом з громадськістю підготували законопроект 2087а, за який можна проголосувати вже сьогодні. Це той самий законопроект, про користь для бізнесу та держави якого невпинно розповідають спеціалісти Мінекономрозвитку.
Тож, шановні народні депутати, зробіть патріотичний вибір для країни. Спростіть процедуру закупівель для військових частин на час мобілізації, солдати з яких мужньо боронять українську землю.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.